Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Trump out or not?

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4696
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 10 jan 2021 10:35

mao schreef: 10 jan 2021 09:53
timo2.0 schreef: 09 jan 2021 14:28 Gelukkig is het in Nederland nog altijd niet zo dat je persoonlijke bubbel bepaald wat "het volk" wil. Dat is ook zo grappig aan al die voorstanders van referenda: ze hebben een heilige overtuiging dat de uitkomst naadloos zal aansluiten bij wat hun bubbel vindt.
We leven allemaal (zeker in deze dagen) in ons eigen bubbel.
Zoals de Zwitsers het hebben geregeld met een referendum lijkt het me een prima voorbeeld hoe het wel kan werken.
Ik ben ook sterk geïnteresseerd in het Zwitsers model, waarom werkt het daar? Waarom is er in andere landen zoveel angst voor dit model? Wie heeft er baat bij en wie wordt er benadeeld? Willen we zo'n model? En hoe komen we dat te weten zonder referendum :D ? En als we dat willen hoe evolueren we ernaar toe? Geleidelijk of onmiddellijk? Kan een referendum een middel zijn om bijvoorbeeld gekke initiatieven van een president aan banden te leggen etc? En wat als er uit de uitslag van zo'n referendum net gekke dingen komen?
Ik ben er zeker niet tegen, maar heb er vooral veel vragen over.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4534
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 10 jan 2021 10:36

EmPeHa schreef: 10 jan 2021 10:31 Hij liet twijfel bestaan of een aanval op een NAVO land betekent dat dat land op steun van de VS kan rekenen. Dat landen aan de 2% moeten voldoen, klopt
maar regel dit intern. Ga niet de Russen of wie ook het idee geven, dat er ergens ruimte is om wat te proberen.
Ik lees het al, jij onderhandelt niet vaak. ;)

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4696
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 10 jan 2021 10:37

Keezx schreef: 10 jan 2021 10:30
lugosi schreef: 10 jan 2021 10:20 CUT
Anderzijds zou het wel fijn zijn als er een middel komt dat (puur informatief) kan capteren hoe de bevolking over bepaalde onderwerpen denkt en wat de evoluties daaromtrent zijn. Peilingen schieten in deze steeds tekort.
Wat dacht je van een paar elektroden op ut hoofd en permanent verbinden met het internet?
Ik vrees dat we daar op één of andere manier korter bij zijn dan je denkt. Maar de resultaten zullen niet gebruikt worden om 'het volk' te informeren....

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4696
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 10 jan 2021 10:39

EmPeHa schreef: 10 jan 2021 10:31

Hij liet twijfel bestaan of een aanval op een NAVO land betekent dat dat land op steun van de VS kan rekenen. Dat landen aan de 2% moeten voldoen, klopt
maar regel dit intern. Ga niet de Russen of wie ook het idee geven, dat er ergens ruimte is om wat te proberen.
Of wat ga je doen als de Turken een Griekse boot laten zinken....?

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4534
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 10 jan 2021 10:43

@lugosi
Gewoon uitproberen zou ik zeggen,
Maar ja, de politieke elite huivert er voor want stel je voor dat...

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 10 jan 2021 10:46

mao schreef: 10 jan 2021 10:36
EmPeHa schreef: 10 jan 2021 10:31 Hij liet twijfel bestaan of een aanval op een NAVO land betekent dat dat land op steun van de VS kan rekenen. Dat landen aan de 2% moeten voldoen, klopt
maar regel dit intern. Ga niet de Russen of wie ook het idee geven, dat er ergens ruimte is om wat te proberen.
Ik lees het al, jij onderhandelt niet vaak. ;)
Niet met iemand die verkapte bedreigingen uit, nee.
Edit: of meld jij een verkoper ook altijd even dat je hem weet te wonen?

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4534
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 10 jan 2021 10:57

lugosi schreef: 10 jan 2021 10:29
Bedoel je met een zakenkabinet, een technocratische aanpak?
Ja, hoewel ze dat ook weer weten te vernachelen, zie OMT
Moeten ze wel meerdere partijen aan het word laten, en niet zoals nu alleen virologen.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4534
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 10 jan 2021 11:08

@EmPeHa
Les 1, t/m 10 bij verkopen
Altijd spelen op de angsten van de koper,
Je moet een verzekering nemen want anders....
Je moet dit merk kopen, de rest is rommel en zit je met gebakken peren...
Enz enz, banken en verzekeraars zijn er groot mee geworden.
Dictaturen ook btw.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4534
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 10 jan 2021 11:42

EmPeHa schreef: 10 jan 2021 10:23 Net zoals ambassades niet onder Den Haag of Nederland .
Klopt maar je kan wel de straat naar de ambassade even af zetten...

Leuk om te vertellen...
Ben ooit bij het Capitool met getrokken pistolen aangehouden, was in de tijd van de bomaanslag in Libanon. ( ruim 30 jaar geleden oei )
Ik met m’n vriendin en ouders in een huurautotje aan het site seeingen, rij perongeluk verkeerd de straat op naar het Capitool. Nog geen 100 meter verder auto met sirenes, 2 man er uit met getrokken pistolen..
Lichte paniek in de auto kan ik je vertellen... bij het tonen van een diplomatieke paspoort werden heren wat rustiger, en wij ook. :-)

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 10 jan 2021 12:41

Op 27 februari 1933 steekt Rinus van der Lubbe het Rijksdaggebouw in de brand.
Rinus werd binnen in het brandende Rijksdaggebouw gevonden en voor de brandstichter aangezien.
De NAZI's maakten handig gebruik van de ontstane situatie om een hetze tegen de communisten te beginnen.

Terug naar het nu
Eerder deze week was er iets bij het Capitool aan de hand. En net als bij de Rijksdagbrand komen we er voorlopig niet achter wat er precies gebeurt is.
Maar anders dan bij de actie van Rinus en zijn kameraden werd deze actie al dagen van te voren aangekondigd. Ruim tijd voor mensen met false flag intenties om dit gebeuren gepland te kunnen gebruiken/misbruiken voor hun eigen propaganda.
Dat er geen extra orde handhavers waren, gaan we na 9-11 nu echt beweren dat omdat iemand geen manschappen heeft besteld er ook niet in no time mensen opgetrommeld kunnen worden? Gaan we nu echt beweren dat er niemand in de chain of command er op geanticipeerd heeft?

Vandaar ook de afbeelding die ik plaatste. Ik zat toevallig toen net een stream te kijken en zag precies dit. Een hijgerige journalist die vertelde hoe erg het allemaal was onderstreept door beeld van een stel red necks die binnen de touwen bleven.
Tja, hoe rijm je dat met wat er in de media is geslingerd?
Maar goed, een paar Amerikaanse romeo's of deze keer wel Russische of Chineze infiltranten die je wat olie op het vuur gooien en dan krijg je dit.

Er is beeld van tenminste 1 persoon die wordt geexecuteerd door een bewaker. Hoe de andere mensen omgebracht zijn is mij niet duidelijk. Blijkbaar is dit het nieuwe normaal, mensen met een andere kijk op de wereld mag je doodschieten.

Afijn, in 1933

i-mac

i-mac 10 jan 2021 13:44

NicoNB schreef: 10 jan 2021 12:41 Er is beeld van tenminste 1 persoon die wordt geexecuteerd door een bewaker. Hoe de andere mensen omgebracht zijn is mij niet duidelijk. Blijkbaar is dit het nieuwe normaal, mensen met een andere kijk op de wereld mag je doodschieten.
De 3 anderen stierven door hartfalen. De agent kreeg een brandblusser op het hoofd, en overleed aan de gevolgen ervan.

Die ene executie waar je het over hebt, is eigenlijk nog weinig, als je weet hoe gemakkelijk de ordediensten daar met hun wapens omgaan. maar het is en blijft één teveel.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 jan 2021 13:49

lugosi schreef: 10 jan 2021 10:35 Ik ben ook sterk geïnteresseerd in het Zwitsers model, waarom werkt het daar? Waarom is er in andere landen zoveel angst voor dit model? Wie heeft er baat bij en wie wordt er benadeeld? Willen we zo'n model? En hoe komen we dat te weten zonder referendum :D ? En als we dat willen hoe evolueren we ernaar toe? Geleidelijk of onmiddellijk? Kan een referendum een middel zijn om bijvoorbeeld gekke initiatieven van een president aan banden te leggen etc? En wat als er uit de uitslag van zo'n referendum net gekke dingen komen?
Ik ben er zeker niet tegen, maar heb er vooral veel vragen over.
Waarom zou het zwitserse model hier wel/niet werken?
Is de bevolkingsopbouw in Zwitserland niet heel anders dan hier? Minder grote-steden-problematiek? Andere cultuur misschien?
Zijn heel veel variabelen die het wel/niet slagen van zo’n systeem beinvloeden.
Lijkt mij een onmogelijke discussie.
Less is bore

Plaats reactie