Veilig trainen op de tijdritfiets
Regelmatig kom ik trainende wielrenners en/of triatleten tegen op de tijdritfiets, in de beugels, op fietspaden. Mijn keuze zou dat niet zijn. Ik vind het persoonlijk uitermate gevaarlijk.
Al enige tijd ben ik op zoek naar veilige wegen/parkoersen/rondjes om te trainen op de tijdritfiets in de omgeving van Utrecht.
De enige route waar ik me tot nu toe veilig genoeg voel is het Zeisterspoor in Soesterberg. Breed genoeg om aan de uiteinden te kunnen keren en weinig autoverkeer.
Waar trainen jullie op de tijdritfiets ? Mag je bijvoorbeeld op de Nedereindseberg gewoon zelf gaan trainen als er geen wedstrijden oid. zijn ?
Al enige tijd ben ik op zoek naar veilige wegen/parkoersen/rondjes om te trainen op de tijdritfiets in de omgeving van Utrecht.
De enige route waar ik me tot nu toe veilig genoeg voel is het Zeisterspoor in Soesterberg. Breed genoeg om aan de uiteinden te kunnen keren en weinig autoverkeer.
Waar trainen jullie op de tijdritfiets ? Mag je bijvoorbeeld op de Nedereindseberg gewoon zelf gaan trainen als er geen wedstrijden oid. zijn ?
-
- Forum-lid HC
Amsterdam Rijnkanaal en Almere - Lelystad - Enkhuizen.
What makes the boat go faster?
Dank voor de tips. Heycop ken ik niet. Is dat het oude wielercircuit in Laagraven ?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Ik rijd idd langs het Amsterdam Rijn Kanaal, prima te doen. Maar ik rijd ook weleens mijn gewone rondje op de tijdritfiets. Als het druk, smal of anderszins lastig is pak ik mijn stuur bij de remgrepen en dan is het gewoon een racefiets voor het het gevoel. Als dat niet zo is, misschien je afstellingen eens bekijken?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
- Forum-lid
het bekende tijdritrondje bij ter Aa is ook redelijk veilig, op één stukje na waar het asfalt slecht is
Bij Tienhoven kan je prima vierkantjes fietsen van ongeveer 4 km
gewoon de Lekdijk
Terecht dat je fietspaden zoveel als mogelijk wilt vermijden, maar ook dan op rustiger segmenten kansen zat
Bij Tienhoven kan je prima vierkantjes fietsen van ongeveer 4 km
gewoon de Lekdijk
Terecht dat je fietspaden zoveel als mogelijk wilt vermijden, maar ook dan op rustiger segmenten kansen zat