Hi!
Lang verhaal kort, bij het kaal stralen van mijn frame bleek voorvork carbon ipv alu (acht jaar lang niet geweten). Nu ligt deel toplaag er af. Is Colnago Dream uit 2005/6, niet zeker. Wil vooral vanwege relief details vork graag houden. En schijnt afwijkende maat te zijn...
Grote vraag: durf ik hier nog mee te fietsen??
Thanks
Carbon toplaag beschadiging. Nog veilig?
Geen idee. Ik zou de vraag aan een carbon reparateur stellen. Heb zelf 10 jaar op een dream (uit '03) rondgereden, en het enige afwijkende aan de vork is dat deze een 1" buis heeft. Dat was destijds nog de gangbare maat (maar Colnago is wel heel laat overgestapt naar 1-1/8)
Weet je zeker dat het een dream is? De mijne had een carbon achtervork, met het bekende "gedeukte" profiel bij de buizen. Deze buizen lijken een ander profiel te hebben. (Heb nog steeds een beetje spijt dat ik mijn frame heb verkocht)
Weet je zeker dat het een dream is? De mijne had een carbon achtervork, met het bekende "gedeukte" profiel bij de buizen. Deze buizen lijken een ander profiel te hebben. (Heb nog steeds een beetje spijt dat ik mijn frame heb verkocht)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Ik zou het op zich wel durven (op de plek met de meeste schade zit een ingelijmde alu insert van de pat).
Echter zou me net zoveel of meer zorgen maken om het frame als om de vork. Stralen met grit/zand/carbid/ijzer etc. is goedkoop maar echt compleet ongeschikt voor een lichtgewicht alu frame. Als je de lak er al snel vanaf wil halen is beitsen/chemisch ontlakken een optie en dan e.v.t. afwerken met extreem kort glasparelstralen. Heeft de lak nog voldoende goede hechting dan is doorgaans afschuren verreweg de beste/goedkoopste optie.
Echter zou me net zoveel of meer zorgen maken om het frame als om de vork. Stralen met grit/zand/carbid/ijzer etc. is goedkoop maar echt compleet ongeschikt voor een lichtgewicht alu frame. Als je de lak er al snel vanaf wil halen is beitsen/chemisch ontlakken een optie en dan e.v.t. afwerken met extreem kort glasparelstralen. Heeft de lak nog voldoende goede hechting dan is doorgaans afschuren verreweg de beste/goedkoopste optie.