Ik dacht van de week, kom bijna einde seizoen firmware van mijn Di2 sssysteem(6870, 11 speed) nalopen.
Bij shimano zag ik een nieuwe versie van E tube(4.x.. versus 3.x). Nieuwste versie geinstalleerd en aangesloten op het systeem. Alleen mijn connector voor synchronized shift had een update. Geinstalleerd netjes afgesloten en daarna?
Systeem dood, batterij disconnecten nada. De junction box reageerde ook niet meer:(
Toen maar de oude versie van E tube teruggezet, de firmware van alle componenten overschreven(alhoewel up to date).
Daarna it is alive! Meer mensen die hier tegenaan liepen?
Di2 firmware upgraden
Wat bedoel je precies met "connector voor synchronized shift"?
Voor synchronized shift heb je op een wegfiets alleen >= 6870 en een BT-DN110 / BM-DN100 nodig, oftewel een up to date batterij of batterijhouder.
Toen ik zelf op m'n Junction A (SM-EW90) de firmware rewrite uitvoerde voor de lol ging het trouwens ook stuk. Daarna was het junction loshalen en weer aansluiten en toen werkte het weer.
Vanochtend heb ik geprobeerd m'n FD-6870 te crashen, maar steeds kon de SM-BCR2 oplader de schade herstellen. Dat was een beetje jammer. MAAR wel mooi om te zien dat je als gewone gebruiker nu ook met je oplader veel firmware kan herstellen.
(https://www.youtube.com/watch?v=jID7ztlsfkk)
Voor synchronized shift heb je op een wegfiets alleen >= 6870 en een BT-DN110 / BM-DN100 nodig, oftewel een up to date batterij of batterijhouder.
Toen ik zelf op m'n Junction A (SM-EW90) de firmware rewrite uitvoerde voor de lol ging het trouwens ook stuk. Daarna was het junction loshalen en weer aansluiten en toen werkte het weer.
Vanochtend heb ik geprobeerd m'n FD-6870 te crashen, maar steeds kon de SM-BCR2 oplader de schade herstellen. Dat was een beetje jammer. MAAR wel mooi om te zien dat je als gewone gebruiker nu ook met je oplader veel firmware kan herstellen.
(https://www.youtube.com/watch?v=jID7ztlsfkk)
Oh. Ja, de EW-WU111 en EW-WU101 zijn wat.. lastig soms.
Maar volgens mij is je gekozen oplossen inderdaad wel de juiste. Ik ben nog niet helemaal fan van de nieuwe E-Tube software, hij is wat buggy
Maar volgens mij is je gekozen oplossen inderdaad wel de juiste. Ik ben nog niet helemaal fan van de nieuwe E-Tube software, hij is wat buggy
Ik zit ook met een dode di2. Alleen was het bij mij al voor ik hem geüpdatet had met de 4. versie. Ik hoopte dat dit zou helpen. Nu heb ik de 3. versie op de pc gezet maar ik zie nergens waar ik de software kan overschrijven?
Hij vindt gewoon alle onderdelen dus ik snap niet echt wat het probleem is. Ik ga morgen met de batterij eens tot bij mijn fm, dan kan ik de batterij eens uitwisselen met een andere fiets om dat al uit te sluiten. Je leest wel vaker over problemen met slechte batterijen.
Hij vindt gewoon alle onderdelen dus ik snap niet echt wat het probleem is. Ik ga morgen met de batterij eens tot bij mijn fm, dan kan ik de batterij eens uitwisselen met een andere fiets om dat al uit te sluiten. Je leest wel vaker over problemen met slechte batterijen.
Je kan als gewone gebruiker (met de SM-BCR2 oplader) alleen firmware overschrijven/herschrijven met E-Tube 4. De oude E-Tube 3 kan dat alleen met de SM-PCE1 / SM-PCE02.
Er zitten overigens best wat fouten in E-Tube 4.. veel fietsen reageren niet meer na het 'disconnecten' van E-Tube 4, met als gevolg dat de batterij de volgende dag leeg is.
De workaround is in dat geval opnieuw de fiets verbinden met E-tube 4 en daarna weer op 'disconnect' drukken.
Er zitten overigens best wat fouten in E-Tube 4.. veel fietsen reageren niet meer na het 'disconnecten' van E-Tube 4, met als gevolg dat de batterij de volgende dag leeg is.
De workaround is in dat geval opnieuw de fiets verbinden met E-tube 4 en daarna weer op 'disconnect' drukken.
Ik heb het toevallig 2x geprobeerd met de nieuwe e tube versie en telkens disconnect, dus daar ligt het bij mij niet aan.Salteh schreef: ↑23 okt 2020 21:44Er zitten overigens best wat fouten in E-Tube 4.. veel fietsen reageren niet meer na het 'disconnecten' van E-Tube 4, met als gevolg dat de batterij de volgende dag leeg is.
De workaround is in dat geval opnieuw de fiets verbinden met E-tube 4 en daarna weer op 'disconnect' drukken.
We zullen morgen zien bij de fm, desnoods proberen we daar is met de SM-PCE02 de oude firmware er terug op te krijgen, moest het probleem niet aan de batterij liggen.
Gisteren dus mijn batterij uit de fiets gehaald, deze ochtend terug ingestoken en floep, de versnellingen doen het weer.
Ik heb al wel meer topics tegengekomen met batterijenproblemen. Soms blijft ie gewoon werken, bij andere ging het licht later toch definitief uit. Afwachten zeker.
Wel toeval dat mijn fiets 2 jaar en 1 week oud is ...
Ik heb al wel meer topics tegengekomen met batterijenproblemen. Soms blijft ie gewoon werken, bij andere ging het licht later toch definitief uit. Afwachten zeker.
Wel toeval dat mijn fiets 2 jaar en 1 week oud is ...