Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 23 okt 2020 19:59

Tja, een postuur is vaak niet de vrije keuze van zulke mensen, daar wordt vaak nogal makkelijk over geoordeeld IMO.

Ik snap dat RVV gefrustreerd is en dan loopt de mond wel eens over.
Ik ben zelf morgen jarig (68) en heb de bezoekers maar afgezegd tot nader order, da's gewoon m'n eigen keus.
Veel meer last heb ik er niet van, ik heb vrij makkelijk praten als pensionado, alhoewel er natuurlijk flinke kortingen komen in de nabije toekomst, maar dat zien we dan wel weer.
Zolang ik kan en mag fietsen en de nabije familie/vrienden zijn gezond en wel vind ik het allemaal best.
Laatst gewijzigd door Keezx op 23 okt 2020 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 23 okt 2020 20:03

Nouja niet zo heel lang geleden is ongeveer 10 jaar geleden. En ja ik had een slechte zelf discipline en ik was veel te zwaar en had slecht zicht op een gezond leven. MAAR ik zat in die fase van mijn leven NIEMAND op te leggen dat hij of zij wel gezond moest leven.

En dat is even een wezenlijk verschilletje. Als ik die die zelfvoldane volgevreten Bruls op TV zie verkondigen dat we allemaal aan onze en anderemans gezondheid moeten letten dan moet ie maar eerst eens op zijn eigen gezondheid gaan laten.

Discipline van een ander verwachten maar zelf geen discipline tonen..

Dat valt bij mij in de categorie hypocrisie en onbetrouwbare schijnheiligheid.

Mag iedereen ander hier anders over denken maar zo sta ik er gewoon in.

Verder heb ik niks tegen dikke of zware mensen. Wel tegen hoogdravende politici die machtsmiddelen gebruiken waarmee ze anderen gewoon keihard schaden.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 23 okt 2020 20:10

Ik kan me voorstellen dat zo'n Bruls wat irritatie wekt...overigens vind ik hem nou niet het ergste voorbeeld van
machtsmisbruik...
Ik had en heb hetzelfde met Grapperhaus, het leek me bij het aantreden van het kabinet de eerste brekebeen.
Dat viel nog mee, maar hij kleeft dan wel weer erg hard aan het regeringspluche volgens de beste CDA tradities.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 23 okt 2020 20:14

Dat iemand te zwaar is, wil niet zeggen dat die persoon geen discipline heeft. Het gaat er alleen om op welk terrein.

Ik zou er bijvoorbeeld geen enkel probleem mee hebben om geopereerd te worden door een zwaarlijvige chirurg.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 23 okt 2020 20:16

Zijn die er dan?
Lijkt me nogal ongunstig voor het vak dat inhoudt dat je uren moet kunnen staan en alert blijven...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4640
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 23 okt 2020 20:27

Dan komt zo meteen de vraag, moet je mondkapje op / aan de regels houden als je Corona hebt gehad?
Want uiteindelijk, iemand die het coronavirus heeft gehad, heeft immuniteit opgebouwd.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8435
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 23 okt 2020 20:31

En hoeveel en voor hoe lang? Moet je dan een Corona paspoort bij je hebben? Om nog maar even meer administratie te bedenken.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 23 okt 2020 20:42

mao schreef: 23 okt 2020 20:27 CUT
Want uiteindelijk, iemand die het coronavirus heeft gehad, heeft immuniteit opgebouwd.
In hoeverre staat dat al vast, ik ben er niet de hele dag mee bezig.
Eigenlijk ben ik er zo min mogelijk mee bezig....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 23 okt 2020 21:12

Voor alle duidelijkheid ik heb niets maar dan ook niets tegen dikke of zware mensen. En genoeg dikke/zware mensen zullen op bepaalde gebieden heel capabel zijn. Maar politici die ons gaan vertellen dat we op onze gezondheid moeten letten en zelf alle regels omtrent gezondheid en verantwoordelijk gedrag in de wind slaan (denk even een een grappehausertje om in de corona hoek te blijven).

Bruls weet dat flink overgewicht een heel groot risico factor is als het om corona gaat (in de basis dodelijk). Als je dag nu eenmaal weet dan doe je er toch wat aan? Met een beetje discipline kun je best een halve tot een kilo per week afvallen, zeker als je flink te zwaar bent. Corona is al meer dan een half jaar in het land. En al een half jaar is bekend dat hele zware mensen extra veel risico lopen.

Als je dan zo met het maatschappelijk thema corona bezig bent en de hele dag beslissingen neemt over het welzijn van een ander waarom kun je dan niet je eigen welzijn en gezondheid regelen? Als wf wel iets stuurbaar is, dan is het je eigen (over) gewicht.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37976
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 okt 2020 21:20

Maggie de Block noemde ik al eerder; gekend obesitas patient en dan de post Volksgezondheid krijgen...... hoe ongeloofwaardig kun je zijn? Ik heb dat deels bij Bruls ook. Het is publiek geheim dat zwaargewichten ruimschoots in overtal waren tijdens de 1e golf (nu weet ik het niet). Dan moet je toch een voorbeeld zijn voor de maatschappij? Zegt niets over zijn capaciteiten als bestuurder, maar ik kan niet ontkennen dat ik niet ietwat cynisch ben als hij het over volksgezondheid heeft. Sorry.

@keezx: voor ik het morgen vergeet, al vast proficiat!
Less is bore

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 23 okt 2020 22:09

Precies dit dus

i-mac

i-mac 23 okt 2020 22:24

daniel1975 schreef: 23 okt 2020 21:20 Maggie de Block noemde ik al eerder; gekend obesitas patient en dan de post Volksgezondheid krijgen...... hoe ongeloofwaardig kun je zijn?
Wel, in mijn ogen is dit onterechte kritiek. Niet iedereen kan daar iets aan doen.

En ben je minder dan een ander omdat je zwaarder bent? Mag je daarom geen ambitie hebben om het te schoppen tot minister? Moet iedereen voldoen aan de ideale look? Je moest eens weten hoeveel mensen er psychisch onder lijden omdat ze dagdagelijks geconfronteerd worden met kritiek en/of hoongelach.

Ik merk op dat gans de Covid-19 pandemie het slechtste in veel mensen naar boven haalt. En in veel gevallen is dat puur uit egoïsme. Als jullie het allemaal zoveel beter weten, zet je er dan voor in. Ga in de politiek, en probeer maar iets te veranderen. Wedden dat jullie evenveel kritiek gaan krijgen.

Nog een geluk dat het goede ook nog naar boven komt bij velen. En neen, geen applaus ...

Ik heb er net een vreselijk drukke dag op zitten op spoed. Wij zijn op amper 5 dagen tijd naar een verdriedubbeling gegaan van Covid patiënten. En in onze regio werden we nog wat gespaarde de laatste weken.

Gans het weekend weer vol aan de bak, voor iedereen!!!

Gesloten