Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37773
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
daniel1975
22 jan 2021 06:53
Ernie C. schreef: ↑21 jan 2021 22:28
Wij hebben drie ton op een 1.4 TDI 80pk gedraaid. Echt een tractorblok maar nooit problemen gehad.
Zeker koud klink een oude John Deere amper anders.
Maar oerdegelijk!
@joost: die e-boys worden gek als ze ooit ook een 750km kunnen rijden op 1 lading
En als ze de echte prijs moeten betalen ipv de gesubsidieerde
Less is bore
-
JoostG
- Forum-lid
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38
JoostG
22 jan 2021 07:08
daniel1975 schreef: ↑22 jan 2021 06:53
Ernie C. schreef: ↑21 jan 2021 22:28
Wij hebben drie ton op een 1.4 TDI 80pk gedraaid. Echt een tractorblok maar nooit problemen gehad.
Zeker koud klink een oude John Deere amper anders.
Maar oerdegelijk!
@joost: die e-boys worden gek als ze ooit ook een 750km kunnen rijden op 1 lading
En als ze de echte prijs moeten betalen ipv de gesubsidieerde
Nee, daniel, e-boys weten allang dat je 750km bereik niet nodig hebt. Plus-minus 375km reeel bereik en hoog snellaadvermogen is the sweetpoint (2.5 uur achter het stuur, pauze van 20min voor koffie.plasje en wissel).
Meer betalen vindt niemand fijn, maar tegen de tijd dat er weer een ander uitgekozen mag worden, ligt de pioneerfase ruim achter ons, en is de keuze reuze (stations, alle merken, nieuw batterijtechnieken). Niet gek dat de fiscale stimulering dan eindigt. De prijzen van EV's liggen dan ook weer een stuk lager.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
RKN
- Forum-lid
- Berichten: 1326
- Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
- Locatie: Vechtdal
RKN
22 jan 2021 07:32
JoostG schreef: ↑22 jan 2021 06:51
Jeetje, wat moeten jullie allemaal verheugd zijn met de komst van elektrisch: geen versnellingsbak die kapot kan gaan, mooie loop, koppel, je hoeft ze niet te "chippen" en de 2 ton lijken ze allemaal lachend te halen.........
Hoe zit dat eigenlijk met Tesla en die hobby van vervangen van complete drive units;
hebben ze dat inmiddels een beetje af weten te bouwen? (
)
(voor dagelijks vervoer overigens met je eens wat betreft de de pluspunten van een EV)
-
JoostG
- Forum-lid
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38
JoostG
22 jan 2021 08:25
We hebben ‘het geluk’ een model 3 te hebben. Die is tot op heden probleemloos. Wereldwijd zullen er daar inmiddels 700.000 van rondrijden en ik ken geen verhalen over drive unit issues. Dat speelde vooral bij de 1e generatie model s.
Maar ga er maar aanstaan: als nieuweling uit het niets een volledig elektrische auto neerzetten die mensen ook echt willen. Dan gaan er dingen fout.
Maar als ik lees over issues bij de ID3 (staan bij bosjes stil) en Polestars, dan lijkt Tesla al verder te zijn dan de eeuwenoude autobouwers
Ach, uiteindelijk zit ik veel liever op mijn fiets in mooie natuur!
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
raven14
- Forum-lid
- Berichten: 3397
- Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25
raven14
22 jan 2021 09:05
JoostG schreef: ↑22 jan 2021 08:25
Maar ga er maar aanstaan: als nieuweling uit het niets een volledig elektrische auto neerzetten die mensen ook echt willen. Dan gaan er dingen fout.
Maar als ik lees over issues bij de ID3 (staan bij bosjes stil) en Polestars, dan lijkt Tesla al verder te zijn dan de eeuwenoude autobouwers
Ja, het is inderdaad indrukwekkend wat Tesla op relatief korte tijd heeft uitgebouwd, zowel de wagen als produkt, alsook de volledige oplossing met het netwerk van laadpalen., en het verkoopmodel. Ik vind het alleen zo'n zielloze schepsels allemaal en als autoliefhebber kan ik dan maar moeilijk zo'n budgetten daaraan besteden.
Dan vind ik die nieuwe Fiat 500 (elektrisch) en dat Hondaatje E veel leuker dan welke Tesla dan ook.
-
TL@
- Forum-lid HC
- Berichten: 5923
- Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15
TL@
22 jan 2021 12:35
Wat Tesla doet, is zonder twijfel indrukwekkend. De aandrijflijn en batterijen zijn dat ook, maar uiteindelijk is de bouwkwaliteit in het interieur echt ondermaats.
Ideaal zou zijn: Een Audi e-tron maar dan met Tesla aandrijflijn
(Of zo'n VW ID.4 met Tesla aandrijflijn)
-
daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37773
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
daniel1975
22 jan 2021 12:36
raven14 schreef: ↑22 jan 2021 09:05
Ja, het is inderdaad indrukwekkend wat Tesla op relatief korte tijd heeft uitgebouwd, zowel de wagen als produkt, alsook de volledige oplossing met het netwerk van laadpalen., en het verkoopmodel. Ik vind het alleen zo'n zielloze schepsels allemaal en als autoliefhebber kan ik dan maar moeilijk zo'n budgetten daaraan besteden.
Dit onderschrijf ik volledig.
Heel knap hoe ze dat ik relatief korte tijd hebben gerealiseerd.
Less is bore
-
Slowracer
- Forum-lid
- Berichten: 1012
- Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
Slowracer
22 jan 2021 13:10
Van mij mogen ze (in Europa) nog heel veel groter gaan worden. Niet om dat ik zelf een fan ben, maar het is een goede klant van mijn werkgever
-
kxlight
- Forum-lid HC
- Berichten: 4526
- Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05
kxlight
22 jan 2021 14:37
TL@ schreef: ↑22 jan 2021 12:35Ideaal zou zijn: Een Audi e-tron maar dan met Tesla aandrijflijn
(Of zo'n VW ID.4 met Tesla aandrijflijn)
7 feb: audi e tron gt...
(Alleen de prijs zal wel tegenvallen)
-
Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8059
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Enzzo
22 jan 2021 15:02
Als dieselaar rijd je feitelijk ook hybride. Je wilt een leuke stad bezoeken maar mag er niet in met je diesel dus parkeer ja aan de rand en vervolgens pak je elektrische tram, trein of metro
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
-
kxlight
- Forum-lid HC
- Berichten: 4526
- Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05
kxlight
22 jan 2021 15:43
Niet per ongeluk in de bus stappen dan...
-
Vangalo74
- Forum-lid
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 09 dec 2015 20:23
Vangalo74
22 jan 2021 16:11
Di rijdt op waterstof toch