Racefiets met spd-pedalen
Dag allemaal
Ik rijd momenteel met racefiets met spd-pedalen, dit omdat ik vaak op bezoek ga bij familie met koersfiets en dan regelmatig nog eindje moet wandelen met de schoenen, bovendien vind ik ze meer comfortabel dan spd-sl. Ik rijd nu dus met mijn MTB-schoenen op de racefiets, maar ze zijn natuurlijk enorm lomp.
Bestaan er fijnere schoenen voor racegebruik die compatibel zijn met spd-plaatjes? Ik heb zelf al gekeken via online shops maar kwam weinig tot niets tegen, dus ik dacht, ik vraag het even...
Groeten
Thomas
Ik rijd momenteel met racefiets met spd-pedalen, dit omdat ik vaak op bezoek ga bij familie met koersfiets en dan regelmatig nog eindje moet wandelen met de schoenen, bovendien vind ik ze meer comfortabel dan spd-sl. Ik rijd nu dus met mijn MTB-schoenen op de racefiets, maar ze zijn natuurlijk enorm lomp.
Bestaan er fijnere schoenen voor racegebruik die compatibel zijn met spd-plaatjes? Ik heb zelf al gekeken via online shops maar kwam weinig tot niets tegen, dus ik dacht, ik vraag het even...
Groeten
Thomas
Ik heb deze. Je kunt er vrij normaal mee lopen maar hebben niet direct van die dikke mtb noppen/profiel
https://www.fizik.com/eu_en/terra-powerstrap-x4.html
https://www.fizik.com/eu_en/terra-powerstrap-x4.html
-
- Forum-lid
Ik heb de Northwave Rebel 2 en die vind ik er op de racefiets prima uit zien. Maar ik moet zeggen dat die van @Philippos er ook zeker goed uit zien. Het zou voor mij niet handig zijn, omdat ik de schoenen ook gebruik op de MTB.
Mijn Strava
- Enzzo
- Forum-lid HC
Ik rij uitsluitend met SPD en kan je aanraden om eens bij Decathlon te gaan kijken.
Die Sidi’s zijn trouwens ook fijn en zien er nog goed uit ook.
Die Sidi’s zijn trouwens ook fijn en zien er nog goed uit ook.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Decathlon RC500 schoenen vind ik wel fijn. Voor 50 euro heel fjne schoenen, al kunnen ze logischerwijs niet wedijveren met schoenen van 150+ euro.
Ze komen ook in blauw en zwart hoor

Ze komen ook in blauw en zwart hoor

Bedankt allemaal voor de fijne feedback! Heb op basis van jullie bevindingen zelf wat research gedaan en heb net de Northwave Rebel 2 besteld. Het was een hele opgave om deze schoen te vinden in mijn maat, uiteindelijk was hij via één webshop toch nog te verkrijgen, het laatste paar. Het zal dus zeker geen slechte schoen zijn als hij overal is uitverkocht, bedankt voor het advies!