Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 17 jan 2021 10:37

Allemaal prima als je daar allemaal tijd voor hebt. Voor mijzelf loop ik echt tegen mijn grens aan wat betreft werk en mantelzorg. Als je sommige dagen van 7 tot 19 uur bezig bent, is alles wat moeilijker wordt gemaakt, te veel.

Gebruikersavatar
Goudhaantje
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52

Gebruikersavatar Goudhaantje 17 jan 2021 11:00

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ntent=free

Kijk vooral ook even bij overzicht maatregelen covid-19 wereldwijd en vind je paradijs op aarde.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 17 jan 2021 11:20

Joseba word naar eigen zeggen met zijn perfecte DINK leventje niet geraakt.. dat is het enige wat telt... al het ander moet maar als “ongemak” worden beschouwd. Hij vind het zelfs de normaalste zaak om het “ongemak” van een ander tot in den treure te weerleggen..

Man wanneer ga jij nou eens snappen dat jij NIET de norm bent. En dat zoveel mensen WEL elke dag proberen de ballen hoog te houden.

Je doet mij voorkomen dat je nog nooit enige serieuze tegenslag in je leven hebt meegemaakt.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 17 jan 2021 11:30

DE norm bestaat ook niet......
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8289
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 jan 2021 11:38

Goudhaantje schreef: 17 jan 2021 11:00 https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ntent=free

Kijk vooral ook even bij overzicht maatregelen covid-19 wereldwijd en vind je paradijs op aarde.
Bedankt voor de link. Om maar één maatregel er uit te halen. Het is niet alleen Nederland die de scholen gesloten heeft.

0475
Forum-lid
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 17 jan 2021 12:19

We hebben een maatschappij gecreëerd waar nog weinig ruimte is om schokken op te vangen. En soms (vaak?) luxe voor een eerste levensbehoefte wordt aangezien.

Ja ik ben ook zo'n verfoeide SINK die weinig te klagen heeft (edit:) in deze corona tijden.

Ik vraag mij serieus af: met zijn tweeen voltijds gaan werken, de opvoeding en verzorging van de kinderen outsourcen, liever een racefiets die toch wat mooier is dan die van je fietsmaat (om on-topic te blijven), minimaal een zomer- en wintersport vakantie en liefst nog met de fietsclub ook naar de Alpen, 2x per week/maand uit eten, vrienden ontvang je niet meer thuis maar op een high-tea buitenshuis, etc etc etc. Altijd maar hollen, altijd maar rennen (en vaak achter de feiten aan). En dan zag ik op het werk de laatste jaren van die jonge 30'ers (en soms nog jonger) al thuis zitten met een burn-out. Het lijkt wel of het allemaal en en en en moet zijn en niet of of of. Wat doen jullie jezelf niet aan mensen!

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 17 jan 2021 12:58

Ik leid al jaren een (in de ogen van veel mensen) saai leven. Ik ga nooit op vakantie, ga weinig uit, en vermaak me met simpele dingen als sporten en lezen.

Ik merk dat me dat nu erg goed uitkomt, omdat er vrij weinig aangepast hoeft te worden.

In die zin kan ik me aansluiten bij voorgaand betoog.

In mijn werk ben ik inmiddels al voor de negende week (eerste golf meegerekend) bezig met het verzorgen van onderwijs op afstand aan kinderen in de leeftijdscategorie van 6 t/m 8.
Daar zit wat mij betreft een groot probleem. Hoe goed sommige kinderen het ook doen, er zijn er echt ook veel die langzaam maar zeker afhaken.
Er gebeuren in deze situatie ook hele leuke dingen, waaraan ik later zeker met plezier zal terugdenken, maar over het algemeen is het een steeds groter wordend probleem.
Ik heb gisteren dan ook met veel chagrijn kennis genomen van het besluit om de basisscholen dicht te laten.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 jan 2021 12:59

MarkVeenstra schreef: 17 jan 2021 10:12 Vier coronagevallen ontdekt op vluchten naar Australian Open - https://nos.nl/l/2364737#UPDATE-container-50384637

Overal waar we iets willen, varen we blind op het hebben va de negatieve tests.
Net zo goed als dat iemand een positieve test kan afleveren op basis van een oude besmetting en restanten. Kan je dus ook prima negatief testen en toch corona bij je hebben.

De andere optie is dat deze 4 allemaal een vals positieve test hebben bij aankomst. Dus linksom of rechtsom.. Zo'n test voor het reizen zal vast een aardig vangnet zijn, maar zeker niet zaligmakend.
En daar zou men, in mijn ogen, wel rekening mee moeten houden als ze gaan denken over het toepassen ervan uit dat bij dagelijkse bezigheden, zoals uit eten gaan, evenement bezoek, toegang tot ov, school, werk? Geen idee wat ze nog gaan verzinnen.
Verhaal van een collega van mevrouw C:

Vader ziek, positief getest. Moeder een paar dagen later ook ziek inclusief verlies van reuk en smaak, negatief getest. Een paar dagen later weer getest, weer negatief, daarna nog een keer en pas daarna een positieve test.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 17 jan 2021 13:05

RVV schreef: 17 jan 2021 11:20 Joseba word naar eigen zeggen met zijn perfecte DINK leventje niet geraakt.. dat is het enige wat telt... al het ander moet maar als “ongemak” worden beschouwd. Hij vind het zelfs de normaalste zaak om het “ongemak” van een ander tot in den treure te weerleggen..

Man wanneer ga jij nou eens snappen dat jij NIET de norm bent. En dat zoveel mensen WEL elke dag proberen de ballen hoog te houden.

Je doet mij voorkomen dat je nog nooit enige serieuze tegenslag in je leven hebt meegemaakt.
Zal hier maar niet teveel op ingaan gezien het bijzonder grote aantal aannames (perfect, dink, helemaal niet geraakt door maatregelen, nooit tegenslag) dat je maakt. Maar twee werkende ouders met één dochter van vier lijkt me nou ook weer niet zo uitzonderlijk dat het rechtvaardigt voortdurend leeg te lopen over hoe zwaar je het wel niet hebt, toch?

Misschien dat enige serieuze tegenslag juist maakt dat je iets ontspannener met bepaalde situaties om kan gaan en voor relativeringsvermogen zorgt... is dat ook mogelijk tussen alle blinde aannames die je doet?

P.S. ik ben niet doof en schreeuwen maakt niet dat mensen beter naar je luisteren.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 17 jan 2021 16:11

Ondertussen worden al een beetje voor gemasseerd;
Quote;
Het is nog te vroeg voor een vrijgeleide voor tegen het coronavirus ingeënte reizigers binnen de Europese Unie, vindt de voorzitter van de Europese regeringsleiders. Voor zo'n 'coronavaccinatiepaspoort' zou kunnen worden ingevoerd, moeten eerst meer mensen een prik hebben gekregen.

Voor het eerst heeft een Duitse minister zich uitgesproken over extra rechten die mensen moeten krijgen die zijn gevaccineerd.

Lekker is dat, dat je als gezonde persoon je verplicht moet laten inenten...

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 17 jan 2021 16:14

mao schreef: 17 jan 2021 16:11 Lekker is dat, dat je als gezonde persoon je verplicht moet laten inenten...
Lees nergens dat het verplicht is.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 17 jan 2021 16:21

Trollollol

Gesloten