Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2020

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 21 okt 2020 21:13

lugosi schreef: 21 okt 2020 19:26
ypuh schreef: 20 okt 2020 20:26

Om nu achteraf te zeggen dat hij bij andere ploegen als kopman naar de Tour gegaan was, vind ik echt serieus achteraf praat. Vorig jaar verbaasde WvA al door zijn totaal onverwachte touretappe, maar niemand wist hoe hij terug zou komen van zijn blessure. Om hem vervolgens tot kopman te bombarderen terwijl je Dumoulin, Roglic en Kruijswijk in je ploeg hebt, dat zou alleen een Belg kunnen.


................
Ik heb nooit beweerd dat VanAert de rol van kopman moest krijgen voor de Tour.
Ik reageerde ook meer in het algemeen op de Belgen. Waren er al verscheidene die roepen dat WvA weg moet bij Jumbo om elders kopman te zijn. Ergens moet ik ze ook wel gelijk geven want de komende jaren ligt de focus op mannen als Roglic, Dumoulin, Kruijswijk en Groenewegen (mag ik hopen).

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 okt 2020 21:18

@Lugosi, hebben ze Alaphillipe zo weinig eten gegeven tijdens de Tour dat hij 15 kg lichter is dan Wout of krijg Wout te veel eten van de Jumbo Foodcoach dat hij 15 kg zwaarder is?

Er zijn meer variabelen dan enkel de geleverde arbeid in de Tour. En dan ook nog hypothetisch een ander parcours voor de tijdrit erbij halen... Wout is zonder twijfel één van de meest succesvolle renners in dit korte seizoen, maar zelfs hij kan niet alles winnen waar hij start.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 21 okt 2020 21:30

Voor het moment probeer ik te bedenken of het gewichtsverschil tussen Alaphillipe en Van Aert de schuld is van Roglic
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

svenvs
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 19 feb 2017 18:58
Locatie: BE

svenvs 21 okt 2020 21:31

lugosi schreef: 21 okt 2020 19:28
Ik denk niet dat VanAert mogelijkheden heeft om een grote ronde te winnen. Misschien lukt een kleinere ronde wel. Hij kan wel mikken op een puntenklassement.
Klopt, maar dit jaar was het hoofddoel van zijn team de gele trui.
Daar moet dan alles voor wijken, ook een eventuele groene trui of extra ritzeges. Dit lijkt me overigens ook logisch aangezien een extra doel ook extra risico's betekent.
Dat is nu eenmaal het 'nadeel' dat er bijhoort als je voor een ploeg rijdt die meedoet voor het geel.

Als de ploeg van Mathieu zou meedoen aan de Tour, is dat met een andere insteek aangezien ze bij mijn weten (momenteel) geen kandidaat winnaar hebben. Zij zullen dan ook eerder gaan voor ritzeges en eventueel mikken op het puntenklassement.
Afhankelijk van de verdere uitbouw van die ploeg, kan dat uiteraard ook veranderen op termijn.

Moet Wout dan naar een andere ploeg ? Wat mij betreft niet, het is duidelijk dat de ploeg vertrouwen heeft in hem en dat hij zich er goed voelt.

In kleinere rondes zal hij waarschijnlijk wel zijn kans krijgen en 1 van de ploegleiders van TJV gaf onlangs ook aan dat ze de ploeg willen versterken voor het klassieke werk om Wout beter te kunnen ondersteunen tijdens die wedstrijden.

mao schreef: 21 okt 2020 20:09 Tim mijn held in het peloton, ik had het hem zeer gegund.
Als er een is die z’n ballen er af rijdt voor de team dan is hij dat wel.
Idd, zo iemand gun je het wel, ongelofelijk hoeveel werk die opknapt gedurende een seizoen.


VDP stelt het gelukkig wel goed blijkbaar, wel een lichte hersenschudding.
https://sporza.be/nl/2020/10/21/van-der ... 290737226/

svenvs
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 19 feb 2017 18:58
Locatie: BE

svenvs 21 okt 2020 21:41

timo2.0 schreef: 21 okt 2020 21:30 Voor het moment probeer ik te bedenken of het gewichtsverschil tussen Alaphillipe en Van Aert de schuld is van Roglic
Nice one :lol:


Maar even serieus, bij Wout zit eindwinst in grote rondes er inderdaad niet echt in, net omwille van dat gewicht. Hij zou teveel gewicht moeten verliezen, waardoor hij andere kwaliteiten verliest.
Vroeger dacht ik altijd dat Mathieu lichter was, maar blijkbaar heeft hij nagenoeg hetzelfde gewicht. Nochtans werd er vorig jaar ook over hem gepraat als een mogelijke kandidaat Tour winnaar.
Lijkt me dan niet logisch toch, wel ?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 22 okt 2020 07:20

De wens is de vader van de gedachte. Daarom dat de media, niet de Belgen, van Wout een Grote Ronde winnaar wilt maken, net zoals de media opperde dat VDP de Tour kon winnen, zelf zijn ze beiden verstandig/nuchter genoeg om te beseffen dat dit niet kan.

Een kleine ronde kan Wout zeker winnen (op z'n Van Avermaets :D ) zolang er maar een stevige tijdrit inzit (en Remco niet aanwezig is ;-) )
Afbeelding

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4789
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 22 okt 2020 07:56

Gastheerg schreef: 21 okt 2020 20:19 @lugosi: je reactie kan uitgelegd worden dat IK er een nationaliteits kwestie van maakt. Dat is geen zins het geval en hoop dat jij dat ook ziet.
Dat neemt niet weg dat ik het vreemd blijf vinden als mensen hun gelijk proberen te krijgen op basis wat anderen ergens van vinden.
Het was niet u die er een nationaliteitskwestie van maakte, dat waren twee anderen.

Ik tracht geen gelijk te krijgen op basis van wat anderen vinden. Zoals ik eerder al zei, stel ik alleen vast dat ik niet als enige een bepaalde analyse maak. Dat is al. Iedereen heeft recht op zijn mening.
Laatst gewijzigd door lugosi op 22 okt 2020 08:08, 1 keer totaal gewijzigd.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4789
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 22 okt 2020 07:59

ypuh schreef: 21 okt 2020 21:13
Ik reageerde ook meer in het algemeen op de Belgen. Waren er al verscheidene die roepen dat WvA weg moet bij Jumbo om elders kopman te zijn. Ergens moet ik ze ook wel gelijk geven want de komende jaren ligt de focus op mannen als Roglic, Dumoulin, Kruijswijk en Groenewegen (mag ik hopen).
Ook hier ben ik het eens met Tom Boonen; die stelt dat VanAert zeker niet van ploeg moet veranderen. Het is duidelijk dat hij zich gewoon erg goed voelt in die ploeg, en er in de omkadering veel voordelen vindt die hij elders niet zou vinden.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4789
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 22 okt 2020 08:04

amclassic-fan schreef: 21 okt 2020 21:18 @Lugosi, hebben ze Alaphillipe zo weinig eten gegeven tijdens de Tour dat hij 15 kg lichter is dan Wout of krijg Wout te veel eten van de Jumbo Foodcoach dat hij 15 kg zwaarder is?

Er zijn meer variabelen dan enkel de geleverde arbeid in de Tour. En dan ook nog hypothetisch een ander parcours voor de tijdrit erbij halen... Wout is zonder twijfel één van de meest succesvolle renners in dit korte seizoen, maar zelfs hij kan niet alles winnen waar hij start.
Er is, door niemand een indicatie geleverd dat er een verschil in gewicht is opgetreden in de genoemde periode, niet voor VanAert, niet voor Alaphilippe. (u mag me daarin tegenspreken als u info heeft hierover).

Het is gewoon een feit dat dit jaar (speciale omstandigheden) het parcours korter was dan de uci in zijn eigen regels vastgelegd heeft.

Dat Wout niet alles kan winnen waar hij start is een open deur intrappen. Dat wil niet zeggen dat het voor een renner en ploeg niet nodig is om achteraf een analyse te maken waar het fout liep (zeker als daarvoor al voorspellingen daaromtrent gemaakt zijn).

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4789
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 22 okt 2020 08:04

timo2.0 schreef: 21 okt 2020 21:30 Voor het moment probeer ik te bedenken of het gewichtsverschil tussen Alaphillipe en Van Aert de schuld is van Roglic
Welk gewichtsverschil....

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4789
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 22 okt 2020 08:07

svenvs schreef: 21 okt 2020 21:41
timo2.0 schreef: 21 okt 2020 21:30 Voor het moment probeer ik te bedenken of het gewichtsverschil tussen Alaphillipe en Van Aert de schuld is van Roglic
Nice one :lol:


Maar even serieus, bij Wout zit eindwinst in grote rondes er inderdaad niet echt in, net omwille van dat gewicht. Hij zou teveel gewicht moeten verliezen, waardoor hij andere kwaliteiten verliest.
Vroeger dacht ik altijd dat Mathieu lichter was, maar blijkbaar heeft hij nagenoeg hetzelfde gewicht. Nochtans werd er vorig jaar ook over hem gepraat als een mogelijke kandidaat Tour winnaar.
Lijkt me dan niet logisch toch, wel ?
Beweringen over VdP en VanAert dat ze een grote ronde kunnen winnen ontstaan na euforie na een of andere sterke prestatie. Begrijpelijk maar weinig realistisch.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4789
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 22 okt 2020 08:11

TL@ schreef: 22 okt 2020 07:20 De wens is de vader van de gedachte. Daarom dat de media, niet de Belgen, van Wout een Grote Ronde winnaar wilt maken, net zoals de media opperde dat VDP de Tour kon winnen, zelf zijn ze beiden verstandig/nuchter genoeg om te beseffen dat dit niet kan.

Een kleine ronde kan Wout zeker winnen (op z'n Van Avermaets :D ) zolang er maar een stevige tijdrit inzit (en Remco niet aanwezig is ;-) )
Voor zover ik weet is er nog maar één duel geweest in een tijdrit tussen VanAert en Evenepoel, dat was op het BK vorig jaar met het gekende resultaat. Ik zou ze graag nog eens tegen mekaar zien uitkomen in tijdrit waar ze beide op een gelijkaardige manier naar toe geleefd hebben.

Plaats reactie