Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Kajak Custom custom stalen frame

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3563
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 13 apr 2015 21:22

Brrrr. Niet mijn kopje thee. Maar ik heb ook net een pikzwarte supersaaie prijzenrammer gekocht.:-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Erik1.0
Forum-lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 27 jan 2013 09:49
Locatie: Nijmegen

Gebruikersavatar Erik1.0 14 apr 2015 08:35

Candy-bike! Ik zie graag een actiefoto met bijpassend outfit!
Ik snap werkelijk helemaal niks van deze fiets, behalve als het echt 1 grote knipoog is die je uitdeelt aan de wielrencommunity... maar misschien is het mijn tekortkoming en ben ik veel teveel geindoctrineerd door de hedendaagse industrie. Voor mij is het een soort ode aan de spacertoren. Een kleurencombinatie die niet te doorgronden is en vreemd aangebracht (waarom zitten dezelfde kleuren niet op dezelfde hoogte?). Daarbij een hele sobere afmontage (moeten die dan ook niet nog een een keer naar de spuiter?). Het model is meer dan apart en door de correcties die je hebt moeten aanbrengen ontbreekt voor mij elke logica.
Het zou mij helpen als je meer uitlegt wat je bedoelt met deze fiets, maar misschien is dit wel de bedoeling: ik ben in totale verwarring! :roll: :D

Grtz

Rey953
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 26 jul 2011 21:02

Rey953 16 dec 2020 20:51

Het frame waar dit topic om draaide is inmiddels al weer even geleden verkocht. Maar er is inmiddels een waardige vervanger! Of moet ik voorganger zeggen :roll: .

Heel af en toe loont het de moeite om een gokje te wagen. Zo ook bij deze fiets. Ik had deze fiets jaren geleden op een forum voorbij zien komen. Recentelijk heb ik de eigenaar een berichtje gestuurd of hij open stond voor een verkoop en na wat mailtjes heen en weer gestuurd te hebben, staat hij inmiddels bij mij op zolder te wachten op beter weer. Het zadel en het voorwiel zitten er niet bij. In plaats daarvan zitten er nu een Rolls titanium zadel en een Elite Shape 5-spaaks wiel in.

Wat ik van de vorige eigenaar heb begrepen, is dat het frame op bestelling is gemaakt voor een prof renner door de Moser fabriek naar het model van de wereld uur record fiets van Moser. De afmontage is niet meer origineel.

Het is natuurlijk vooral een hebbeding, maar ik ben wel hard aan het nadenken hoe ik hem daadwerkelijk kan gaan gebruiken.

Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 17 dec 2020 00:01

Zo te zien een variant op de fiets waarop de oude Moser het in januari 1994 nog eens op z'n Obree's wilde proberen

Afbeelding
Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3563
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 17 dec 2020 07:51

Sorry, maar nog even terug naar de kajak. Want we hebben m gezien, maar nooit gehoord of het een beetje OK reed. Daar ben ik best wel benieuwd naar. Ik denk dat meer mensen dat waren, en wellicht nog zijn.

Over je nieuwe aanwinst: is het idee hiermee op de weg te gaan rijden? Dat lijkt me namelijk echt niet te doen in die houding. Vind het wel een lollig ding, maar praktisch gezien wel onbruikbaar.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Rey953
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 26 jul 2011 21:02

Rey953 17 dec 2020 08:22

De Kajak reed eigenlijk heel erg als elke andere fiets. Hoewel de vorm dit misschien deed vermoeden, was stijfheid en dergelijke allemaal prima in orde.

Ik weet niet precies wat ik met de Moser ga doen. Ik ben de laatste jaren ook een beetje verzamelaar/liefhebber geworden, dus in de eerst plaats veel naar kijken denk ik :lol:. Er zit een gat bij de vork voor een rem, dus dat komt de bruikbaarheid wel ten goede. Overigens is houding met een ander stuur dan dat op de foto's van Timo2.0 minder extreem dan je zou verwachten.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5400
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 17 dec 2020 08:39

Haha geen ambities voor een werelduurrecord rey953? Ik snap de liefde voor dit soort curiositeiten wel.

In het origineel zit dat remgat er ook en zie je in de afbeelding de fietscomputer erin zitten. Is de bottom bracket drop niet ook wat hoog of lijkt dat maar omdat ik geen liggende achtervork zie.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3563
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 17 dec 2020 11:42

Maar de afstand tussen zadel en stuur is toch bizar klein? Dat kan toch nooit lekker fietsen tenzij je met je broodmolen op je stuur gaat liggen? Maar vind het leuk dat je het hier laat zien hoor. En ben echt benieuwd wat je hier voor leuks van gaat bakken.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Rey953
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 26 jul 2011 21:02

Rey953 18 jan 2021 11:24

Naast de Moser, heb ik nog wat andere projecten lopen. Net wat praktischer dan de Moser.

Afbeelding

Afbeelding

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3563
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 18 jan 2021 13:22

Jaaa, deze waren echt helemaal de bom in mijn fanatieke triathlon-jaren rond 1995. Vet.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie