Ik kan niet anders dan tevreden zijn. Nog nooit lek gereden met een rubino pro. Ik fietst rond de 5k per jaar. Wel elk jaar nieuwe bandjes er op doen vanwege de scheurtjes. Regelmatig haal ik er wat splintertjes uit.
De rolweerstand zal wel hoger zijn dan bij een ultremo of een conti maar daar heb ik geen moeite mee.
Prima bandjes voor een goede prijs, ff zoeken op internet en je kunt ze al krijgen ronde de 17 euro.
Vittoria Rubino pro
Theo V schreef: Op wat voor weg rij jij?
Eéntje bekleed met schuurpapier?;):D
De mijne gaan minimaal 6000 km mee.
Ja, ik snap het ook niet maar ze zijn dan echt behoorlijk vierkant geworden en meer ervaren fietsers waren het met me eens dat het tijd was voor nieuwe bandjes. Ik heb er ook altijd 7.5 - 8 bar inzitten, meer dan 8 vind ik oncomfortabel worden.
Ik durf ook niet met andere banden rijden waarvan iedereen zegt dat ze sneller slijten, dan mag ik helemaal snel wisselen!
Amclassic-fan schreef:Volgens mij zit er wel meer verschil tussen beide, het rubber is ook anders. De gewone is net zo stug als tuinslang.
Inderdaad verschilt ook het rubber, de gewone Rubino heeft 60tpi, de huidige Rubino pro (III) 150tpi en is daarmee in theorie zelfs soepeler dan veel 'topbanden' als de Fortezza Tricomp, Ultremo, GP4000S, Pro 3 Race..
- ophetkantje
- Forum-lid
bandiet schreef: De gewone is een draadband, de pro een vouwband. Dus in principe zou deze qua rijgedrag geen verschil moeten geven, alleen dat de normale iets zwaarder is.
Gr. Diederik
De gewone heeft minder TPI, daardoor sneller lek en een meer rubber waardoor stugger dan de pro. (60 voor de gewone 150 voor de pro) Dus wel degelijk een heel ander band, ondanks dezelfde naam.
Ach, ik zeg ook maar wat