Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK Imola 2020

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 sep 2020 13:35

@Lugosi Even vergeten dat Grundahl met nog 1.5 ronde te gaan lek reed in Parijs? Dat was de logische laatste man geweest en de enige in de Tourploeg die zich in het gedrang van de laatste km had kunnen handhaven.

Misschien eens bedenken waar Wout 2 jaar geleden stond en wat de overgang naar Jumbo-Visma hem heeft opgeleverd. Door de rol waarin hij een deel van het seizoen terecht komt (knecht in de Tour), komt hij erachter dat zijn fysieke mogelijkheden veel groter zijn dan hij eerder voor mogelijk had gehouden. Wat hij de laatste 15 maanden heeft laten zien (ondanks zware valpartij, waarin de ploeg wel in hem bleef geloven) is wel van even wat andere aard dan een tijdritje in de Ronde van België winnen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 28 sep 2020 14:51

Wat ik me wel afvraag: STEL;In dezelfde situatie zit niet VA maar (pakweg Groenewegen want snelste man) in de kopgroep, samen met Roglic, En deze laatste reed dezelfde koers als hij heeft gedaan dan vermoed ik dat hier ook het kot te klein was geweest. :shock:

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4696
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 28 sep 2020 14:57

amclassic-fan schreef: 28 sep 2020 13:35 @Lugosi Even vergeten dat Grundahl met nog 1.5 ronde te gaan lek reed in Parijs? Dat was de logische laatste man geweest en de enige in de Tourploeg die zich in het gedrang van de laatste km had kunnen handhaven.

Misschien eens bedenken waar Wout 2 jaar geleden stond en wat de overgang naar Jumbo-Visma hem heeft opgeleverd. Door de rol waarin hij een deel van het seizoen terecht komt (knecht in de Tour), komt hij erachter dat zijn fysieke mogelijkheden veel groter zijn dan hij eerder voor mogelijk had gehouden. Wat hij de laatste 15 maanden heeft laten zien (ondanks zware valpartij, waarin de ploeg wel in hem bleef geloven) is wel van even wat andere aard dan een tijdritje in de Ronde van België winnen.
Neen ik ben niet vergeten dan Grundahl lek reed, maar VanAert kwam alleen te zitten op meer dan 3km van de finish. Bedoel je nu dat Grundahl de laatste 3 km voor z'n rekening had moeten nemen. Kom op, het was beschamend om te zien. In de laatste km heb je nog minstens twee man nodig, liefst drie, als je van een echt treintje wil spreken. Als dat niet kan met 'het sterkste team van de wereld' en er maar één knecht is die zich 'in het gedrang van de laatste km' kan standhouden dan ziet de toekomst er niet echt schitterend uit.
Voor Dylan werden er in het verleden wel treintjes opgezet...

Dat Wout bij een ander team niet dezelfde progressie had kunnen maken en meer overwinningen behalen op die tijd lijkt me niet bewezen. Dankzij of ondanks?

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 28 sep 2020 15:20

ottorongo schreef: 28 sep 2020 14:51 Wat ik me wel afvraag: STEL;In dezelfde situatie zit niet VA maar (pakweg Groenewegen want snelste man) in de kopgroep, samen met Roglic, En deze laatste reed dezelfde koers als hij heeft gedaan dan vermoed ik dat hier ook het kot te klein was geweest. :shock:
Nee , daar reageren we gewoon niet op, dat ligt hier simpelweg niet gevoelig.
Ik zou er zelf niet eens op komen om daar uberhaupt gedachten aan te gaan wijden.
In NL is er ook wel wat chauvinisme , maar toch niet de IMO ridicule verheerlijking van alles dat wel eens de nieuwe Merckx zou kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door Keezx op 28 sep 2020 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 28 sep 2020 15:37

lugosi schreef: 28 sep 2020 14:57Kom op, het was beschamend om te zien. In de laatste km heb je nog minstens twee man nodig, liefst drie, als je van een echt treintje wil spreken.
Dylan Groenwegen op de Champs-Élysées: tot 2,7 km voor de finish twee knechten, dan nog maar eentje die 1,2 km voor de streep afhaakt. Misschien gewoon eens toegeven dat Van Aert een beresterke allrounder is die tegen de echte sprinttop en tegen de echte klimmers net iets te kort komt in plaats van zijn ploeg de schuld geven bij elke rit die hij niet wint.

https://youtu.be/2ok3otWQL2s
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1218
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 28 sep 2020 15:41

In België is er een soort van Wout van Aert verafgoding ontstaan, met dank aan Michel Wuyts en allerlei ex-renners die op TV hun mening als dé waarheid komen verkondigen.

Alles wat ze zeggen komt ongeveer op hetzelfde neer :

Wout van Aert gaat alles winnen, en als dat niet gebeurt is het de fout van Roglic en Team Jumbo.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 28 sep 2020 15:42

timo2.0 schreef: 28 sep 2020 15:37 Misschien gewoon eens toegeven dat Van Aert een beresterke allrounder is die tegen de echte sprinttop en tegen de echte klimmers net iets te kort komt in plaats van zijn ploeg de schuld geven bij elke rit die hij niet wint.
Ik denk dat dat helemaal klopt. En qua sprinten is dat niet eens omwille van zijn zuivere sprintkracht maar eerder de belendende kwaliteiten (positioneren, durf, instinct).
Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 28 sep 2020 15:50

fiedoo schreef: 28 sep 2020 11:36
Ik vind het toch opmerkelijk hoe Roglic hier afgebroken wordt omdat hij faalt in 1 rit (tijdrit) en dus de tour niet wint.
Noem mij ook maar 1 citaat waar Roglic wordt afgebroken....men vindt het hooguit jammer dat hij het niet redde.
Over de ploeg wordt wel kritisch geschreven, meestal door mensen die denken dat wielrennen een exacte wetenschap is en dat je alles van tevoren+onderweg kan plannen en bepalen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 28 sep 2020 16:12

amclassic-fan schreef: 28 sep 2020 13:35 @Lugosi Even vergeten dat Grundahl met nog 1.5 ronde te gaan lek reed in Parijs?
...
Misschien eens bedenken waar Wout 2 jaar geleden stond en wat de overgang naar Jumbo-Visma hem heeft opgeleverd. Door de rol waarin hij een deel van het seizoen terecht komt (knecht in de Tour), komt hij erachter dat zijn fysieke mogelijkheden veel groter zijn dan hij eerder voor mogelijk had gehouden. Wat hij de laatste 15 maanden heeft laten zien (ondanks zware valpartij, waarin de ploeg wel in hem bleef geloven) is wel van even wat andere aard dan een tijdritje in de Ronde van België winnen.
Even vergeten dat hij in dat tijdritje in 2016 een zekere Tony Martin versloeg, toen absolute wereldtop? Even vergeten dat hij in de ronde van België in 2017 lange tijd de leiderstrui had? Even vergeten dat hij in 2018 derde was in de Strade en derde op het Europees kampioenschap na VDP & Trentin?

Hij zit wat mij betreft perfect bij Lotto Jumbo, maar 't is nu niet dat zijn talent een complete verrassing is dat enkel dankzij Jumbo tot ontplooing is gekomen.

dwangarbeider schreef: 28 sep 2020 15:41 In België is er een soort van Wout van Aert verafgoding ontstaan, met dank aan Michel Wuyts en allerlei ex-renners die op TV hun mening als dé waarheid komen verkondigen.

Alles wat ze zeggen komt ongeveer op hetzelfde neer :
Het zou nog spijtig zijn dat er met deze resultaten geen verafgoding zou zijn. Daar lijkt me niks mis mee.

Zoals hierboven eerder gezegd, als Wuyts etc worden veralgemeend als 'Begië' tja, 't
leven kan maar simpel zijn zeker. Smeets was ook 'Nederland'?
Laatst gewijzigd door Pelep op 28 sep 2020 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 28 sep 2020 16:14

Keezx schreef: 28 sep 2020 15:20
ottorongo schreef: 28 sep 2020 14:51 Wat ik me wel afvraag: STEL;In dezelfde situatie zit niet VA maar (pakweg Groenewegen want snelste man) in de kopgroep, samen met Roglic, En deze laatste reed dezelfde koers als hij heeft gedaan dan vermoed ik dat hier ook het kot te klein was geweest. :shock:
Nee , daar reageren we gewoon niet op, dat ligt hier simpelweg niet gevoelig.
Ik zou er zelf niet eens op komen om daar uberhaupt gedachten aan te gaan wijden.
In NL is er ook wel wat chauvinisme , maar toch niet de IMO ridicule verheerlijking van alles dat wel eens de nieuwe Merckx zou kunnen zijn.
In ieder geval zou de reactie niet heel anders zijn dan nu. Jij (=ottorongo) lijkt er per se een NL vs BE dingetje van te willen maken, terwijl er denk ik heel erg veel Nederlanders zijn die Van Aert ook die overwinning hadden gegund. En er denk ik genoeg Nederlanders zijn die geen fan zijn van de manier van fietsen die TJV voorstaat (de sportliefhebber in mij vindt het verschrikkelijk; de sportwetenschapper in mij vindt het fantastisch, om schizofreen van te worden ;-) )
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 28 sep 2020 16:26

Wout van Aert zelf hierover:
"Ik kan beste over Roglic oordelen"
Uit verschillende hoeken weerklonk na het WK kritiek aan het adres van Primoz Roglic, die niet hard genoeg zijn best gedaan zou hebben om zijn Jumbo-ploegmaat Van Aert in de achtervolging op Julian Alaphilippe te helpen.

Van Aert herhaalde in Eindhoven zijn uitspraak van net na het WK: "Primoz reed op de limiet. Hij kon niet beter. Na 7 uur koers is het niet altijd een kwestie van willen, maar ook van kunnen. Ik denk zeker dat Primoz me wilde helpen, maar hij zat even kapot als de rest van de groep."

"Ik vind het jammer dat daar zoveel commotie rond is. Primoz heeft echt zijn best gedaan. Ik heb dat zelf op de eerste rij gezien en ik kan daar dus het beste over oordelen."
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 28 sep 2020 16:33

Daarmee zou de kous af moeten zijn, maar voor Belgen zijn sommige kousen nooit af.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie