Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Hommes Wielersport in Soest

Gebruikersavatar
jre
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:53
Locatie: Eemnes

Gebruikersavatar jre 22 feb 2010 14:08

dit staat vandaag in de gooi en eemlander:

Eigenaren wielerzaak Hommes in geldnood ondergedoken

SOEST -
Financiële problemen lijken de aanleiding voor de plotselinge sluiting van de gerenommeerde Soester wielerzaak Hommes van Hans en Danny Voorn.
De twee broers zijn ondergedoken in het oosten van het land, maar de in Hilversum woonachtige pa Voorn heeft twee klanten in elk geval hun dure racefiets teruggegeven. Die hadden de broers bij vertrek in de verhuiswagen meegenomen.
Hommes, befaamd bij wielrenners, ging drie weken geleden onverwacht dicht. De twee broers bleken onvindbaar, terwijl op onder meer internetsite Fietsforum mensen hun beklag doen dat ze hun fiets, waarvan er nog een aantal in de winkel is achtergebleven, zien staan maar er niet bij kunnen. Zelfs pa en ma Voorn zeggen niet te weten waar hun twee zoons zitten. ,,Als ik een sleutel had kreeg iedereen zijn fiets terug’’, zegt moeder Voorn, die de kwestie een regelrecht drama noemt

nikki
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2010 13:24

nikki 22 feb 2010 14:14

ja dat heb ik zojuist ook gelezen, een oude vriend van de here had ons op de hoogste gebracht over dit alles. maar goed dat hij dat heeft gedaan anders zouden wij dit alles pass te weten zijn gekomen na dit artikel.

de ex van danny schijnt zo nu en dan nog wel eens contact te hebben met hem, maar zij wil ons niet verder helpen.

over de drugs kwestie kan ik zeggen dat de heren voor een 3e keer gepakt zijn met een wiet kwekerij. en er zitten inderdaad wat minder lekkere figuren achter het 2 tal aan.

en voor de mensen zonder bon van hun fietsen, ik neem aan de de meesten fietsen hier wel verzekert zijn. dan moet u toch ook een frame nummer opgeven ect. is dat niet genoeg bewijs dat het uw fiets is. u laat immers niet de fiets van een vreemde op uw naam verzekeren lijkt mij.
Life is what you make of it

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 22 feb 2010 15:05

>De twee broers zijn ondergedoken in het oosten van het land,
Wij zullen hier opletten!

>en er zitten inderdaad wat minder lekkere figuren achter het 2 tal aan.
Lekker. Dan krijgen we hier nog wat Wild West activiteiten.
Velgenfluisteraar

Florezido

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 22 feb 2010 15:31

Diogenes schreef:>De twee broers zijn ondergedoken in het oosten van het land,
Wij zullen hier opletten!

>en er zitten inderdaad wat minder lekkere figuren achter het 2 tal aan.
Lekker. Dan krijgen we hier nog wat Wild West activiteiten.


Zoiets als dit :D
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

boshart
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2009 00:06

boshart 22 feb 2010 15:42

Ik kom net van de zaak. Er is ingebroken...

Alle enigszins verkoopbare spullen zijn toen uit de winkel gehaald(frames van Master hebben ze bijvoorbeeld laten staan).

En dan de grap van de dag: De politie, die lui die ons helpen(NOT!), stellen dat de eigenaren van de zaak(terwijl ze juist op de vlucht zijn voor politie en anderen) aangifte moeten doen bij de politie. Voordat ik, als eigenaar van de fiets, aangifte kan doen. Terwijl de fiets woensdag nog in de zaak stond, en nu na de `inbraak`, niet meer.

De politie gaat er dus vanuit dat de mensen die zelf een van verdachte zijn aangifte gaan doen tegen zichzelf?

Ik geef mezelf ook altijd aan als ik iemand heb neergeschoten... Lijkt me logisch???

Hoe dan ook hebben we er maar een jurist opgezet, want dit slaat werkelijk nergens op wat ze bij de Politie Soest presteren... Ze hebben nog geen contact proberen op te nemen met een van de betrokkene...

ps. Ja ik ben zwaar teleurgesteld in de instantie die Politie Soest heet...

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 22 feb 2010 16:20

Klinkt als een Kafkaiaanse situatie...
Velgenfluisteraar

Florezido

Gebruikersavatar
derosa
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2004 22:59

Gebruikersavatar derosa 22 feb 2010 16:54

Heb je z'n hond al gevraagd? Of anders een medium?
nikki schreef:de ex van danny schijnt zo nu en dan nog wel eens contact te hebben met hem, maar zij wil ons niet verder helpen.

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 22 feb 2010 17:24

Boshart schreef:Ik kom net van de zaak. Er is ingebroken...

Alle enigszins verkoopbare spullen zijn toen uit de winkel gehaald(frames van Master hebben ze bijvoorbeeld laten staan).


Sorry dat ik het zeg, maar dan is er tenminste nog één slim geweest die zeker zijn fiets terug heeft gehaald en daardoor eventueel heeft voorkomen dat zijn fiets naar de curator gaat evenals zijn "gekochte" onderdelen die hij/zij nou net nodig zou hebben voor zijn/haar fiets.
Afbeelding

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 22 feb 2010 17:24

Zoals ik een paar posts terug al meldde; de waarheid komt nog wel boven tafel (en stinken doet ie!)...

Ik ben blij dat nikki hier haar verhaal heeft gepost, dat is informatie uit de eerste hand van iemand die de heren V. persoonlijk kent. Overigens bijzonder triest ook voor jullie, ik hoop niet dat je partner hoofdelijk aansprakelijk is voor de belastingschuld van Hans V.

Voor alle mensen die nog spullen tegoed hebben en deze nog steeds kwijt zijn; ik zou toch maar proberen of je aangifte kunt doen van diefstal/verduistering bij de politie t.b.v. je verzekering. Vervolgens een andere fiets kopen en de boel lekker laten rusten. Dit zijn milieus waar je maar beter ver weg van kan blijven...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 22 feb 2010 17:30

maus_1990 schreef:Sorry dat ik het zeg, maar dan is er tenminste nog één slim geweest die zeker zijn fiets terug heeft gehaald

Alles is gestolen... gewoon een dief dus.



't Begint een naar verhaal te worden. De politie van Soest moet zich diep schamen.. 'wachten tot de eigenaar van de winkel aangifte doet' pfff :rolleye:

peter30
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:29

peter30 22 feb 2010 19:00

Foosho schreef:
maus_1990 schreef:Sorry dat ik het zeg, maar dan is er tenminste nog één slim geweest die zeker zijn fiets terug heeft gehaald

Alles is gestolen... gewoon een dief dus.



't Begint een naar verhaal te worden. De politie van Soest moet zich diep schamen.. 'wachten tot de eigenaar van de winkel aangifte doet' pfff :rolleye:


Dat is voor de politie logisch. hoe bewijs je dat er is ingebroken en niet dat de eigenaar de fietsen zolang ergens anders heeft ondergebracht. Het kan zo wel duidelijk zijn maar wanneer je voor de rechter staat moet het wel juridisch goed onderbouwd zijn anders lopen ze zo weer weg.

Het blijft natuurlijk klote voor iedereen die zijn fietsen nu (tijdelijk) kwijt is.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 22 feb 2010 19:17

Waarom zou je geen aangifte kunnen doen? Reden genoeg onderhand lijkt me.

Wat is de procedure dan wel? Er van uitgaande dat de eigenaren voorlopig niet boven water komen.

Plaats reactie