Ervaring goede FM in provincie Utrecht
Aangezien ik 10 jaar geleden mijn ATB zelf uit elkaar heb gehaald voor een grote beurt en daarna nooit meer in elkaar heb gekregen. Heb ik nu beloofd mijn race fiets voor onderhoud bij de fietsenmaker aan te beiden. Nu dacht ik een heel fijn adresje gevonden te hebben, maar vandaag zat de deur op slot en oogde de winkel wel heel erg leeg. Wie weet in de provincie Utrecht een goede FM die onderhoud uitvoert aan racefietsen. Dagelijks onderhoud doe ik zelf, maar balhoofd, crankstel e.d. begin ik niet meer aan.
Alvast bedankt voor de tips.
Moser,Ultegra SL,FulcrumR3
Alvast bedankt voor de tips.
Moser,Ultegra SL,FulcrumR3
Freekie schreef:Nu dacht ik een heel fijn adresje gevonden te hebben, maar vandaag zat de deur op slot en oogde de winkel wel heel erg leeg.
Dupree?
Snel is wel goed maar duur, Rijwielpaleis idem.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
Is Hommes nog wel open?
rijd er regelmatig langs en het is al weken gesloten op zaterdag.....
Snel Utrecht zou ik lekker uit de buurt blijven als je gewoon redelijke prijzen en expertise wil!
Mn geliefde racer en mtb raken ze daar echt niet aan, maar goed, ik ben ook extreem kritisch...
Hommes Soest - leuke prijzen maar alleen voor je racer, mtb's weten ze eigenlijk weinig van.
Rijwielpaleis Bilthoven - niet de goedkoopste maar wel expertise en voor zowel recreant als wedstijdrijders (mtb en racer)
Bikeshop Amersfoort - idem, niet de goedkoopste maar wel expertise en voor zowel recreant als wedstijdrijders (mtb en racer)
Epbike Zeist - zelf geen ervaring mee maar hoor niets dan goede verhalen
Dallacolina Maarsbergen - "duurder" maar zeeeeer klantvriendelijk en absoluut expertise
ATR Nieuwegein - redelijk qua prijzen en voldoende qua expertise
rijd er regelmatig langs en het is al weken gesloten op zaterdag.....
Snel Utrecht zou ik lekker uit de buurt blijven als je gewoon redelijke prijzen en expertise wil!
Mn geliefde racer en mtb raken ze daar echt niet aan, maar goed, ik ben ook extreem kritisch...
Hommes Soest - leuke prijzen maar alleen voor je racer, mtb's weten ze eigenlijk weinig van.
Rijwielpaleis Bilthoven - niet de goedkoopste maar wel expertise en voor zowel recreant als wedstijdrijders (mtb en racer)
Bikeshop Amersfoort - idem, niet de goedkoopste maar wel expertise en voor zowel recreant als wedstijdrijders (mtb en racer)
Epbike Zeist - zelf geen ervaring mee maar hoor niets dan goede verhalen
Dallacolina Maarsbergen - "duurder" maar zeeeeer klantvriendelijk en absoluut expertise
ATR Nieuwegein - redelijk qua prijzen en voldoende qua expertise
Bedankt voor de tips. Was vorig jaar twee keer heel goed geholpen door Hommes. Bekende euvel met het freewheel van mijn FulcrumR7. Is door hun verholpen voor een paar euro's en niet zoals een andere FM wilde een compleet nieuw freewheel. Winkel is nu leeg op een paar (klant)fietsen na. De rekken zijn ook leeg. Er hangt geen briefje op de deur.
Ga zaterdag wel eens kijken en informeren in Bilthoven
Ga zaterdag wel eens kijken en informeren in Bilthoven
-
- Forum-lid
LOL
het nieuwe pand kun je echt niet missen hoor
valt me alleen op dat het bordje achter de voordeur iedere keer als ik langsrijd op "DICHT" hangt....
het nieuwe pand kun je echt niet missen hoor

valt me alleen op dat het bordje achter de voordeur iedere keer als ik langsrijd op "DICHT" hangt....
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Van bovenstaande rijtje denk ik dat je 't beste bij EPbike af bent, ruim voldoende kennis tegen een nette prijs. Van winkels waar ik hierboven zie staan dat ze veel expertise hebben heb ik toch vrij domme uitspraken gehoord, ook hier op 't forum.
Dalla Colina cycling in Maarsbergen. Frank v.d. Heuvel is een superaardige kerel. Is klant gericht en levert de spullen en reparaties voor een goede prijs. Mooie is ook dat hij zaterdags én zondag's open is. Dit ivm de verhuur van mtb's.
Overigens zit Hans v Voorn (waar ik ook goed over te spreken ben) een beetje in de lappenmand. De verhuizing heeft volgens mij nogal wat gevraagd van hem Ik hoop dat hij sel weer beter is want ook hij een aardige kerel die zijn vak goed kent en begrijp. Net als de winkel van Frank straalt de winkel wielrennen uit!
Overigens zit Hans v Voorn (waar ik ook goed over te spreken ben) een beetje in de lappenmand. De verhuizing heeft volgens mij nogal wat gevraagd van hem Ik hoop dat hij sel weer beter is want ook hij een aardige kerel die zijn vak goed kent en begrijp. Net als de winkel van Frank straalt de winkel wielrennen uit!
HarryK
Amclassic-fan schreef:Van winkels waar ik hierboven zie staan dat ze veel expertise hebben heb ik toch vrij domme uitspraken gehoord, ook hier op 't forum.
Yup, bij de wat grotere FM's met meerdere medewerkers hangt het er ook een beetje vanaf wie je treft.
Ik heb bij een aantal genoemden ook vreemde dingen meegemaakt / gehoord uit directe omgeving. Maar ik ga om relatief kleinigheden geen FM's aan de schandpaal nagelen, dus nee, ik noem geen namen

't Zijn wel de betere in de omgeving imo..
Bij welke kan ik het beste terecht voor de aanschaf van een fiets? welke heeft het meest ruime assortiment. Ik wil eerst wat rond gaan shoppen, maar ik zie op internet dat er een wild groei van fietsen winkels is. Dus wil wel graag gelijk bij een paar goede terecht?