Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Ventielverlengers

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 03 nov 2020 17:08

DDX schreef: 03 nov 2020 16:47 Oftewel gewoon binnenbandjes kopen met juiste lengte :lol:
Dat ga ik ook zeker doen, maar soms ben je afhankelijk van een bandje van een ander (nog nooit meegemaakt, maar je zal maar ergens in de ardennen staan bij een tocht). Dan is een ventielverlenger wel handig. Latex biba gaan ook maar tot 60mm, dan is een verlenger ook nodig

Ik ben nog steeds op zoek naar ventielverlengers waarbij de kern moet worden verwijderd, de soort A zoals Havana het mooi omschreef :like:

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 03 nov 2020 17:57

Wat een gekloot met die ventielverlengers, koop gewoon binnenbandjes met de juiste lengte ventielen zoals DDX al zegt.
Ik heb in m'n "magazijn" een aantal BB liggen met verschillende lengtes ventielen, ik pak nooit mis en voorkom zo een hoop geklooi! ;)
Ook nu ik alleen nog maar met een tubeless setup rijd, altijd een reservebandje bij me.

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 03 nov 2020 18:26

NuitKor schreef: 03 nov 2020 17:08
DDX schreef: 03 nov 2020 16:47 Oftewel gewoon binnenbandjes kopen met juiste lengte :lol:
Dat ga ik ook zeker doen, maar soms ben je afhankelijk van een bandje van een ander (nog nooit meegemaakt, maar je zal maar ergens in de ardennen staan bij een tocht). Dan is een ventielverlenger wel handig. Latex biba gaan ook maar tot 60mm, dan is een verlenger ook nodig

Ik ben nog steeds op zoek naar ventielverlengers waarbij de kern moet worden verwijderd, de soort A zoals Havana het mooi omschreef :like:
Ik begrijp niet waarom jij nu nog steeds op zoek bent, meerdere forumleden hebben nu al een aantal linkjes met ventielverlengers gegeven waarbij de binnenkern moet worden verwijderd, bijvoorbeeld die van Schwalbe met schroefdraad welke je ook met tubelessbanden kan gebruiken, dus . . . . . aan jou de keus. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 03 nov 2020 19:47

scottpch schreef: 03 nov 2020 17:57 Wat een gekloot met die ventielverlengers, koop gewoon binnenbandjes met de juiste lengte ventielen zoals DDX al zegt.
Ik heb in m'n "magazijn" een aantal BB liggen met verschillende lengtes ventielen, ik pak nooit mis en voorkom zo een hoop geklooi! ;)
Ook nu ik alleen nog maar met een tubeless setup rijd, altijd een reservebandje bij me.
Topic wel gelezen? Ik zeg ook dat ze puur voor nood zijn. Die biba's met langere ventielen zijn allang binnen. Maar als je onderweg, onverwachts een biba van een ander nodig hebt, is het wel handig om ze bij je te hebben.

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 03 nov 2020 19:49

Orlok schreef: 03 nov 2020 18:26
NuitKor schreef: 03 nov 2020 17:08

Ik begrijp niet waarom jij nu nog steeds op zoek bent, meerdere forumleden hebben nu al een aantal linkjes met ventielverlengers gegeven waarbij de binnenkern moet worden verwijderd, bijvoorbeeld die van Schwalbe met schroefdraad welke je ook met tubelessbanden kan gebruiken, dus . . . . . aan jou de keus. ;)
Ik had niet in de gaten dat die Scwalbes wel er voor zijn om de binnenkern te verwijderen. Bedankt voor het attenderen daarop.

Plaats reactie