Vooral dit inderdaad, ik had een binnenband al een behoorlijke tijd bij me (ws 2 a 3 jaar) en die was op de vouwrandjes gewoon gesleten, en wel zo ver dat deze lek was.
Als je tubeless rijdt, zou je dan nog een binnenband + reparatieset meenemen of niet?
-
- Forum-lid HC
Altijd Biba mee! En patch voor buitenband.
Zelf eens lek gereden over een scherpe vuursteen, buba half door gesneden. Patch erop en nog een gelamineerde kopie ID tussen Biba en buba. Prima mee gered tot thuis. Zonder was het 20km lopen geweest (partner zonder rijbewijs)
Zelf eens lek gereden over een scherpe vuursteen, buba half door gesneden. Patch erop en nog een gelamineerde kopie ID tussen Biba en buba. Prima mee gered tot thuis. Zonder was het 20km lopen geweest (partner zonder rijbewijs)
Dogma F
Wil dit topic niet overkapen maar heb toch een aantal vragen.
Misschien een stomme vraag. Maar waarom een stukje oude buitenband?
Wanneer het gat te groot is op te vullen?
Dat blijft dan toch niet zitten wanneer je verder rijdt.
En gebruiken jullie een rugzak inclusief drink reservoir?
Wel als ik in Kroatie of Spanje ging MTBen. 38 graden was vaak gewoon en volgende dorp vaak toch een aardig stukje verder. Zeker in Kroatie.
Met racefiets niet tubeless gereden met MTB wel en nam ik 1 biba mee en een paar plakkers.
Toch wel. Al meerdere clubrit gered op die manier.
Sinds kort wel, met natte modderige ritten. Ik heb een hekel aan bidons met een modder-tuit.En gebruiken jullie een rugzak inclusief drink reservoir?
Hiervoor heb ik een camelbak rogue aangeschaft met 2,5 liter waterzak. Deze bevalt me goed.
En ik kan me voorstellen dat ik hier op een hete zomerdag ook veel plezier van ga hebben.
Ik neem enkel een pompje mee. Dit jaar heb ik voor het eerst echt een scheur gereden op een stuk glas (de buitenband was later voor de vuilbak) en wonderwel dichtte de latex het gat. Ik heb een keertje moeten bijpompen maar toch thuis geraakt. Dat sterkte me eigenlijk in mijn overtuiging dat ik al héél vieze dingen moet doen om echt langs de kant te staan.
Ik rijd quasi altijd met rugzak, enkel voor korte ritjes s'avonds na het werk gebruik ik een bidon. Ik drink in de zomermaanden ook als een kameel dus ik kan de grote inhoud ook wel gebruiken.
Ik rijd quasi altijd met rugzak, enkel voor korte ritjes s'avonds na het werk gebruik ik een bidon. Ik drink in de zomermaanden ook als een kameel dus ik kan de grote inhoud ook wel gebruiken.
Als t een groot gat of een scheur betreft dan moet je wel iets voor het gat doen anders komt de binnenband zo naar buiten als een ballon.Murphylee schreef: ↑14 nov 2020 16:35Wil dit topic niet overkapen maar heb toch een aantal vragen.
Misschien een stomme vraag. Maar waarom een stukje oude buitenband?
Wanneer het gat te groot is op te vullen?
Dat blijft dan toch niet zitten wanneer je verder rijdt.
En gebruiken jullie een rugzak inclusief drink reservoir?
Vooral je rug gaat dat ook leuk vinden in de zomer, dan loopt er al evenveel zweet van je rug als door die buis komt.Hanz Bé schreef: ↑14 nov 2020 19:08Sinds kort wel, met natte modderige ritten. Ik heb een hekel aan bidons met een modder-tuit.En gebruiken jullie een rugzak inclusief drink reservoir?
Hiervoor heb ik een camelbak rogue aangeschaft met 2,5 liter waterzak. Deze bevalt me goed.
En ik kan me voorstellen dat ik hier op een hete zomerdag ook veel plezier van ga hebben.

Tuit van bidon proper maken met je eigen speeksel en het vervolgens uitspuwen is ook efficiënt.

Altijd biba, lichters en handpompje bij. Zowel op de race als de MTB. Maar ik rijd dan ook NIET tubeless. Light biba doet het ook goed bij mij.