Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 okt 2020 14:01

Workswell zal ongetwijfeld prima frames maken. Maar welke zijn goed?
Less is bore

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 27 okt 2020 14:07

daniel1975 schreef: 27 okt 2020 14:01 Workswell zal ongetwijfeld prima frames maken. Maar welke zijn goed?
Ze hebben net de wcb-r-268 opvolger uitgebracht: de wcb-r-306.
De 268 is op dit forum al heel vaak opgebouwd, tried and tested dus. Betreft overigens een disc aeroframe, dat is namelijk waar mijn persoonlijke interesse ligt. Hun andere frame zullen ook goed zijn, maar ik ken ze dus niet echt.

https://www.workswellbikes.com/race/wcb ... brake.html

Wat overigens dan ook wel leuk is, is het frame te laten bij een goede spuiter. Gezien er niet eerst geschuurd hoeft te worden zal de prijs relatief meevallen.

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 27 okt 2020 20:50

Ernie C. schreef: 27 okt 2020 09:52 Ik heb wel mijn twijfels of het wel zo hard zal gaan met de 2021 modellen. Iedereen die een beetje interesse had in te gaan fietsen is dit jaar al begonnen en voor de doorgewinterde wielertoeristen zijn de prijzen wel erg gortig geworden. Die kunnen best nog wel even wachten met een nieuwe fiets.
Ze hebben nu wel de ruimte gecreëerd om 30% korting te geven op de overjarige modellen zullen we maar zeggen #dodemus...
Als je een Tarmac metDI2 wil in een courante maat, zou het wel eens kunnen dat je moet wachten op model 2022.

Daveke2
Forum-lid
Berichten: 282
Lid geworden op: 09 mei 2012 22:19

Daveke2 29 okt 2020 23:14

galileo2 schreef: 27 okt 2020 20:50
Ernie C. schreef: 27 okt 2020 09:52 Ik heb wel mijn twijfels of het wel zo hard zal gaan met de 2021 modellen. Iedereen die een beetje interesse had in te gaan fietsen is dit jaar al begonnen en voor de doorgewinterde wielertoeristen zijn de prijzen wel erg gortig geworden. Die kunnen best nog wel even wachten met een nieuwe fiets.
Ze hebben nu wel de ruimte gecreëerd om 30% korting te geven op de overjarige modellen zullen we maar zeggen #dodemus...
Als je een Tarmac metDI2 wil in een courante maat, zou het wel eens kunnen dat je moet wachten op model 2022.
Dit dus. Ik ben per 1 april eigenaar geworden van een winkel met een dealerschap Specialized, Cervelo, Cube, Open, Pilot en Musing.

Specialized kan nagenoeg geen Tarmac frame meer leveren voor geheel MY 21. Complete fietsen gaat ook niet lang meer duren. Zelfde geldt voor Epic HT inmiddels. Die is ook al niet meer bij te bestellen.

Iedereen denkt dat de frames en fietsen de uitverkoop in gaan? Think again. Gaat niet gebeuren, ik heb best oke gepre-orderd dacht ik op voorhand maar het is VEEL te weinig. De fietsen vliegen tegen een ongekende snelheid de deur uit.

Geldt overigens niet alleen voor Specialized deze perikelen. Cervelo gaat ook al heel hard die kant 0p, Cube idem. Daar kan ik gewoon geen e-bikes meer bestellen voor geheel MY 21. Alles op en flinke lever-problemen. Elk merk heeft wel zo zijn corona-modellen. Bij Specialized zijn dat de Sirrus en de Diverge. Daarnaast heeft de flink toegenomen vraag naar fietsen en de populariteit van de SL7, en MTB in het algemeen in elk geval gezorgd voor scheefgroei binnen die modellen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 okt 2020 23:23

Maar herfst 2021 is nog wel even wachten. De merken die nog willen cashen aan deze hype moeten snel gaan produceren. Als dat lukt kan ik wel eens gelijk krijgen. Lukt dat vanwege de heropleving van corona niet, gaat de krapte nog een jaartje langer duren. Daarna is het maar de vraag of er überhaupt genoeg fabrikanten het hoofd boven water weten te houden. Dat zou wel zuur zijn. een jaar met volle orderboeken maar geen productie...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 okt 2020 23:25

Misschien moeten ze toch maar een paar modellen met Campa in de catalogus zetten. Dan ben je niet meer alleen van China afhankelijk...
Campagnolo Ultra Dork

Daveke2
Forum-lid
Berichten: 282
Lid geworden op: 09 mei 2012 22:19

Daveke2 29 okt 2020 23:31

Ernie C. schreef: 29 okt 2020 23:23 Maar herfst 2021 is nog wel even wachten. De merken die nog willen cashen aan deze hype moeten snel gaan produceren. Als dat lukt kan ik wel eens gelijk krijgen. Lukt dat vanwege de heropleving van corona niet, gaat de krapte nog een jaartje langer duren. Daarna is het maar de vraag of er überhaupt genoeg fabrikanten het hoofd boven water weten te houden. Dat zou wel zuur zijn. een jaar met volle orderboeken maar geen productie...
Er gaan daarom nu al geluiden dat MY 2022 wel eens vroeger kan vallen dan de gebruikelijke herfst 2021. We zagen dat dit jaar ook al gebeuren.

Productie draaien is nu sowieso al geen sinecure, en productie op-plussen al helemaal niet, anders had een firma als Specialized allang weer een lijntje SL7 of Epic HT uit gezet. Het draait overigens niet alleen om frames, maar ook om leveranciers als Shimano die momenteel echt niet goed in de voorraad zitten. Voorbeeld: RS500 instap-racefiets pedalen; leverbaar vanaf januari 2021.

Als een merk nu zn hoofd niet boven water kan houden hebben ze écht liggen slapen. Deze periode moet geweldig zijn geweest om wat extra spek op te botten te krijgen om daarmee ook een iets meer donkere periode te kunnen overleven.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 okt 2020 00:36

Ik gun je je handel oprecht van harte, maar ik word heel verdrietig van bovenstaande berichten. Betekent dat de prijzen nog verder omhoog zullen gaan.
Less is bore

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 30 okt 2020 07:55

Niet alleen fietsen en frames, Davy.
Ook mijn schoenen.... :D

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 30 okt 2020 17:10

Daveke2 schreef: 29 okt 2020 23:14
galileo2 schreef: 27 okt 2020 20:50
Ernie C. schreef: 27 okt 2020 09:52 Ik heb wel mijn twijfels of het wel zo hard zal gaan met de 2021 modellen. Iedereen die een beetje interesse had in te gaan fietsen is dit jaar al begonnen en voor de doorgewinterde wielertoeristen zijn de prijzen wel erg gortig geworden. Die kunnen best nog wel even wachten met een nieuwe fiets.
Ze hebben nu wel de ruimte gecreëerd om 30% korting te geven op de overjarige modellen zullen we maar zeggen #dodemus...
Als je een Tarmac metDI2 wil in een courante maat, zou het wel eens kunnen dat je moet wachten op model 2022.
Dit dus. Ik ben per 1 april eigenaar geworden van een winkel met een dealerschap Specialized, Cervelo, Cube, Open, Pilot en Musing.

Specialized kan nagenoeg geen Tarmac frame meer leveren voor geheel MY 21. Complete fietsen gaat ook niet lang meer duren. Zelfde geldt voor Epic HT inmiddels. Die is ook al niet meer bij te bestellen.

Iedereen denkt dat de frames en fietsen de uitverkoop in gaan? Think again. Gaat niet gebeuren, ik heb best oke gepre-orderd dacht ik op voorhand maar het is VEEL te weinig. De fietsen vliegen tegen een ongekende snelheid de deur uit.

Geldt overigens niet alleen voor Specialized deze perikelen. Cervelo gaat ook al heel hard die kant 0p, Cube idem. Daar kan ik gewoon geen e-bikes meer bestellen voor geheel MY 21. Alles op en flinke lever-problemen. Elk merk heeft wel zo zijn corona-modellen. Bij Specialized zijn dat de Sirrus en de Diverge. Daarnaast heeft de flink toegenomen vraag naar fietsen en de populariteit van de SL7, en MTB in het algemeen in elk geval gezorgd voor scheefgroei binnen die modellen.
Ik hoor vertellen dat Cube Nuroad gravel ook een ramp zijn (leverringstermijn)

Daveke2
Forum-lid
Berichten: 282
Lid geworden op: 09 mei 2012 22:19

Daveke2 30 okt 2020 21:17

Cube is compleet uitverkocht, nog een paar modelletjes kunnen bijbesteld worden maar verder is het wat je in de pre-order hebt staan ga je grofweg krijgen.

Ik kreeg vandaag doodleuk te horen dat de helft van mijn pre-order Specialized gewoon niet geleverd kan worden.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 okt 2020 21:22

Is dat allemaal nog corona lockdown ellende van afgelopen voorjaar?
Less is bore

Plaats reactie