Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
Een werkzaam vaccin maar wel een overheid die er een jaar over doet om iedereen te vaccineren. Pfizer zegt dat ze verwachten dat het vaccin ongeveer een jaar werkt...
@Daniel: herfstvakantie twee weken voorbij. Middelbare scholen weer open en meer mensen op werk.
Zolang mensen nog geloven dat mondkapjes en anderhalve meter werken, zullen ze van alles en iedereen de schuld blijven geven. Helaas werkt alleen de echte lockdown en de natuurlijke golfbeweging van een virus.
@Daniel: herfstvakantie twee weken voorbij. Middelbare scholen weer open en meer mensen op werk.
Zolang mensen nog geloven dat mondkapjes en anderhalve meter werken, zullen ze van alles en iedereen de schuld blijven geven. Helaas werkt alleen de echte lockdown en de natuurlijke golfbeweging van een virus.
Campagnolo Ultra Dork
Btw ik zit nog met een vraagje, als COVID net als een gewone griep muteert dan kunnen we dus elk jaar een prik gaan halen? Over businessmodel gesproken.
Door Eenmalig een vaccinatie gaat die griep niet weg lijkt mij?
Voor een gewone griep moet je uiteindelijk ook elkaar jaar op herhaling.
Door Eenmalig een vaccinatie gaat die griep niet weg lijkt mij?
Voor een gewone griep moet je uiteindelijk ook elkaar jaar op herhaling.
- Enzzo
- Forum-lid HC
COVID-19 is de ziekte die veroorzaakt wordt door het coronavirus SARS-CoV-2.
Dat is een coronavirus en geen griepvirus.
De vergelijking tussen die twee is dus totaal irrelevant!
Dat is een coronavirus en geen griepvirus.
De vergelijking tussen die twee is dus totaal irrelevant!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
- thestudent
- Forum-lid HC
Er komen binnenkort nog wel meer vaccins op de markt. Pfizer kan eigenlijk ook niet aan de wereldwijde vraag voldoen. Het mooie daarvan is wel dat niet elk vaccin precies hetzelfde werkt. Dus ook al muteert het coronavirus dan blijven een aantal vaccins nog wel werkzaam en anderen misschien niet meer.
Tja elk jaar een griepprik en een coronaprik. Grote business gaat dat worden. Iedereen die al corona heeft gehad het afgelopen jaar hoeft echt geen prik te halen. Dat scheelt toch weer een paar 100.000 mensen die je niet hoeft in te enten.
Tja elk jaar een griepprik en een coronaprik. Grote business gaat dat worden. Iedereen die al corona heeft gehad het afgelopen jaar hoeft echt geen prik te halen. Dat scheelt toch weer een paar 100.000 mensen die je niet hoeft in te enten.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik was toch gek? Lampjes beginnen te branden
- thestudent
- Forum-lid HC
Er zijn al legio mutaties. In ieder geval genoeg mutaties om op basis van RNA sequentie de lokale strains uit elkaar te kunnen houden.
Let wel, niet elke mutatie zorgt ook voor een daadwerkelijke verandering in de Viruseigenschappen. Sommigen maken niets uit en anderen maken een groot verschil. Maar inderdaad de Deense Nertsenvariant werd als mogelijk gevaarlijke mutatie aangeduid. ( of het was gewoon een goede reden om ook daar de nertsenfokkerij een halt toe te roepen ).
Let wel, niet elke mutatie zorgt ook voor een daadwerkelijke verandering in de Viruseigenschappen. Sommigen maken niets uit en anderen maken een groot verschil. Maar inderdaad de Deense Nertsenvariant werd als mogelijk gevaarlijke mutatie aangeduid. ( of het was gewoon een goede reden om ook daar de nertsenfokkerij een halt toe te roepen ).
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- thestudent
- Forum-lid HC
Ja dat is een mooi plaatje. Waar ik als plant bioloog gewend ben aan dit soort plaatjes hebben die toch meestal een tijdschaal van meerdere miljoenen jaren
. Dan gaat het bij virussen toch lekker snel met de variatie.
Inderdaad niet elke mutatie maakt het virus gevaarlijker. Je krijgt ook varianten die juist minder gevaarlijk zijn.
Inderdaad niet elke mutatie maakt het virus gevaarlijker. Je krijgt ook varianten die juist minder gevaarlijk zijn.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Het virus zal inderdaad flink muteren. En volgens mij is dat nu al het geval. Enig tijd geleden werd er al een verklaring van het RIVM op mysterieuze wijze ingetrokken over het feit dat het huidige virus een gemuteerde variant was.
In Denemarken heerst nu grote paniek vanwege een gemuteerd coronavirus onder nertsen (Denemarken is de grootste producent van nertsenbont)
Maar dat een coronavirus ooit in staat zal zijn om tot een griepvirus te muteren lijkt me sterk. En ja dat was cynisch bedoeld
In Denemarken heerst nu grote paniek vanwege een gemuteerd coronavirus onder nertsen (Denemarken is de grootste producent van nertsenbont)
Maar dat een coronavirus ooit in staat zal zijn om tot een griepvirus te muteren lijkt me sterk. En ja dat was cynisch bedoeld
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind