Veldrijden op tv: Flandriencross Hamme en wereldbeker Overijse
Nog iets meer dan een week tot dé...
Om het forum te gebruiken dien je je eerst in te loggen.
Klopt maar de totale power waardes kan op die manier gewoon flink verschillen als je alleen aan 1 kant zou meten.
Zou je denken ja, maar mijn wahoo kickr core meet 5w meer bij 280w dan mijn Quarq. Zou eerder verwachten dat het andersom is. Maar stel mijn Quarq wijkt 1% naar boven af van de werkelijkheid en de kickr core 1% naar beneden. Dan heb je die 5w al te pakken. Allemaal niet heel spannend want die paar procent gaat echt geen verschil maken, als het maar consistent is.havana schreef: ↑20 okt 2020 11:20Dat is normaal. Een DD trainer meet op cassette, en je hebt altijd 5-10W verlies in de aandrijflijn. De hoogste waardes heb je in principe met pedalen, daarna crank en dan naaf of DD trainer.NuitKor schreef: ↑20 okt 2020 10:55Ja liever geen info dan verkeerde info. Mijn Wahoo Kickr Core wijkt ongeveer 5w met mijn Quarq bij 280w. Dat is minder dan 2% en vind ik niet heel spannend. Zal voor de PMC niet zo belangrijk zijn, al neem ik dat toch met een korreltje zout. Ik doe in de winter ook veel krachttraining en dat is met de PMC niet te meten, dus krijg je sowieso een scheef beeld.
Mijn beide Quarqs geven ongeveer 8W meer aan dan mijn Neo.
Benieuwd naar de data... Je zult dan je fietsen op de Tacx moeten zetten en een rit moeten maken waarbij je beide data logt en dan de data tegen elkaar moeten vergelijken met bijvoorbeeld de DCR Analyzer.Heb zeg maar 3 vermogens meters, Tacx Neo - P2M - SRM, geven allemaal iets anders aan het is allemaal zeer marginaal........p
Nee alleen met de Quarq en ik vind het verschil tov de werkelijkheid helemaal niet interessant. Ik rij al 5 jaar met de Quarq en al mijn data is dus ook gebaseerd op de waardes uit de Quarq. Daarom vergelijk ik voor mezelf alles met de Quarq. Of die Quarq afwijkt van de werkelijkheid maakt dan niet uit, ik vergelijk namelijk mijn waardes niet met anderen maar alleen met mezelf.
Waarom bereken je de afwijking mee van een left-only, een p2m heeft deze ook zelfs een SRM.havana schreef: ↑20 okt 2020 12:26Echter hebben we ook nog te maken met de betrouwbaarheid van het meetinstrument. Dit is bij left-only meters meestal 2%. Het gemeten vermogen kan dus liggen tussen de 98 en de 102W. Het weergeven vermogen kan dus liggen tussen de 2*(0,98*100)=196W en 2*(1,02*100=204W.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers