Wielerseizoen 2020
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Als je op iemand schiet met een wapen, dan maakt het toch juist wel uit of hij leeft of niet? Dus de gevolgen worden mijns inziens altijd juist wel meegenomen in de strafmaat.
En heel eerlijk gezegd vind ik het niet eens zo extreem, wat hij heeft gedaan is behoorlijk kwalijk. Dat hij het (achteraf) niet zo had gewild is iets anders.
Helaas moet je betalen om dit te kunnen lezen, en zo'n groot fan ben ik nou ook weer niet van de Televaag.Sulla schreef: ↑11 nov 2020 11:48 column over strafmaat Groenewegen.......en de rol van UCi
https://www.telegraaf.nl/sport/67099955 ... ce=twitter
Time is on my site.
Ik weet niet hoe het juridisch zit, jouw inzicht doet niet terzake, je mening wel.japiecarbon schreef: ↑11 nov 2020 12:26Als je op iemand schiet met een wapen, dan maakt het toch juist wel uit of hij leeft of niet? Dus de gevolgen worden mijns inziens altijd juist wel meegenomen in de strafmaat.
En heel eerlijk gezegd vind ik het niet eens zo extreem, wat hij heeft gedaan is behoorlijk kwalijk. Dat hij het (achteraf) niet zo had gewild is iets anders.
Het gaat natuurlijk om het principe.
Wat Groenewegen deed , wordt elk jaar door meerdere sprinters gedaan met meestal weinig gevolgen en de straf is meestal deklassering of minder, in het ergste geval wordt er iemand uit de koers gezet (Sagan, en dat was uiteindelijk niet zo duidelijk)
Ik vind het persoonlijk wel goed dat hier zwaar gestraft is, mits er ook significant minder van dergelijke incidenten gaan voorkomen, dat moeten we afwachten.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

- daniel1975
- Forum-lid HC
Ja! Goed opiniestuk.TL@ schreef: ↑11 nov 2020 19:21 Ik deel de mening van Renaat Schotte:
https://sporza.be/nl/2020/11/11/schotte ... 109059690/
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
wat groenewegen deed wordt bijna nooit gedaan door sprinters, jakobsen zat al tegen de nadar aan en dan nog zo een kwak geven tegen zo een snelheid? Wschlk zal hij tijdens zijn beweging zelf al beseft hebben dat het fout was maar dan was het natuurlijk al te laat. Sedert dat voorval dient er toch een stuk zuiverder gespurt te worden, het heeft dan toch nog één positief effect gehad.Keezx schreef: ↑11 nov 2020 19:13Ik weet niet hoe het juridisch zit, jouw inzicht doet niet terzake, je mening wel.japiecarbon schreef: ↑11 nov 2020 12:26Als je op iemand schiet met een wapen, dan maakt het toch juist wel uit of hij leeft of niet? Dus de gevolgen worden mijns inziens altijd juist wel meegenomen in de strafmaat.
Het gaat natuurlijk om het principe.
Wat Groenewegen deed , wordt elk jaar door meerdere sprinters gedaan met meestal weinig gevolgen en de straf is meestal deklassering of minder, in het ergste geval wordt er iemand uit de koers gezet (Sagan, en dat was uiteindelijk niet zo duidelijk)
Ik vind het persoonlijk wel goed dat hier zwaar gestraft is, mits er ook significant minder van dergelijke incidenten gaan voorkomen, dat moeten we afwachten.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Of het nu aan de drang hekkens of aan het dalende sprint parcours te wijten is, feit is imo hij is hier zwaar over de schreef gegaan. Je kan nog zoveel andere beschouwingen overwegen ; maar feiten zijn feiten. En zonder zijn moves hadden de andere aangehaalde tekortkomingen niet eens aan de orde geweest (achteraf)
Laatst gewijzigd door ottorongo op 11 nov 2020 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
dat de strafmaat gerelateerd is aan de verantwoordelijkheid van de uci is een zuivere hypothese, dat ze zich door zwaar te straffen vrijpleit slaat geen hout. Omdat groenewegen zwaar in de fout gaat (trouwens niet de eerste keer) geeft dit nog geen excuus voor de fouten van de uci. Zonder de zware fout van groenewegen was er trouwens niks gebeurd, zelfs al kun je bedenkingen hebben bij de soort finish.TL@ schreef: ↑11 nov 2020 19:21 Ik deel de mening van Renaat Schotte:
https://sporza.be/nl/2020/11/11/schotte ... 109059690/
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Kun je mij herinneren aan de andere keren dat hij zwaar in de fout ging? De naam van smerige sprinter heeft hij in Vlaanderen inderdaad, en volgens mij alleen omwille van de hevige reactie van Oliver Naessen in de eurometropole 2016. Die sprint viel goed mee eerlijk gezegd.
Ik denk dat we er van uit mogen gaan dat hij in Polen de deur dicht deed om Jakobsen te laten remmen, niet om hem uit balans te brengen of te laten vallen. Exact dezelfde situatie als Sagan vs Cavendish, op de kwaliteit van de hekken na.
Dan vind ik de situatie van bijvoorbeeld Cavendish vs Veelers veel ernstiger. Dat was bewust contact opzoeken met de bedoeling om hem op zijn minst flink te laten schrikken. Ook de recente kopstoten van Bennet zijn qua intentie kwalijker dan het dichtdoen van de deur in een sprint.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Bennet had ook een maandje of wat schorsing moeten krijgen als je die bewuste (!!) actie spiegelt aan deze straf.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Sagan naar Wout van Aert in de Tour kon ook niet. Waarvan overigens door Planckaert en consorten werd gezegd dat Wout de deur had moeten dicht doen.