Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2020

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 okt 2020 14:39

Het schijnt dat meneer wel meer uitingen op socials heeft gemaakt waar de ploeg niet zo gecharmeerd van was, o.a. de nodige complot theorieën over corona. Dit was dus de spreekwoordelijke druppel.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

BikeT
Forum-lid

BikeT 01 okt 2020 14:42

Gewoon compensatiegedrag van de Trekkies. Jarenlang heeft Lance op hun fietsjes gereden en hij was niet de enige die niet een onbevlekt blazoen had die op hun tweewielers reed. En natuurlijk omdat ze geen enkele gekleurde renner en medewerker hebben in hun wielerteam. Zielige lui.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 01 okt 2020 18:24

amclassic-fan schreef: 01 okt 2020 14:39 Het schijnt dat meneer wel meer uitingen op socials heeft gemaakt waar de ploeg niet zo gecharmeerd van was, o.a. de nodige complot theorieën over corona. Dit was dus de spreekwoordelijke druppel.
Dat kennen we nog van vroeger; dat heet Berufsverbot...

Van The First Amendment naar 'No freedom of speech or expression for unwanted (political) opinions'.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 01 okt 2020 18:53

lugosi schreef: 01 okt 2020 18:24 .......Dat kennen we nog van vroeger; dat heet Berufsverbot...

Van The First Amendment naar 'No freedom of speech or expression for unwanted (political) opinions'.
BLM-Antifa is het nieuwe normaal.
I know myself like no one else
Nothing to defend

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 okt 2020 18:59

Ik snap de consternatie eigenlijk niet zo goed. Als je bij een beetje multinational je in een functie zit waar je een paar ton per jaar binnen hengelt wordt dan kom je ook niet zo maar weg met controversiële uitspraken op social media.

En in Amerika wordt nu eenmaal anders gereageerd om sommige zaken dan dat we in Europa doen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 01 okt 2020 19:45

lugosi schreef: 01 okt 2020 18:24
amclassic-fan schreef: 01 okt 2020 14:39 Het schijnt dat meneer wel meer uitingen op socials heeft gemaakt waar de ploeg niet zo gecharmeerd van was, o.a. de nodige complot theorieën over corona. Dit was dus de spreekwoordelijke druppel.
Dat kennen we nog van vroeger; dat heet Berufsverbot...

Volgens mij mag meneer zeggen wat hij wil, maar staat het zijn werkgever ook vrij daar niet mee geassocieerd te willen worden. Vrijheid werkt namelijk twee kanten op.
Daarnaast staat hij bij zijn twitter-account in zijn trek teamshirt. En presenteert hij zich dus als vertegenwoordiger van het team. Tja, dan vind ik het niet zo gek.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 01 okt 2020 19:51

amclassic-fan schreef: 01 okt 2020 18:59 ....................

En in Amerika wordt nu eenmaal anders gereageerd om sommige zaken dan dat we in Europa doen.
Amerika, was dat niet het land dat zijn grondwet baseerde op verlichtingsdenkers als Montesquieu? Waar de vrijheid van mening hoog aangeschreven stond? Waar het primaat van de politiek heerste? Moet alles dan wijken voor centen?

Ik vind het overigens erg controversieel dat u de tweets van Simmons aan Jose controversieel vindt.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 01 okt 2020 20:07

Hanz Bé schreef: 01 okt 2020 19:45

Volgens mij mag meneer zeggen wat hij wil, maar staat het zijn werkgever ook vrij daar niet mee geassocieerd te willen worden. Vrijheid werkt namelijk twee kanten op.
Daarnaast staat hij bij zijn twitter-account in zijn trek teamshirt. En presenteert hij zich dus als vertegenwoordiger van het team. Tja, dan vind ik het niet zo gek.
Het kan zijn dat u dat vindt, dat mag. Ik ken ook de wetgeving in de US hieromtrent niet. In Europa ligt dit wel wat complexer dan u het bekijkt.

In een arrest van 2012 formuleer het Europees Hof voor de Rechten van de Mens een aantal richtlijnen voor de lidstaten inzake de bescherming van een werknemer (tegen ontslag of andere sancties) in de context van anti-discriminatiewetgeving. Politiek lidmaatschap of uiting van politieke standpunten en bij uitbreiding ook het uiten van opvattingen (zolang deze niet strafbaar zijn) behoren tot de beschermde criteria.

In de praktijk blijkt deze regelgeving echter niet altijd gevolgd te worden en zijn er een aantal uitzonderingen mogelijk. Deze blijken nogal af te hangen van in welk land en door welke rechter deze beoordeeld worden en vooral van welke strekking de beklaagde is.

Maruss
Forum-lid

Maruss 01 okt 2020 20:25

Hij is toch niet ontslagen? Hij wordt alleen niet meer opgesteld in wedstrijden (en waarschijnlijk wordt het hem ook verboden om in team kleding te rijden)
Daarnaast is een sporter niet zo maar een willekeurige werknemer. Het is handelswaar (zeker als het om bepaalde balsporten gaat)

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 01 okt 2020 20:39

Ik heb voor een Amerikaans bedrijf gewerkt waar een strenge ‘code of conduct’ bestond.
Ook nederlandse bedrijven hanteren gedragsregels waar je je als werknemer aan dient te houden.
https://www.ad.nl/ad-werkt/online-vuil- ... ~af5a0741/

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 01 okt 2020 20:52

vantheman schreef: 01 okt 2020 20:39 Ik heb voor een Amerikaans bedrijf gewerkt waar een strenge ‘code of conduct’ bestond.
Ook nederlandse bedrijven hanteren gedragsregels waar je je als werknemer aan dient te houden.
https://www.ad.nl/ad-werkt/online-vuil- ... ~af5a0741/
U spreekt over iets helemaal anders. Is de reactie op twitter tav Jose vuil spuien?

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 01 okt 2020 20:54

Maruss schreef: 01 okt 2020 20:25 Hij is toch niet ontslagen? Hij wordt alleen niet meer opgesteld in wedstrijden (en waarschijnlijk wordt het hem ook verboden om in team kleding te rijden)
Daarnaast is een sporter niet zo maar een willekeurige werknemer. Het is handelswaar (zeker als het om bepaalde balsporten gaat)
Er staat in het arrest wel degelijk ontslag of andere sancties. Duidelijk toch?
Laatst gewijzigd door lugosi op 01 okt 2020 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie