Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Hit and run gedrag

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8306
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 aug 2020 23:26

Hier een mooi voorbeeld van hoe het ook kan:
viewtopic.php?f=11&t=93515
Eerste bericht, bescheiden opstelling, gerichte vraag en duidelijk maken dat de structuur van dit forum zich niet helemaal leent om altijd de juiste vraag in de juiste rubriek te posten. Echt super goed vind ik!!

@Walter-
Je bent nu wel een beetje te ver door aan het drammen vind ik. Jouw psychologie van de de koude grond die louter en alleen gericht is op Joseba voegt verder niets toe aan de algemeenheid van dit forum. Misschien is het een idee om de persoonlijke strijd te staken en verder te kijken naar wat het verschil is tussen mensen die even snel wat info komen scoren en mensen die ook nog iets bij te dragen hebben aan het forum na hun eerste post. Want dat is volgens mij de essentie van dit topic.....
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5263
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 29 aug 2020 23:36

Hoi Enzzo, ik geef best toe dat ik aan het doordrammen ben.
Maar wat moet je op een forum met vragen die er zijn om te testen of mensen het juiste gedrag vertonen. Dat vind ik zo verkeerd.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8306
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 aug 2020 23:44

het "juiste gedrag" volgens welke norm?
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5263
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 29 aug 2020 23:47

Dat moet je aan joseba vragen ;-). Zij is daar naar op zoek.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8306
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 30 aug 2020 00:00

Gelukkig is het gendervraagstuk inmiddels opgelost! Joseba is vrouwelijk.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3088
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 30 aug 2020 07:17

Joseba is echt geen vrouw hoor.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2611
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 30 aug 2020 10:28

walter- schreef: 29 aug 2020 23:07 En hoe zou je zelf op zo een vraag reageren? Iemand iemand vraagt je iets, maar eigenlijk wil die gewoon weten of dat je aan zijn standaarden voor flink gedrag voldoet. Dit draagt nergens iets aan bij. En over hit en run gedrag weet je ondertussen hoe mensen denken. Dit is dus hier jouw speeltuin om menselijk gedrag te bestuderen? Lijkt me beter dat je dat doet in de echte wereld.
Blijf het knap vinden hoe jij toch elke keer precies weet wat ik eigenlijk wil.... ik zou iets doen met die gave.

Het gaat nog niet eens om hoe, maar ik zou in ieder geval even reageren. In dat topic doen veel mensen handreikingen om TS te helpen. Is het dan teveel fatsoen gevraagd om even te laten weten of het is gelukt? Klaarblijkelijk ben ik met die verwachting hier een uitzondering, het zij zo. Ik zal er maar over ophouden en accepteren dat dergelijk gedrag dus prima voldoet aan de omgangscriteria van dit forum.

Ik heb jou uitgedaagd om te laten zien hoe je met een positieve en empathisce houding het gedrag van dergelijke topicstarters kan beïnvloeden. Ik concludeer voorlopig dat het weinig effect heeft. Maar het kan nog, ik laat me nog steeds graag verrassen. Misschien heb je er zelf ook een wat zuur gevoel over om toe te moeten geven dat McNuggets niet echt bezig was met jouw houding.

En maak je geen zorgen, ook in de "echte" wereld is het bestuderen van menselijk gedrag een onderdeel van dagelijkse bezigheid. Zelfs essentieel voor mijn werkzaamheden.

Enzzo schreef: 30 aug 2020 00:00 Gelukkig is het gendervraagstuk inmiddels opgelost! Joseba is vrouwelijk.
Ik heb bij mijn weten niets bevestigd noch ontkend. Klaarblijkelijk is het nog steeds relevant.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8306
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 30 aug 2020 10:49

Voor mij absoluut niet hoor!
Er was eerder iemand die dat wel belangrijk vond en Walter spreekt je nu zelfs al me “ze” aan.
Mijn opmerking was alles behalve serieus. Eerder benadrukken dat het werkelijk geen zak uitmaakt!!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5263
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 30 aug 2020 10:53

Joseba schreef: 30 aug 2020 10:28 ... Misschien heb je er zelf ook een wat zuur gevoel over om toe te moeten geven dat McNuggets niet echt bezig was met jouw houding.

...
Je vergist je; hij stelde een vraag waar veel mensen die beginnen fietsen mee vechten (ik kan niet zien welke versnelling ik rijd) en er zijn oplossingen aangereikt die ik niet kende. Ik heb iets bijgeleerd, dat is al fantastisch. En hij heeft een schakelprobleem, ik niet. Dus of het opgelost is, is enkel zijn probleem.. ik ben enkel nieuwsgierig of het opgelost geraakt. Maar hij is me niets verschuldigd. Misschien komt hij terug met resultaat, misschien ook niet.

Maakt voor mii niets uit. Maar in ieder geval is de vraagstaart niet verziekt met ongepaste opmerkingen. Dat is al een vooruitgang.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5263
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 30 aug 2020 12:31

Joseba doet mij aan iets religieus joods denken maar geen idee waarom ik dat denk.... maar een geslacht zie ik er niet in.

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3088
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 30 aug 2020 12:51

Hij zal toch wel gewoon Joseba Beloki fan (geweest) zijn?
Ik kan me niets anders voorstellen bij de naam.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8486
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 30 aug 2020 13:20

Als ik de schuldige ben van de verwarring over het geslacht van Joseba, dan spijt me dat. Ik denk nog steeds dat hij/zij dat ergens in het Corona topic geschreven heeft. Laten we het maar op een "het" houden dan.

Plaats reactie