Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 02 dec 2020 22:44

Keezx schreef: 02 dec 2020 22:24
RVV schreef: 02 dec 2020 22:03 CUT

Oud, grijs, ziek en misselijk en je hebt zelf niks meer te vertellen of te willen. Deze groep is over het algemeen ook nog eens slecht geïnformeerd omdat ze geen toegang hebben tot vrije informatie. Ze zijn het gebruik van het internet niet vaardig.
Niet alles over 1 kam scheren graag....
Ik ken zat 70 plussers die prima met internet overweg kunnen en in het algemeen ook heel goed weten waar ze het over hebben.
Ja hoor ik ken ze ook genoeg. Maar ik heb het nu over mensen die niet meer in staat zijn om een weloverwogen keuze te maken.

Mensen die zelf vaak niet eens kunnen beslissen over hoe ze hun eigen dag willen invullen.

Mensen die niet konden beslissen of er familie langs mocht komen tijdens de eerste lockdown. Ze werden opgesloten en met een beetje mazzel konden ze vanachter glas 1 keer per week naar hun kinderen en kleinkinderen zwaaien.

Die mensen krijgen nu van hun artsen/verplegers te horen dat het vaccin toch echt het beste voor ze is. Die mensen hebben niet meer de vrije keuze om dit te weigeren. En dan heb ik nog niet eens over de mensen die niet meer wilsbekwaam zijn. Die krijgen standaard het vaccin. En dit is schandalig. En druist tegen de nodige mensenrechten in.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 02 dec 2020 22:53

Het mensenrecht om niet gevaccineerd te worden, waardoor een eind komt aan de isolatie van sommige groepen.
Ga eens op vakantie man, eens het hoofd leegmaken, knap je van op.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 02 dec 2020 22:57

Joh.. die isolatie komt helaas helemaal niet vrij. Dit is het sprookje wat “onze schoolmeester” ons voorhoud.

Ja vakantie heerlijk.. uhm hoe dan?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27589
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 dec 2020 06:54

En dan heb ik nog niet eens over de mensen die niet meer wilsbekwaam zijn. Die krijgen standaard het vaccin
Onzin, in zulke gevallen beslist de familie.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 03 dec 2020 07:39

Die worden net zo goed onder “druk’ gezet. Maargoed jullie snappen mij wel.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 dec 2020 07:41

RVV schreef: 02 dec 2020 22:44 Oud, grijs, ziek en misselijk en je hebt zelf niks meer te vertellen of te willen. Deze groep is over het algemeen ook nog eens slecht geïnformeerd omdat ze geen toegang hebben tot vrije informatie. Ze zijn het gebruik van het internet niet vaardig.
Volgens mij zijn er bij minder oude mensen ook genoeg die niet vaardig zijn in het gebruik van internet. Die kunnen het kaf niet van de koren scheiden.
RVV schreef: 02 dec 2020 22:03 Die mensen krijgen nu van hun artsen/verplegers te horen dat het vaccin toch echt het beste voor ze is. Die mensen hebben niet meer de vrije keuze om dit te weigeren. En dan heb ik nog niet eens over de mensen die niet meer wilsbekwaam zijn. Die krijgen standaard het vaccin. En dit is schandalig. En druist tegen de nodige mensenrechten in.
Klinkklare onzin, waarom zouden die mensen niet mogen weigeren? De griepprik is volgens jou ook verplicht? De enige plek in Nederland waar eisen gesteld mogen worden wat betreft inentingen is het kinderdagverblijf en daar is een hele goede reden voor, namelijk dat de kleinste niet ingeënt kunnen worden en dus volledig afhankelijk zijn voor hun bescherming van groepsimmuniteit.
RVV schreef: 03 dec 2020 07:39 Die worden net zo goed onder “druk’ gezet. Maargoed jullie snappen mij wel.
Wat is die "druk" dan volgens jouw filter bubbel? In isolatie als ze 'nee' zeggen? Medisch gezien is voor de grootste groep de meest logische keus om je gewoon in te laten enten, er zijn meer argumenten voor dan tegen, maar dat kan je toch moeilijk zien als 'onder druk zetten'?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 03 dec 2020 07:47

Omdat oudere mensen over het algemeen heel plichtsgetrouw zijn. Als de regering het zegt dan is het ook zo.,

Oja voor de mensen die denken dat we straks weer los kunnen gaan...na het “prikje”..

Dit stond gisteren op het NOS nieuws..

Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37841
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 dec 2020 08:24

Daarom juist de groep werkenden als eerste vaccineren; economie op gang trekken. Die groep is ook het meest actief, dus als daar de virussen geen kans meer hebben dooft het sneller.
De verpleeghuisbewoners hebben juist een minimale rol in de verspreiding.
Ik ben oprecht benieuwd of er ook naar dit scenario is gekeken.
Less is bore

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 03 dec 2020 08:35

De gezondheidsraad heeft een aantal weken geleden al een rapport uitgebracht over vaccinatiestrategieen:
https://www.gezondheidsraad.nl/binaries ... inatie.pdf

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 03 dec 2020 09:00

LOL 66 pagina’s

Ik geloof het wel.

Even advocaat van de duivel spelen.. als je wilt weten als vaccin ontwikkelaar van een nog onbekend type vaccin hoe de bevolking in massa reageert op het vaccin dan pak je eerst de zwakste groep. In het beste geval slaat dit goed aan bij deze “zwakkeren”, dus sowieso veilig voor iedereen die jong en gezond is. Die dan massaal durven te vaccineren.

In het slechtste geval is het een grote fucked up en ach dan was er toch al sprake van “dor hout”.

En ergens er tussen in.... ouderen mensen leven sowieso niet meer zo lang.. vanaf je 70 mag je blij zijn als je er nog 10 tot 15 jaar er bij “krijgt” lange termijn effecten zullen op deze groep toch niet meer zichtbaar worden om afschrikkend te werken.

Win/win voor de vaccinatie industrie..


Owh wacht dit is natuurlijk weer een complottheorie. Natuurlijk logisch.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27589
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 dec 2020 09:07

Noem eens 5 voorbeelden van vaccins waarbij er sprake was van aantoonbare significante negatieve langetermijneffecten.

P.S. Eén van de farmaceuten biedt het vaccin aan tegen kostprijs. Niks verdienmodel.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 03 dec 2020 09:27

Zijn in het verleden voldoende voorbeelden van vaccins waar de bijwerkingen na introductie erger bleken dan de ziekte die moest worden bestreden (zoek maar eens op "the cutter incident" waar een significant aantal gebruikers van het polio medicijn verlammingsverschijnselen kregen met een flink aantal doden als gevolg).
Maar het gros bestaat uit onverwachte overreacties als gevolg van een allergie en hoe vervelend ook dat betrof maar een zeer gering percentage van het aantal gebruikers.
Er is een reden waarom te veel haast nooit goed is echter de eisen zijn al zo streng dat het traject al behoorlijk langdurig is en het simpelweg uitsluiten van elk risico is (afgezien van het feit dat het onmogelijk is) in mijn ogen ook geen goede optie.

Gesloten