bakboord1 schreef: ↑17 aug 2020 19:12
hayes schreef: ↑17 aug 2020 18:22
Misschien daarom dat wij Vlamingen onze Noorderburen als 'arrogant, luid en weinig subtiel bestempelen...
Waar is de goede oude tijd gebleven dat Nederlanders arrogant, luid en weinig subtiel waren en Belgen verlegen, bedeesd en bescheiden waren.
Jouw reactie doet me wel glimlachen want die is alles behalve subtiel. Je spreekt kennelijk namens alle Vlamingen en scheert alle Nederlanders over een kam.
Ik heb er dan ook bewust een cliché, vooroordeel, boutade,.... bijgesleurd. Dacht dat dat wel duidelijk was
(Al zullen de Fransen die in de toeristische sector werken, dit vooroordeel wellicht volmondig bevestigen).
Doet me denken aan een lieve Nederlandse mijnheer die op camping in Frankrijk het serieus op z'n heupen kreeg toen de even lieve campinguitbater na 5 keer herhalen echt niet snapte wat "zu d'orans" (met het mooiste Nederlands accent) in 's hemelsnaam was.
Na een minuutje toch even in m'n beste Frans verteld dat mijnheer graag een jus d'orange wou. Echt gebeurd, hoe clichématig het ook is.
Ook leuk om Nederlanders die geen jota begrijpen van wat de Franse gids vertelt en dan maar verveeld lawaai beginnen maken, even heel erg beleefd in m'n mooiste Nederlands te vragen of ze even wat stiller kunnen zijn, of indien niet dan de rondleiding willen verlaten.
Genoeg clichés.
O ja, ik ben West-Vlaming. Die domme boeren die op televisie altijd ondertiteld worden

Dat geeft mij het recht op een steek onder water naar bv Limburgers of Nederlanders. Vind ik zelf...