Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Trump out or not?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37822
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 nov 2020 22:41

Biden nu officieel uitgeroepen tot winnaar.
Eerste grote aangekondigde rechtzaak (Arizona) al teruggetrokken door de republikeinen ivm gebrek aan feiten.
Om bij de topictitel te blijven: Trump out.
Met meer dan 5MIO stemmen verschil en in alle staten buiten de kritieke marge.
Benieuwd naar de volgende complottheorieën.....
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4734
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 13 nov 2020 22:54

daniel1975 schreef: 13 nov 2020 22:41 Biden nu officieel uitgeroepen tot winnaar.
...............
Vermits je het woord officieel gebruikt, door wie; de verkiezingscomissie of de media?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8103
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 nov 2020 00:49

bever schreef: 13 nov 2020 19:32 .....
in der beschränkung zeigt sich erst der meister zei Goethe ooit. Niet op jou gericht hoor, maar meer wat bij me opkomt als ik sommige monologen hier lees ;)


Als we dan toch Goethe gaan citeren lijkt deze in de context van deze discussie wel relevant:
“Das Land das die Fremden nicht beschützt geht bald unter”

@NICOB: de “groep” mag dan klein zijn in jouw optiek er zijn wel heel veel van die versplinterde groepjes aanwezig in Europa en Amerika.

Mijn angst is dat er ooit een charismatische leider opstaat die al deze groepen tot één geheel weet te verenigen.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37822
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 nov 2020 07:09

lugosi schreef: 13 nov 2020 22:54
daniel1975 schreef: 13 nov 2020 22:41 Biden nu officieel uitgeroepen tot winnaar.
...............
Vermits je het woord officieel gebruikt, door wie; de verkiezingscomissie of de media?
Je hebt gelijk, ik had niet goed gelezen. Eindtelling zijn klaar, maar inderdaad nog geen officieel oordeel.
Maar met 306-232 en geen harde rechtzaken is het natuurlijk officieus een gelopen race.
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4734
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 14 nov 2020 07:30

daniel1975 schreef: 14 nov 2020 07:09
lugosi schreef: 13 nov 2020 22:54
daniel1975 schreef: 13 nov 2020 22:41 Biden nu officieel uitgeroepen tot winnaar.
...............
Vermits je het woord officieel gebruikt, door wie; de verkiezingscomissie of de media?
Je hebt gelijk, ik had niet goed gelezen. Eindtelling zijn klaar, maar inderdaad nog geen officieel oordeel.
Maar met 306-232 en geen harde rechtzaken is het natuurlijk officieus een gelopen race.
Klopt, het zal uiteindelijk allemaal geen verschil maken. Het valt me alleen op dat de media anders omgaan met die nuances bij uitslagen afhankelijk van het land waar er verkiezingen plaatsvinden.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4734
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 14 nov 2020 08:01

Enzzo schreef: 14 nov 2020 00:49
bever schreef: 13 nov 2020 19:32 .....
in der beschränkung zeigt sich erst der meister zei Goethe ooit. Niet op jou gericht hoor, maar meer wat bij me opkomt als ik sommige monologen hier lees ;)


Als we dan toch Goethe gaan citeren lijkt deze in de context van deze discussie wel relevant:
“Das Land das die Fremden nicht beschützt geht bald unter”

@NICOB: de “groep” mag dan klein zijn in jouw optiek er zijn wel heel veel van die versplinterde groepjes aanwezig in Europa en Amerika.

Mijn angst is dat er ooit een charismatische leider opstaat die al deze groepen tot één geheel weet te verenigen.
Met Goethe kan je vele kanten op. Blijkbaar fan van Kant, wat nogal contradictorisch is met zijn schrijfsels. Tegen Voltaire maar voor de Verlichting, nu ja hij was in de eerste plaats aanhanger van de Romantiek. Straffe uitspraken deed hij nogal eens. Hij schreef over zijn verlangen naar een religie die het masturberen heilig zou verklaren. Bij zo’n godsdienst zou hij zich direct aansluiten (Venezianische Epigramme)

Ik begrijp je angst voor een charismatische leider, die allerlei strekkingen zou kunnen groeperen.
De geschiedenis leert ons echter dat mensen niet zomaar meegaan met zo'n leider, alleen als de omstandigheden de mensen zo boos, gefrustreerd, uitzichtloos, ontgoocheld,..... maken dan gaan ze luisteren naar zo'n figuur.
Het is dus aan het beleid om meer te luisteren naar 'de gewone' man, en die zijn mening meer te laten doordringen in het beleid om zo'n situatie te voorkomen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37822
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 nov 2020 09:13

lugosi schreef: 14 nov 2020 07:30
daniel1975 schreef: 14 nov 2020 07:09
lugosi schreef: 13 nov 2020 22:54

Vermits je het woord officieel gebruikt, door wie; de verkiezingscomissie of de media?
Je hebt gelijk, ik had niet goed gelezen. Eindtelling zijn klaar, maar inderdaad nog geen officieel oordeel.
Maar met 306-232 en geen harde rechtzaken is het natuurlijk officieus een gelopen race.
Klopt, het zal uiteindelijk allemaal geen verschil maken. Het valt me alleen op dat de media anders omgaan met die nuances bij uitslagen afhankelijk van het land waar er verkiezingen plaatsvinden.
Volgens mij is het in Amerika niet anders dan vorige keer hoor. Alleen had Hillary toen het fatsoen om de volgende dag al haar verlies toe te geven. (En ja, daarna kwamen ook nog allerlei complot theorieën en kansloze rechtzaken).
Trump is nu echt een doorgeslagen idioot die nog 2 maanden veel te veel macht heeft en de democratie ondermijnt.
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37822
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 nov 2020 09:14

Het is dus aan het beleid om meer te luisteren naar 'de gewone' man, en die zijn mening meer te laten doordringen in het beleid om zo'n situatie te voorkomen
Wie is “de gewone man”?
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8103
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 nov 2020 09:56

De geschiedenis leert ons echter dat mensen niet zomaar meegaan met zo'n leider, alleen als de omstandigheden de mensen zo boos, gefrustreerd, uitzichtloos, ontgoocheld,..... maken dan gaan ze luisteren naar zo'n figuur.
Omstandigheden zoals als een maandenlange lockdown in geval van een wereldwijde pandemie dus....
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

marcel1966
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2010 21:35

marcel1966 14 nov 2020 10:48

@NicoNB gaat aan de haal met zijn eigen woorden. Maar goed, door de vraag in drie regels maar liefst drie keer te stellen wil hij kennelijk graag antwoord op de vraag waar ik zo bang (al dan niet bibberend op de bank) voor ben. Beste Nico, bang staat bij mij tussen ' ' en dat betekent iets. Ik zie, ook in Nederland een steeds verder toenemende polarisering, op de rechter maar evengoed op de linkerflank. Steeds vaker worden hele bevolkingsgroepen in de hoek gezet en uitlatingen die we vroeger voor onmogelijk hielden (ook al werd het misschien wel gedacht) zijn we normaal gaan vinden. Welnu, dat is dan mijn ' angst' (let op de ''), een ontwikkeling die ik liever niet zie.

En ik wil het niet dramatiseren maar de gedachte dat de situatie in de jaren ' 30 van de vorige eeuw eenmalig, uniek en uitzonderlijk was lijkt me wat naïef.
Marcel

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16011
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 nov 2020 14:41

marcel1966 schreef: 14 nov 2020 10:48 ........... de gedachte dat de situatie in de jaren ' 30 van de vorige eeuw eenmalig, uniek en uitzonderlijk was lijkt me wat naïef.
Het is jammer genoeg niet enkel een gedachte, niet zo heel ver van hier is het Duitse jaren 30 scenario bijna één op één gekopieerd.
In Turkije is er iemand aan de macht die het niet zo begrepen heeft op de Europese democratieën
Een tekst van hem uit 1997 waar hij in 1999 nog even voor in de gevangenis heeft gezeten.
‘Democratie is slechts de trein die wij nemen totdat wij op onze bestemming zijn aangekomen. Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten’.
En dan moet je weten dat die moskeeën door onze overheid niet enkel toegelaten maar ook nog eens gesubsidieerd worden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 14 nov 2020 15:01

Toch heeft een groot deel van de turkse bevolking helemaal niks met erdogan. En heeft zelfs een deel van zijn aanhang niks met de terugkeer van de Islam in de turkse staat...

Er is een grote kans ( en ergens ook wel hoop ) dat in de komende jaren erdogan ook gaat verliezen van het democratisch systeem in turkije.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie