Alles over vakanties op én met de fiets

28/05/11 Bilzen Classic Flexpoint Cycling

marcie
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jan 2005 16:21

marcie 04 apr 2011 11:31

De 18de editie van de Bilzenclassic Flexpoint Cycling gaat dit jaar door op 28 mei.
De organisatoren hopen de 5037 deelnemers van vorig jaar opnieuw te mogen verwelkomen.

Omwille van de grote opkomst van de voorbije jaren werden enkele nieuwe verbeteringen doorgevoerd :
- nieuw parkeerzone volledig gescheiden van de vertrekkende fietsers (veiligheid). Hierdoor wordt het parcours iets langer en iets moeilijker bij de start
- 4 bijkomende inschrijvingstafels
- inschrijvingstafels niet meer gekoppeld aan de afstand waardoor de doorstroming zal verbeteren

Opnieuw in 2011 :
- vernieuwde parcoursen van 65-105-135 en 180 km
- massagestanden bij aankomst
- tombola ter waarde van 6000 € met racefiets orbea, ballonvlucht, materialen EKOI, hartslagmeters, kledij, waardebonnen reis, ...
- animatie in de zaal (beklim als snelste een helling en win waardevolle prijzen)
- animatie aan aankomstplaats
- buitenterras
- inschrijving ook op vrijdagavond tussen 17 en 21 uur
- toiletten op elke bevoorradingspost
- uitgebreide bevoorradingen
- alle accomodatie in het sportcentrum

Neem eens een kijkje op http://www.bilzenclassic.org voor alle laatste informatie !
tot op 28 mei.


Bilzen Classic<br>
http://www.bilzenclassic.org" onclick="window.open(this.href);return false;

jluik
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 feb 2011 20:11

jluik 22 mei 2011 15:58

Ik dacht deze maar eens naar boven te brengen. Dit lijkt me een mooie voor zaterdag, iemand hier meer ervaring mee?

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 22 mei 2011 21:50

Afgelopen 2 jaar meegedaan. Perfect georganiseerd evenement. Vlakke aanloop naar het Maasdal bij Huy (de 180 km welteverstaan)l. Daar een mooie klimsectie en dan weer redelijk vlak retour naar Bilzen. Ik zorg altijd rond 7 uur aanwezig te zijn. Je kunt dan dichtbij parkeren en je fietst voor de meute uit. Vorig jaar dik 5000 deelnemers. Zou niet gek staan te kijken als er dit jaar weer meer zijn. Als de weersvoorspellingen goed zijn sta ik er dit jaar weer aan de start.
Leef! Fiets!

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 22 mei 2011 22:25

Geen Muur van Huy meer las ik ergens volgens mij.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16142
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 mei 2011 22:34

[quote="pinarello"]Geen Muur van Huy meer las ik ergens volgens mij.[/quote]

Is inderdaad geschrapt.

Op dezelfde dag rijden de profs over de Muur Van Huy in een rit van de ronde van België.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
magoo
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 nov 2006 14:52

Gebruikersavatar magoo 23 mei 2011 00:08

He, da's jammer, die heb ik nog steeds niet beklommen! Verder hoor ik zoveel goede dingen over deze tocht dat ik hem volgende week ook eens ga proberen. Ik rijd de 180 km.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

hoorn
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 aug 2004 19:17

hoorn 24 mei 2011 11:03

Zit er ook aan te denken. Lijkt me een mooie laatste test voor Alpe d'Huzes. 180 km. Ik dacht gelezen te hebben dat de Muur van Huy er in zit afhankelijk van de doorkomst van de ronde van België. Dus als je geluk hebt kun je hem over.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;

jluik
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 feb 2011 20:11

jluik 24 mei 2011 14:45

Geloof dat het weer nog een beetje spannend wordt maar ik ga toch maar die kant op. 7 uur zal ik wel niet halen, 8.30 starten betekent al 6 uur vertrekken van huis (arnhem).

Had trouwens niet in de gaten dat er zo'n grote opkomst verwacht wordt, dat wordt gezellig :)

hoorn
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 aug 2004 19:17

hoorn 24 mei 2011 21:44

Dan alleen nog een beetje "onnederlands" gedrag op en rond de wegen en we mogen volgend jaar weer terug komen. ;-)
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 28 mei 2011 21:58

Mijn 3e Bilzen classic zit er weer op. Was weer dik voor mekaar. Ruim parkeren, bewaakte fietsenstalling, goed uitgepijld, bevoorrading top, mooi fietsweer etc.
Garmin data (183 km)
Leef! Fiets!

hoorn
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 aug 2004 19:17

hoorn 30 mei 2011 16:05

Ik ben er ook geweest, goede begeleiding naar parkeervoorzieningen door het hele dorp. Stonden op een schoolplein geparkeerd. Idd een nette bewaakte fietsenstalling en een vlotte inschrijving waar we als lid van de NTFU nog een euro korting op de inschrijving kregen. Verder geweldige bevoorradingen en een mooie goed uitgepijlde route. Verkeersregelaars op de drukke gevaarlijke kruisingen. Mooie omgeving met verschillende kastelen. Erg leuk om eens in een onbekende omgeving rond te rijden.
Ik hoop alleen dat de zuiderburen een keer wat gaan bijleren over asfaltonderhoud. Dat was het enige waarvan ik zeg dat kan beter. Alleen wil ik dat de organisatie niet aanrekenen.
Kortom zeker een aanrader voor iemand die een leuke tocht wil fietsen.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie