Cervélo
Klopt helemaal. Het winnen van een grote rond wordt niet bepaald door de fiets. Maar door de fietser. Als je een mindere dag hebt, heb je alsnog niks aan de beste fiets. Matthews won in 2002 toch de ronde Down Under, na pech, op een fiets van een supporter... zegt een hoop.
De fiets van de supporter was wel dezelfde als hun teamfietsen, enkel een ander kleur.Woutoro32 schreef: ↑08 nov 2020 17:56 Klopt helemaal. Het winnen van een grote rond wordt niet bepaald door de fiets. Maar door de fietser. Als je een mindere dag hebt, heb je alsnog niks aan de beste fiets. Matthews won in 2002 toch de ronde Down Under, na pech, op een fiets van een supporter... zegt een hoop.
Veel zal het mss allemaal niet uitmaken, maar ik vervloek mijn alu bmc in vergelijking met mijn canyon ultimate. Het is natuurlijk ook wel een heel verschil. Alu vs carbon, oude 105 vs nieuwe ultegra,..
Maar met die bmc rij ik echt wel trager dan met mijn canyon. Maar in het segment van waarmee de profs rijden zit er gewoon zo goed als geen verschil.
-
DeletedUser02
- Forum-lid HC
Bianchi met hun 125 jarige bestaan is natuurlijk (één van) de oudste fabrikanten van fietsen. Zonder merken als Cube en Sensa kwalitatief te kort te willen doen, hebben die in de verste verte niets te maken met een merk als Bianchi of Wilier. Het moet vreemd lopen als iemand die opzoek is naar een Bianchi de deur uitloopt met een Sensa en vice versa (uitzondering voor de instapmodellen).TL@ schreef: ↑08 nov 2020 17:26 Dat is irrelevant, als morgen Cube veel geld op tafel legt bij Ineos, wint Cube volgend jaar ook een grote ronde. Dat zegt niets over de fiets.
Voor een Pina of Colnago zou ik nog wat extra willen betalen (maar niet zoveel als ze nu vragen) maar VOOR MIJ staat een Bianchi of Willier niet zoveel hoger op de ladder dan een Cube of Sensa. Zullen ongetwijfeld goede fietsen zijn, maar het doet mijn hart niet sneller slaan.
Verder zijn de verschillen allemaal niet zo groot*. De designs zijn met name smaak gevoelig, leveranciers komen praktisch allemaal uit dezelfde stad in Taiwan en echt slechte fietsen worden er niet meer gemaakt. Dat gezegd hebben zit het beetje onderscheid wat er overblijft in de kwaliteitscontrole, verleende service, aantrekkingskracht/marketing en de spuitschema's. Een besparing van een tientje hier en twee tientjes daar, levert uiteindelijk wel een ander product op.
Identiteit is grotendeels verloren gegaan met het uitbesteden naar het verre oosten. Bianchi is inmiddels net zo Italiaans als BMC Zwitsers is.
*Met de toevoeging dat je appels met appels vergelijkt. Een Surly is een wezenlijk andere fiets dan een Cervelo, maar een Oltre XR4 zal niet veel meer schelen met een Aeroad of S5.
Hier lijkt alles binnendoor te gaan ja en bij de onthulde TJV R5 zie ik nog wel kabels, kan overigens natuurlijk wel de Caledonia zijn die Tom daar heeft.Daveke2 schreef: ↑02 jan 2021 21:18 Cervélo R5 2022 model?
https://mobile.twitter.com/hendriksmj/s ... 5656919040
Edit: Nee tom heeft daar geen lage seat stay dus lijkt toch een R5 te zijn.
- thestudent
- Forum-lid HC
Veel beter dit
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!