Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 15 jan 2021 09:53

53x11 schreef: 15 jan 2021 09:33 Volgens mij vinden heel veel mensen het wel lekker om te stoppen met nadenken. Die hebben liever een autoriteit die zegt hoe het is, raken in de war of geïrriteerd als iemand die autoriteit in twijfel trekt.....

Precies. En dan bestormen ze het Capitool of zo.
Soms benijd ik dat niet nadenken weleens. Maar kan ik mijn hersenen niet even on hold zetten
Gelukkig maar eigenlijk.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

hopjes
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 15 jan 2021 10:07

Eens met dat veel mensen het prettig vinden om te leven volgens de aangeleverde regels en niet teveel zelf nadenken en ook niet uit de pas willen lopen. Allemaal in hun comfort zone, want stel dat je kritiek krijgt of een keer sorry moet zeggen...

Dan heb je ook nog mensen die graag strooien met spreuken vanuit het verleden, wel selectief uiteraard. Daarnaast word er ook nog graag verwezen naar het verleden, naar oorlogen of naar andere culturen. Of wijzen naar technische analyses dat is ook heel erg geil... De bitcoin is ook zo'n interessant iets; beweegt de bitcoin zich volgens de TA of zijn er dermate veel mensen op de hoogte van die TA en verkopen/kopen ze daarom. Ik weet het niet, het is prachtig om te zeggen dat de waarde je geen kloten interesseert maar dat je jaren geleden al gekocht hebt uit interesse/verveling. De zogenaamde experts weten dan ineens een stuk minder...

Ik denk dat het goed is als je in het nu leeft en opmerkzaam bent, niet alleen je informatie opdoet van de tv/krant/internet maar ook direct contact met vrienden, kennissen... En je hebt geluk als je tijdens je opvoeding wat meegegeven is vanuit het verleden, aandacht voor vroeger en culturen en je goede scholing hebt gehad. Als je zaken opmerkt die beter kunnen, ga daar wat aan doen maar ga niet lopen janken dat het niet eerlijk verdeeld is allemaal.

Ik weet 99% zeker dat mensen met een groot netwerk minder angstig zijn voor corona. Hoe zou dat komen?! Is dat omdat die mensen meer op internet en tv kijken of juist omdat die meer persoonlijk contact hebben?!

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8718
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 jan 2021 10:08

Sommigen moesten ook door de overheden verteld worden dat een ski vakantie echt niet kon.

marin30
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 mei 2018 19:13

marin30 15 jan 2021 10:22

Gisteren hier in Gelderland nog het bericht: "IJsclubs worstelen met coronadilemma's". Ik kan daar met m'n pet niet bij. Gewoon een jaar overslaan, klaar. Zo moeilijk is het allemaal niet.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 15 jan 2021 10:31

marin30 schreef: 15 jan 2021 10:22 Gisteren hier in Gelderland nog het bericht: "IJsclubs worstelen met coronadilemma's". Ik kan daar met m'n pet niet bij. Gewoon een jaar overslaan, klaar. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Of 3 jaar overslaan... of gewoon mensen buiten laten schaatsen en hopen dat alle mensen die er met de pet niet bij kunnen lekker binnenblijven zodat je veel ruimte hebt.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5462
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 15 jan 2021 10:37

Ik heb nog geen cm ijs gezien op het water en dan heb je daar die ijsclubs alweer....

Als er nog natuurijs komt dan ben ik erbij, meestal is er daar dan toch plek zat.

Het probleem van ijsbanen is waarschijnlijk weer vooral het vervoer ernaartoe. Vaak toch een stukje verderop. Met 5 man in de auto etc.... op de ijsbaan zelf zal het niet zo snel tot grote besmettingen leiden. Mits er geen kleine omkleed ruimten worden gebruikt.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 15 jan 2021 10:45

hopjes schreef: 15 jan 2021 10:31
marin30 schreef: 15 jan 2021 10:22 Gisteren hier in Gelderland nog het bericht: "IJsclubs worstelen met coronadilemma's". Ik kan daar met m'n pet niet bij. Gewoon een jaar overslaan, klaar. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Of 3 jaar overslaan... of gewoon mensen buiten laten schaatsen en hopen dat alle mensen die er met de pet niet bij kunnen lekker binnenblijven zodat je veel ruimte hebt.
:mrgreen:

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8995
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 15 jan 2021 10:47

marin30 schreef: 15 jan 2021 10:22 Gisteren hier in Gelderland nog het bericht: "IJsclubs worstelen met coronadilemma's". Ik kan daar met m'n pet niet bij. Gewoon een jaar overslaan, klaar. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Het afgelopen jaar een overheid die op allerlei mogelijke manieren gezond bewegen belemmert. Ik dan daar met m'n pet niet bij. Gewoon actief bijdragen aan één van de grootste doodsoorzaken wereldwijd. Mensen die willen bewegen zijn een belangrijk deel van de oplossing, niet het probleem. Zo moeilijk is het allemaal niet,
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 15 jan 2021 10:48

Maargoed kunnen we nu dan eindelijk concluderen dat corona niet onvermijdbaar is?

En dat het niet de vraag is OF je corona krijgt maar wanneer?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6171
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 15 jan 2021 11:18

hopjes schreef: 15 jan 2021 10:31
marin30 schreef: 15 jan 2021 10:22 Gisteren hier in Gelderland nog het bericht: "IJsclubs worstelen met coronadilemma's". Ik kan daar met m'n pet niet bij. Gewoon een jaar overslaan, klaar. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Of 3 jaar overslaan... of gewoon mensen buiten laten schaatsen en hopen dat alle mensen die er met de pet niet bij kunnen lekker binnenblijven zodat je veel ruimte hebt.
Ik neem aan dat het in Gelderland om de natuurijsclubs gaat.., waar nu met wat vorst eventueel vrij snel geschaatst zou kunnen worden. De meeste natuurijsbanen zullen dan vast een probleem hebben met parkeren/fietsenstalling, smalle entreepad.
Maar als ze nou, bijv als het mirandabad in Amsterdam, toegang beperken door middel van kaartjesverkoop online doen. Dan ben je er al vrij snel.
Omkleden, is niet meer dan schaatsen onderbinden om een bankje langs de baan, buiten. Schaatsen is buiten. Ik snap het worstelen niet zo.

Overigens wordt er ook nog geschaatst op kunstijsbanen, 5 stuks in totaal in Noord en Zuid Holland. banen die open zijn (of semi overdekt), beperkte aantallen, geen treintjes, geen kleedkamers, verschillende looproutes om trainingsgroepen van het ene uur met het volgende uur te kunnen scheiden. Coronamensen die schaatsers aanspreken als ze iets doen wat niet mag.
Het grootste risico daar wordt gelopen bij de wachtende ouders voor de poort, na afloop van een jeugdtraining (net als bij de hockey, voetbal etc). En anders bij het betreden van de ijsvloer, waar het geduld vaak niet zodanig is dat iedereen altijd netjes afstand bewaard.
Op de baan zelf geen probleem. 400m, met (afhankelijk van de ijsbaan) 60 tot 170 schaatsers.,. is 2.5 tot 6m per persoon in rijrichting op een baan van 10 a 12m breed.., Dat krijg je echt wel verdeeld (al ben ik blij dat in Den haag de drukke trainingsuren niet iedereen, alle 170, schaatsers komen, maar de helft naar de weekenden geschoven is.., op de uren dat normaal wedstrijden zijn, wordt het ijs nu gebruikt voor trainingen.., gevolg, vaak met 50 tot max 70 man op de baan.., luxetraining.)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 620
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 15 jan 2021 11:21

RVV schreef: 15 jan 2021 10:48 Maargoed kunnen we nu dan eindelijk concluderen dat corona niet onvermijdbaar is?
Ik neem aan dat je bedoelt onvermijdbaar in plaats van niet onvermijdbaar.

Volgens mij is vanaf begin de strategie in Nederland niet geweest nul besmettingen maar is de strategie ‘flatten the curve’ geweest om er voor te zorgen dat de reguliere zorg zoveel mogelijk door kan gaan.
Nieuw Zeeland en sommige Aziatische landen hebben een andere strategie gevolgd.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 15 jan 2021 11:56

53x11 schreef: 15 jan 2021 09:03 Ondertussen is in Nederland al wel bijna 3 promille van de bevolking gevaccineerd. Daarmee bungelen we helemaal onderaan het Europese lijstje.

En terwijl de vaccins hier in de vriezer liggen in plaats van in armen geprikt te worden, vindt De Jonge het toch maar niet nodig om de eerstelijns zorg (de huisartsen) te helpen overeind te blijven.

Geeft weer vertrouwen...

(bron data: https://ourworldindata.org/covid-vaccinations, kun je zelf spelen met actuele getalletjes)
Waarom zou je vaccineren als je ook lockdowns kunt opleggen? Veel gemakkelijker, toch?

Ik had tot begin maart altijd een groot vertrouwen in de overheid. Sindsdien is dat enorm afgenomen en de laatste 2 a 3 maanden heb ik nul vertrouwen meer. Wat een incompetentie, wat een tunnelvisie.

Ik had nooit gedacht dat dat vertrouwen zo snel om zou kunnen slaan, en ik schrik daar bij mezelf best wel van. Ik heb absoluut niets met complotdenken en dat soort zaken, maar ergens snap ik wel waar het vandaan komt.

Gesloten