Je suggereert letterlijk dat te dikke mensen (ik citeer) "de schuld van corona dragen" maar dat dat niet gezegd mag worden.
Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
@niconb als ik je epistel lees krijg ik het beeld dat je geen idee hebt hoe een ziekenhuis georganiseerd is. Je doet voorkomen alsof er talloze onzinnige management lagen zijn. Gemiddeld Nederlands streek ziekenhuis (lees niet academisch) heeft 2 of 3 bestuurders, daaronder laag cluster management: facilitair, snijdend, diagnostisch, enz. Kortom grote brokken, absoluut niet in onnodig kleine stukjes opgeknipt. Vervolgens kom je bij de laagste management laag uit die bijv aan het hoofd van de OK's, IC, of de schoonmaak staan. Daaronder vind je in sommige organisaties nog teamleiders, maar die zijn meewerkend.
RvB zit meestal op Balkende norm, de rest er onder in FWG schalen. Die krijgen niet meer salaris als er meer patiënten behandeld worden, sterker nog het zijn de verzekeraars die bepalen hoeveel ingrepen een ziekenhuis per jaar mag uitvoeren.
RvB zit meestal op Balkende norm, de rest er onder in FWG schalen. Die krijgen niet meer salaris als er meer patiënten behandeld worden, sterker nog het zijn de verzekeraars die bepalen hoeveel ingrepen een ziekenhuis per jaar mag uitvoeren.
Ik denk dat jij mij verkeerd begrijp. Ik suggereer namelijk niks.
Ik heb zelf 20 jaar flink overgewicht gehad (35 kilo), vanuit mijn persoonlijke ervaring weet ik wel het een en ander van fat shaming af.
Bij mij ging de knop om toen ik realiseerde dat mijn toekomstige gezondheid in gevaar kwam. Eyeopener of wake up cal als je het zo wil noemen. Covid is al weer bijna een jaar onder ons. Zwaar overgewicht is extra kwetsbaar. Daar zou men vanuit de overheid veel meer op moeten inzetten. Want juist die mensen die veel te zwaar zijn belasten het zorgsysteem extra. En dit is wat ik bedoelde met dat je dat niet bespreekbaar kan maken omdat het dan al snel op de noemer fat shaming word gegooid.
Ik begrijp niet waar de overheid moet inzetten? Die moeten dan beslissen dat je 2 uur per dag moet wandelen? Of een pakket aan levensmiddelen waar je niet van af zou mogen wijken? En dat zegt iemand die het vooral heeft over "ben ik niet van plan?"
-
Deleted_User
- Forum-lid
Ik stel een mondkapje met slotje voor, zodat er niet gegeten kan worden...
Er zijn wel wat ziektes die overgewicht tot gevolg hebben maar het is me niet duidelijk in welke mate deze doorwegen in de cijfers over overgewicht.
Als je de evolutie van obesitas in de vs bekijkt dan zie je dat die elk jaar toeneemt en er gewag wordt gemaakt van cijfers rondom de 50%.
Je kan die stijging moeilijk toeschrijven aan ziektes. Stijgende welvaart, cultuur en opleiding spelen duidelijk mee.
Ik denk dat een grote groep te zware mensen zich niet zo goed realiseert dat ze extra kwetsbaar zijn. Want hier word ook weinig ruchtbaar aan gegeven.
Op dat vlak is nog veel winst te behalen door de overheid om in ieder geval de nijpende zorg op de IC’s en medium cares deels te ontlasten.
Op dat vlak is nog veel winst te behalen door de overheid om in ieder geval de nijpende zorg op de IC’s en medium cares deels te ontlasten.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Ik stel voor dat we alle gereformeerde kerken in de bible-belt op slot gooien.monique70 schreef: ↑02 jan 2021 10:37 Ik stel voor dat de overheid de essentiele winkels voor altijd beperkt tot 1 gangpad zuivel, groente en fruit en vlees en vis. Auto's en openbaar vervoer verbieden, tenslotte kunnen we dan allemaal wandelen en fietsen. Hoef je ook geen mondkapje op en is beter voor de gezondheid. En dan vliegreizen verbieden, want als iedereen een beetje in zijn eigen omgeving op vakantie gaat (moet tenslotte op fietsafstand), verspreiden we virussen wat minder over de aarde.
En dat sommige mensen wel af kunnen vallen, wil niet zeggen dat het een keuze is als je wel te zwaar bent. Een roker kan tenslotte ook de sigaretten laten staan, een alcoholist de alcohol. Verslaving is gewoon lastig, moeilijk en onze maatschappij maakt het allemaal niet makkelijker.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
- Enzzo
- Forum-lid HC
Een artsenopleiding, sportopleidingen. Maar het punt van Lugosi is dat, in de VS, lager opgeleiden vaak een ongezondere levensstijl hebben (volgens bepaalde statistieken)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Praktisch geschoolden zijn dat volgens Marianne Zwagerman... Ik snap wel wat lugosi waarschijnlijk wil zeggen alleen doet hij dat niet. De vraag is ook hier of er naast correlatie een causaal verband te leggen is. Je kan mensen hun culturele afkomst of intelligentieniveau moeilijk kwalijk nemen lijkt me.