Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2020

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 12 nov 2020 11:56

raven14 schreef: 12 nov 2020 10:03
timo2.0 schreef: 12 nov 2020 09:59 Ik herinner mij hem in ieder geval niet als een soort Bouhanni
Zo spreekt (een mij bekend deel van) het profpeloton toch over hem.
Lees hier het laatste stukje onder `ronde van Polen`
https://www.wielerflits.nl/nieuws/taco- ... f-blijven/

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 12 nov 2020 12:23

japiecarbon schreef: 12 nov 2020 10:16
TL@ schreef: 12 nov 2020 09:08
Mijn gedacht.

Wat Groenewegen doet, is ook een gevolg van de lakse houding van de UCI over de jaren heen. Soms word je daarvoor gestraft, soms niet.
In de trein wordt mijn kaartje zo goed als nooit gecontroleerd, hoef ik dan geen kaartje meer te kopen??

Dat het bij andere niet bestraft is betekend niet dat jij het wel moet doen. Dat staat eigenlijk gewoon los van elkaar.
Betere vergelijking: In Brussel moet je betaald parkeren, halve dag kost 25€. Boete om geen ticket te steken, is 50€. Als je daar een hele week staat (5 dagen, 10 halve dagen) kost je dat, legaal, 250€. Betaal je een hele week, krijg je 1 (of 2 als je pech hebt) boetes, dan ben je er met 50-100€ vanaf. Dus je betaald niet (en je doet als sprinter de deur dicht)

Dát is het signaal dat de UCI al jaren de wereld instuurt.
Afbeelding

wouterj
Forum-lid

wouterj 12 nov 2020 12:43

Afbeelding

https://twitter.com/alexfalkeman/status ... 6727324672

Tot dit punt zijn bovenstaande situaties zo goed als identiek. Sagan lijkt er zelfs nog een elleboogje bij uit te steken, maar waarschijnlijk was dat om zijn balans te houden.
Het enige verschil is de kwaliteit van de (UCI approved) hekken.

Dus het verschil tussen diskwalificatie en 9 maanden schorsing, uitgesproken door de UCI, wordt bepaald door de kwaliteit van de gebruikte hekken, goedgekeurd door de UCI.
Dat is toch op zijn minst wat speciaal.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 12 nov 2020 13:09

timo2.0 schreef: 12 nov 2020 09:59 Ik herinner mij hem in ieder geval niet als een soort Bouhanni
OP deze manier begint het een beetje op de vermeende verkiezingsfraude in de VS te lijken: zeggen dat het zo is maar geen voorbeelden, geen verifieerbare bronnen.
Waar EmPeHa naar linkt had ik inderdaad ook gelezen en staat haaks op de beweringen van raven14 en fiedoo:

"Maar in het peloton was iedereen supercoulant en heel meelevend, ook naar Dylan. Ja, hij maakte een fout, maar ook dat kan gebeuren, was wat collega-renners zeiden. Iedereen vond het ook vreselijk wat Dylan over zich heen kreeg die avond. Voor ons was dat geruststellend om te horen."
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 12 nov 2020 13:22

timo2.0 schreef: 12 nov 2020 13:09
OP deze manier begint het een beetje op de vermeende verkiezingsfraude in de VS te lijken: zeggen dat het zo is maar geen voorbeelden, geen verifieerbare bronnen.
Waar EmPeHa naar linkt had ik inderdaad ook gelezen en staat haaks op de beweringen van raven14 en fiedoo:

"Maar in het peloton was iedereen supercoulant en heel meelevend, ook naar Dylan. Ja, hij maakte een fout, maar ook dat kan gebeuren, was wat collega-renners zeiden. Iedereen vond het ook vreselijk wat Dylan over zich heen kreeg die avond. Voor ons was dat geruststellend om te horen."
Gisteren was anders. “Wat hij deed, kan gewoon niet”, zegt Hoste na het bekijken van de beelden. “Los van de gevolgen voor Jakobsen is dit altijd ­diskwalificatie en naar huis. Het was er ver over. Groenewegen lag op kop en kiest zijn lijn op twee meter van de ­nadar. Wanneer Jakobsen komt, begint hij te schuiven. Nog geen ramp, zolang je terug naar het midden gaat als de ander blijft ­komen. Maar dat doet hij niet: hij blijft uitwijken en zet op het einde nog zijn elleboog. Dat is opzettelijk. En geloof me: een sprinter wéét dat er dan gevallen wordt, onvermijdelijk. Daarom kan je dit nooit goedpraten.”

Wat is er gisteren in Groene­wegen gevaren? De man heeft geen verleden met brokken zoals de Fransman Nacer Bouhanni of, verder weg in de tijd, de Oezbeek Djamolidin Abdoezjaparov. Zij reden van incident naar crash en terug, en werden meermaals geschrapt en gestraft. Groenewegen niet, maar hij heeft ook geen onbesproken reputatie. In de Eurométropole Tour van 2016 moest Oliver Naesen zich inhouden om de man niet te lijf te gaan nadat Groenewegen de deur had dichtgedaan in volle sprint. “Ik heb ondertussen al duizend keer aan dat incident terug­gedacht”, zegt Naesen. “Ik heb toen héél veel geluk gehad.”

Die laatste duw van groenewegen was er gewoon teveel aan hij wtst dat jakobsen in de dranghekken zou vliegen. Die 9 maand schorsing zal eerder positief dan negatief zijn: voor hem omdat hij na een zware straf terug mag fietsen en dus geboet heeft voor zijn daad, en in het peleton hem sneller terug zal aanvaarden omdat hij voldoende geboet heeft.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 12 nov 2020 13:41

Dat hoofdstuk is voor Naesen al lang gesloten.
Groenewegen zou Naesen in de Tour de l’Eurométropole van 2016 tijdens de sprint om de zege in de hekken hebben gereden. 'In de Tour hebben we het bijgelegd. Hij zei: ‘Goed voorjaar gereden’, ik zei ‘goed aan het sprinten’. Dat was het, soms hoeft het niet meer te zijn.’"
bron:
https://www.indeleiderstrui.nl/algemeen ... toppenkast

Maar Naesen komt in HLN lichtjes terug op zijn uitspraak. "Hij is naast de fiets een aangename kerel, maar verandert op de fiets in een killer zoals elke typische sprinter", nuanceert Naesen.

Read more: https://www.wielerkrant.be/nieuws/2020- ... z6daGvkds8

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 12 nov 2020 14:55

Dat is vaker met sporters er zijn ook voetballers die gras ruiken en ook rare dingen doen.
Je moet er gewoon goed over spreken met de groep, renners in dit geval.

Pak de situaties van dit jaar laat het zien op een tv en besluit erover wat er wel en niet kan en wat de straf moet zijn.

Doen ze in de F1 ook en daar gaat het al stukken beter, natuurlijk zitten ze op het randje, maar echt grof, bewust van de baan rijden, zie je zelden meer. In het wielrennen daarin tegen heb het dat dit jaar een aantal malen gezien.

Ik vind de schorsing van Groenewegen belachelijk. Zeker vijf maanden na dato. waar slaat dat op.
Onaanvaardbaar wat hij deed, kan niet. Straf prima, maar niet op deze manier.
Geef ook het team dan een boete oid, dat werkt in veel sporten ook vaak best aardig.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 nov 2020 16:21

wasbeer2006 schreef: 12 nov 2020 14:55 Doen ze in de F1 ook en daar gaat het al stukken beter, natuurlijk zitten ze op het randje, maar echt grof, bewust van de baan rijden, zie je zelden meer.
Ik mis het echte racen wel een beetje eigenlijk....... Een schijnheilige op kop met een schoothondje als 2e piloot; dan liever dit.... ;-)

Afbeelding
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 12 nov 2020 16:24

Mwoah, die Mercedessen hebben dat ook wel eens gedaan hoor.

Duitsland 2019;
http://www.f1journaal.be/index.php/nieu ... ri-bottas/

En nog een keer: Bahrein 2016;
https://www.youtube.com/watch?v=OFG0KEsscOU
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 12 nov 2020 21:42

Heerlijk...

https://www.wielerkrant.be/nieuws/2020- ... 8NxAix6eto
"Thomas De Gendt en Patrick Lefevere zullen nooit de beste vrienden worden. De Gendt heeft Lefevere enkele jaren geleden geblokkeerd op Twitter en daar is Lefevere nog niet zo lang geleden te weten gekomen.

Thomas De Gendt heeft een jaar bij Deceuninck-Quick-Step gereden, maar een goede band met Patrick Lefevere heeft hij er niet aan overgehouden. Er staat meer over te lezen in het boek "Solo" van Jonas Heyerick. Het boek gaat over Thomas De Gendt.

Lefevere kwam nog niet zo lang geleden te weten dat De Gendt hem heeft geblokkeerd op Twitter. De renner van Lotto-Soudal zelf gaf meer uitleg bij De Tribune, de podcast van Sporza. "Hij is al enkele jaren geblokkeerd op Twitter, dus het zegt veel dat hij het nu pas merkt. Er was een reden dat ik hem geblokkeerd heb. Nu mis ik zijn tweets niet en heb ook geen vriendelijke woorden van hem nodig", aldus De Gendt."
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 12 nov 2020 22:55

Het is wel dankzij Lefevere dat hij nog prof is. Zijn jaar bij Quickstep heeft zijn carrière gered (want er was niemand die hem toen een contract wilde geven)

Het scheelde geen haar of het was facteur De Gendt ipv coureur De Gendt.
Afbeelding

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 13 nov 2020 09:08

Er komen twee rechtszaken tegen Groenewegen;
https://www.nu.nl/wielrennen/6090152/gr ... lk_wrapper
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Plaats reactie