Nou, er zijn wel wat updates vanuit de backers: er is een
facebook groep voor backers en klanten van de online shop. Daar hebben zich nu twee Nederlanders gemeld die bij de eerste batch van 19 uitgaves zaten. Afgezien dat die met behoorlijk wat scepsis worden onthaald in de groep, hebben die allebei wel wat fotootjes gepost.
Eentje (dezelfde als die eerder al eens Strava activiteit deelde) heeft nu ook een Zwiftpower link gedeeld waarin hij de IQ² met een Wahoo Kickr vergelijkt, en dat ziet er niet slecht uit. Wel geeft hij aan dat de batterijen maar 17u meegaan, en dat hij na navraag bij IQ² daar nog niets over terug gehoord heeft.
De ander heeft de pedalen naar eigen zeggen een maand geleden ontvangen, maar er niets mee gedaan omdat hij al Garmin Vectors had gekocht. Dat vonden veel groepsleden maar verdacht. Hij beloofde ze toch eens te gaan gebruiken en een review te doen. Intussen heeft hij wel foto's vanuit de verpakking gedeeld.
Ook laten klanten van de webshop weten dat ze problemen hebben om refunds te krijgen via Paypal (duurt lang, e-checks die bouncen, etc.). Dat kan gebrek aan capaciteit zijn, maar natuurlijk ook gebrek aan geld.
Blijft natuurlijk raar dat IQ² zelf in hun laatste updates niks van foto's of zo laat zien, of met de uitgifte van die mythische 19 sets niet heeft proberen de hype weer wat leven in te blazen. Hoe dan ook...het blijft op zijn minst raar en schimmig, en onzeker of het nu werkelijk tot iets gaat leiden of dat ze al lang omgevallen zijn. Zelf reken ik nergens meer op eigenlijk, maar ik laat me nog steeds graag verrassen.