Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 10 dec 2020 14:36

havana schreef: 10 dec 2020 12:18 Helaas niet :D

Ik heb vorige week samen met een paar anderen wel gekeken naar de opzet van een commerciële vaccinatiestraat, maar de verkrijgbaarheid van vaccins is helaas niet goed genoeg.
Ah dat verklaart ook je felle reacties over big Pharma.

Zo zie je maar weer ieder die een graantje wil meepikken in de Pharma hoek grijpt zijn kansen. Zo’n commerciële straat heeft natuurlijk ook geen belang bij het laten verdwijnen van het virus. #verdienmodel

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3529
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 10 dec 2020 14:49

RVV schreef: 10 dec 2020 14:28 Hopjes je hebt groot gelijk :winkthumb:

Al die angsthazen ook hier en elders...

Trappen met ogen open in de grootste scam van de laatste 50 jaar.

Heb trouwens een bordje op de deur.

Waarop staat dat klanten een mondkapje mogen dragen maar niet hoeven te dragen. Werkt prima.

80 procent van de klanten zet hem af.

Owwwhh wat zijn we gevaarlijk bezig.. kom er maar in fatsoensrakkers en schoolmeesters :mrgreen:
Op het risico tot fatsoensrakker of schoolmeester gebombardeerd te worden: ik draag wel een mondkapje. Eigen keuze, omdat ik denk dat alle beetjes helpen (en dit is een heel klein beetje). En omdat ik vind dat je soms gewoon iets moet doen, en niet alleen maar moet discussieren. Met alleen maar zwammen los je geen probleem op, daar moet je voor handelen. En ik stel het op prijs als andere mensen in een winkel dat ook doen. En als ik een bordje op jouw deur zie staan dat jij geen mondkapje draagt en andere klanten dat ook niet hoeven, vind ik dat helemaal prima. Alleen loop ik door naar een andere winkel. Ook eigen keuze.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 10 dec 2020 14:56

Er is nog 1 ding waar ik moeite mee heb en dat is dat mensen zichzelf verrijken door deze corona crisis en dat die dus baat hebben bij al die negatieve berichten, test verplichtingen, enz enz. Enerzijds zie ik dit als slim zakendoen, bv een havana die een commerciële teststraat wil opzetten, eenmaal opgezet gebaat bij veel testen enz enz. Wat is jouw mening dan nog waard @havana?!
Dit zijn zaken die (nu/nog) niet door media echt opgepakt word, er zijn wel wat berichten over de farmaceutische industrie enz enz maar er is veel meer. Het zou goed zijn als mensen zich eens verdiepen wie er verdienen aan vaccins, wapenhandel, energie, klimaat akkoord, vluchtelingen, voedselhulp, sponsoracties. Dat is overigens van alle tijden... in de jaren 90 zijn er een paar slimme jongens megaondernemers en miljonair geworden door 2ehands caravans te kopen/verkopen/transporteren vanuit europa naar de UK om daar oa joegoslavische vluchtelingen. "Wat was het mooi dat die bedrijven hulp boden aan de vluchtelingen" aldus media. Slim van die jongens, maar eerder asociaal dan sociaal, want dit geld is uiteraard gemeenschapsgeld. Bij dit soort praktijken is het wel belangrijk om je goed te verdiepen en weg te blijven van de complot theorieën.

Overigens ben ik totaal niet geïnteresseerd in taalvouten. Ik probeer zo goed mogelijk te typen maar soms mis ik ook wel een letter. Ik heb enkele jaren geleden geleerd dat ik me beter druk kan maken om dingen die er toe doen voor mij en dingen te doen waar ik goed in ben dan te letten op futiliteiten. Uiteraard werk ik niet op een commerciële afdeling en ben ik ook geen schoolmeester want dan zou het een ander verhaal zijn. En soms zijn er mails/brieven die ik dubbel check op spelfouten.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 10 dec 2020 15:01

Het was een vaccinatie straat! Een beetje respect, goed lezen is toch wel het minste wat je kunt doen als je dan toch weer de “sociaal media” op gaat.

En overigens; hulde voor dat soort initiatieven. Hoe eerder we van deze ellende af zijn!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3529
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 10 dec 2020 15:14

Enzzo schreef: 10 dec 2020 15:01 Het was een vaccinatie straat! Een beetje respect, goed lezen is toch wel het minste wat je kunt doen als je dan toch weer de “sociaal media” op gaat.

En overigens; hulde voor dat soort initiatieven. Hoe eerder we van deze ellende af zijn!
Op zich maakt het feit of het een vaccinatie of teststraat niet zoveel uit voor het punt dat hopjes wil maken.

Vaak zijn we deels afhankelijk van dit soort partijen, ik moet zeggen dat het me ook een beetje tegen de borst stuit dat mensen grof geld verdienen aan dit soort crises. Zelfde als het storend was dat de prijzen van handgel en mondkapjes op het gegeven moment meer dan verdubbeld waren.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 10 dec 2020 15:21

rikkert schreef: 10 dec 2020 14:49
RVV schreef: 10 dec 2020 14:28 Hopjes je hebt groot gelijk :winkthumb:

Al die angsthazen ook hier en elders...

Trappen met ogen open in de grootste scam van de laatste 50 jaar.

Heb trouwens een bordje op de deur.

Waarop staat dat klanten een mondkapje mogen dragen maar niet hoeven te dragen. Werkt prima.

80 procent van de klanten zet hem af.

Owwwhh wat zijn we gevaarlijk bezig.. kom er maar in fatsoensrakkers en schoolmeesters :mrgreen:
Op het risico tot fatsoensrakker of schoolmeester gebombardeerd te worden: ik draag wel een mondkapje. Eigen keuze, omdat ik denk dat alle beetjes helpen (en dit is een heel klein beetje). En omdat ik vind dat je soms gewoon iets moet doen, en niet alleen maar moet discussieren. Met alleen maar zwammen los je geen probleem op, daar moet je voor handelen. En ik stel het op prijs als andere mensen in een winkel dat ook doen. En als ik een bordje op jouw deur zie staan dat jij geen mondkapje draagt en andere klanten dat ook niet hoeven, vind ik dat helemaal prima. Alleen loop ik door naar een andere winkel. Ook eigen keuze.

Ook helemaal prima op zulke klanten zit ik namelijk ook niet te wachten :winkthumb:

hopjes
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 10 dec 2020 15:22

Enzzo schreef: 10 dec 2020 15:01 Het was een vaccinatie straat! Een beetje respect, goed lezen is toch wel het minste wat je kunt doen als je dan toch weer de “sociaal media” op gaat.

En overigens; hulde voor dat soort initiatieven. Hoe eerder we van deze ellende af zijn!
Excuses voor de verwarring. Het is inderdaad een vaccinatie straat ipv test straat. Voor mij vallen ze overigens onder hetzelfde regime.

Maar Enzzo, jij bent dus voor dit soort initiatieven? Jij bent voor commerciële vaccinatie straten, jij bent voor mensen die zakelijk gezien beter worden van het vaccineren. Nou dat verbaast me. Ik ben graag van deze ellende af maar ik ben een beetje klaar met mensen die beter worden van een crisis ten koste een ander.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 10 dec 2020 15:33

hopjes schreef: 10 dec 2020 15:22 Ik ben graag van deze ellende af maar ik ben een beetje klaar met mensen die beter worden van een crisis ten koste een ander.
Maar als er geen crisis is, mag je wél gewoon geld verdienen toch?

Als je vanavond lekker aardappels eet, wordt je daar beter van. Die heb je dan gekocht van een supermarkt, die daar ook beter van werd. Die dat van de groothandel/tussenhandel gekocht heeft, die daar ook beter van werd. Allemaal ten kostte van de boer die uiteindelijk vrijwel niets over houdt aan zijn werk.

Maar wat nou, als je het beter worden niet ten kostte van iemand anders gaat? Vaccin helpt juist anderen. De kosten komen van de overheid, wat niet iemand persoonlijk raakt (indirect raakt het dan alle mensen persoonlijk voor een klein beetje, akkoord). Zolang de vraagprijs versus kostprijs enigszins in balans zijn. En de winst dus binnen fatsoenlijke normen blijft. Is er met vaccinatie maken, en verkopen, tijdens deze crisis toch niet zoveel mis dat daar ook een stukje winst gemaakt wordt?

Heb je dan liever dat die vaccinaties er niet zijn? Dat niemand iets doet wat raakt aan het onderwerp van de pandemie? Geen commerciele teststraten, geen vaccinatieprogramma, geen online communicatie ontwikkelingen die ineens in sneltrein vaart gegaan zijn, geen torenhoge verkopen van legpuzzels, tafelvoetbaltafels, sexspeeltjes en fietstrainers? Want ja, die profiteren ook allemaal nogal goed van de lockdowns en dus de crisis .., allemaal ten kostte van de horeca en reisbranches, waar we anders het geld hadden achtergelaten :ugeek:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 10 dec 2020 15:36

havana schreef: 10 dec 2020 12:10


Als we in de zomer gewoon één groot coronaziekenhuis hadden opgetuigd met 1500 verpleegbedden en 1000 man IC ergens in het midden van het land dan had alles nog open kunnen zijn. Maar dat heeft onze overheid helaas niet gedaan, met alle gevolgen van dien.
[/quote]

Weinig realistisch voorstel, vind je ook niet? Waar had je het personeel gezocht: Roemenië of Polen?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 10 dec 2020 15:39

Het alternatief, gewoon het hele land dicht flikkeren, is ook niet zo realistisch (vind je ook niet?). Is toch gedaan.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 10 dec 2020 15:47

Ik heb al tijden terug zoiets geopperd en dacht toen aan vrijwilligers, desnoods met spoedcursus.
Er was maanden de tijd om zoiets op te lijnen, maar er is voorzover mij bekend geen iniatief geweest in die richting.
Had van mij niet 1 groot ziekenhuis hoeven te zijn, maar wat met die gesloten ziekenhuizen? Liggen niet echt afgelegen...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 10 dec 2020 15:48

Hoe meer ik er over nadenk des te lachwekkender vind ik de reacties van Havana.

Voor mij staan die reacties ook symbool voor het belang van deze “crisis” voor de Pharma industrie.

We maken de denkfout om de Pharma industrie op de grote hoop van de zorg te gooien. De zorg die aan de ene kant uit de mensen bestaat die in de frontlinies staan op de IC’s en er alles aan doen wat in hun macht ligt om mensen te redden.. aan de andere kant van het spectrum heb je het verdienmodel. Het schijnt niet helemaal kies te zijn om dit verdienmodel te benoemen. Want in de zorg draait het vooral om de ethiek betreffende de patiënt.

Maar de patiënt IS het verdienmodel.

Dat is natuurlijk niks nieuws dat is al tientallen jaren zo.

Maar waar we ons wel druk om zouden moeten maken is dat big Pharma heel hard bezig is om van de “gewone man” die feitelijk niks mankeert een patiënt te maken.

Dat begint al met het concept. Testen.

Het systeem stuurt mensen aan om zich te laten testen bij de minste snotneus. Op die manier creëer je vanzelf patiënten. Word je positief getest dmv een corrupte PCR test dan ben je een geregistreerde corona ...... ja wat eigenlijk? Ja natuurlijk een corona patiënt. Zo die is binnen denkt Pharma. Des te meer besmettingen des te meer patiënten. Deze groep is ook bedoeld om de grote corona vaccin kar te trekken.

Want wie wil er nou corona patiënt zijn? De angstbeelden van overlopende IC’s staan op ons netvlies geprojecteerd.

Niemand wil corona krijgen toch? Big Pharma heeft miljarden deals afgesloten met alle overheden.. de natte droom van iedere entrepreneur. Iedereen “klant” maken van je product.

Nu zal er wel weer geroepen worden. Complotgekkie.., prima hoor. Maar de feiten spreken. Er zijn al maanden geleden miljarden deals gesloten tussen big Pharma en overheden. Je moet wel heel naïef zijn wil je geloven dat dit is om de pandemie de nek om te draaien.. corona is de kip met het gouden ei. Die slacht niemand.

Gesloten