Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Hartslagband registreert slecht op computer

Adriaanvanderlouw
Forum-lid

Adriaanvanderlouw 24 feb 2021 17:21

Hallo allemaal!

Sinds vorige maand ben ik in het bezit van een mooie Wahoo Roam fietscomputer en een Wahoo Tickr V2.

De afgelopen 2 weken lijkt het erop dat de hartslagband niet meer goed zijn gegevens tijdens het fietsen registreerd met de computer. Vaak zit ik in te lage zones te fietsen, waarbij ik duidelijk voel dat ik aan het stampen ben.
Ook schiet de hartslag ineens omhoog in rust etc.

Nu heb ik al het een en ander gelezen en geprobeerd. Zoals het goed nat maken van de band en electrode, wat ik altijd al gedaan heb. Het nieuw koppelen met de fietscomputer. En het downloaden van de Wahoo Utillity app. De app gaf niks raars aan.

Nu ook midden op de dag, is mijn hartslag 54 bmp. Dat is toch wel heel erg laag!

Zijn er mensen met het zelfde probleem en hebben die tips?
550 watt trappen met een hartslag van 130 bpm is toch wat merkwaardig.
In het begin heb ik er overigens geen problemen mee gehad. Toen zag je vaak de hartslag wisselen, ook met de verschillende lampjes op de fietscomputer!

Ik hoor het graag.

Groetjes
Adriaan

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 24 feb 2021 20:37

batterij vervangen van de borstband?
54 beats per minuut is toch echt niet laag! Maar denk toch echt aan de batterij.

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 25 feb 2021 07:54

54 in rust in inderdaad niet echt laag (als ik stil zit aan de computer, zakt de mijn naar onder de 40)

Als ik erg moe ben (zware trainingsweek) heb ik ook soms dat mijn hartslag niet meer omhoog gaat. Dan blijft ie soms steken op 130-140 ook al trap ik ruim 500W (FTP is 320W) en als ik erg fris ben (na een rustweek) gebeurt het dat mijn hartslag al 130-140 is van gewoon op de fiets te stappen.
Afbeelding

Plaats reactie