Als altijd en overal en voor vrijwel iedereen een quick fix wordt geboden, waarom zou je je druk maken? Er komt een prikje en over een paar maanden is alles weer voorbij en vergeten.53x11 schreef: ↑04 jan 2021 09:37 Wat het 2e punt betreft: eens dat je de mensen die nu te zwaar zijn niet ineens een stuk lichter (/gezonder) krijgt in een paar maanden tijd. Maar Corona (met alle aandacht die iedereen er voor heeft) zou wel een enorme wake-up call kunnen zijn om iets aan de ongezonde levensstijl te gaan doen. Dat zou m.i. veel explicieter benoemd mogen worden.
Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
- daniel1975
- Forum-lid HC
Jij neemt aan dat ik de binnenbocht neemJoseba schreef: ↑04 jan 2021 09:41Dit is dus wederom je te eenvoudige en kort de bocht denken. Een alcoholist moet gewoon niet drinken, iemand die te zwaar is minder eten en meer bewegen. Iemand die in de schulden zit moet gewoon minder uitgeven of meer verdienen, etc, etc.daniel1975 schreef: ↑04 jan 2021 09:34 Als wij het kunnen, zowel zakelijk als prive, waarom anderen dan niet?
Als het allemaal zo eenvoudig was....
Wat jij benoemt zijn verslavingen, en die zijn enorm moeilijk om onder controle te krijgen. Daar hebben we het in dit geval niet over.
Je mag toch verwachten dat bedrijven nu gewoon de verantwoordelijkheid nemen en hun mensen niet meer onnodig mobiliseren? Of dat mensen enigzins snappen dat de basismaatregelen echt wel zinvol zijn.
Alles maar wegstoppen achter "zo zijn die mensen nu eenmaal" vind ik te makkelijk.
@53x11: hoe kun je mensen afrekenen op het niet nemen van hun verantwoordelijkheid tav een gezondere levensstijl? Lijkt mij helaas heel moeilijk.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Dan komen we op ethisch glad gebied, waar m.i. best discussie over gevoerd zou moeten worden. Maar dat doe ik niet hier.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik heb het helemaal niet alleen over verslavingen, hoe kom je daar bij?daniel1975 schreef: ↑04 jan 2021 10:00 Wat jij benoemt zijn verslavingen, en die zijn enorm moeilijk om onder controle te krijgen. Daar hebben we het in dit geval niet over.
Iemand met overgewicht is verslaafd? Iemand in de schuldsanering is verslaafd? Iemand die werkloos is, is verslaafd?
- daniel1975
- Forum-lid HC
IN een aantal gevallen zit dat wel dicht tegen verslaving aan. Suiker, koopverslaving, etc.
Tuurlijk is er ook overmacht, maar dat heb je in elke case die je kunt bedenken.
Tuurlijk is er ook overmacht, maar dat heb je in elke case die je kunt bedenken.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nee, maar alles en iedereen maar in de slachtofferrol zetten gaat ook niet helpen...
Hoe gaat het thuisonderwijzen bij de forumleden met kinderen ondertussen? In huize 53x11 worden de komende periode schaamteloos de kwetsbare oudjes (aka opa&oma) ingezet als onderwijsondersteuners. Met een heel schema voor wie-wanneer-wat-bij-wie doet hopen we de kinders de komende 2 weken van goed (genoeg) onderwijs te voorzien en ondertussen ook zelf het nodige werk te kunnen doen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Eens, maar dat is nog iets anders dan ze met een dikke vinger aanwijzen als schuldige van hun eigen problematiek. Maar wat fijn dat het in jouw omgeving zo lekker op orde is allemaal...daniel1975 schreef: ↑04 jan 2021 11:19 Nee, maar alles en iedereen maar in de slachtofferrol zetten gaat ook niet helpen...
Laatst gewijzigd door Joseba op 04 jan 2021 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ondertussen aan de overkant.
South African coronavirus mutation may BEAT current vaccines
South African coronavirus mutation may BEAT current vaccines
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ja stel je voor zeg, dat de paniek een beetje weg begint te zakken. Hoog tijd om de burger weer wat angst in te praten...
Geen idee. Nu word het nauwelijks benoemd en volgens mij is hier echt wel “veel winst” te behalen. Corona is immers een blijvertje.