Een vermogensmeter aanschaffen [vragen, tips en ervaringen]
1/ Iemand een idee waarom de STAGES ultegra 8000 GEN3 175mm nergens nog te vinden is??
Had hem al een maand in bestelling bij futurum, maar heb hem net geannuleerd omdat hij blijkbaar maar niet binnenkomt en levering onbekend is...
2/ Waarom bestaan er geen powerpedalen compatibel met shimano SPD-SL?
Had hem al een maand in bestelling bij futurum, maar heb hem net geannuleerd omdat hij blijkbaar maar niet binnenkomt en levering onbekend is...
-
scottwilko
- Forum-lid HC
1 weet ik niet, zal wel met corona te maken hebben.
2 heeft met licenties te maken, blijkbaar geeft Shimano die niet zomaar af aan derden. SPD voor de MTB is het octrooi verlopen waardoor dit systeem wel gekopieerd mag worden. En blijkbaar is het Look systeem dus goedkoper te gebruiken.
2 heeft met licenties te maken, blijkbaar geeft Shimano die niet zomaar af aan derden. SPD voor de MTB is het octrooi verlopen waardoor dit systeem wel gekopieerd mag worden. En blijkbaar is het Look systeem dus goedkoper te gebruiken.
-
joridebont
- Forum-lid
Hier is ie nog wel alleen wat duurder dan bij Futurum.verhto schreef: ↑02 jul 2020 14:22 1/ Iemand een idee waarom de STAGES ultegra 8000 GEN3 175mm nergens nog te vinden is??
https://www.canyon.com/nl-nl/gear/compo ... 04317.html
Canyon Aeroad CF SLX 8, Giant Revolt Advanced 2
Erg benieuwd naar je ervaringen!brutus schreef: ↑02 jun 2020 12:56 Na veel wikken en wegen, en omdat ik perse een dubbelzijdige meting wil voor de Xcadey Xpower gekozen (Aliexpress).
Al het andere werd te duur, of vond ik net zo twijfelachtig. (Na ronduit slechte ervaring met powertap).
Deze zit tussen het tandwiel en de crank.
Ding doet gewoon wat ie moet doen, nog geen nadelen kunnen ontdekken.
Erg blij mee dus !
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Stel je voor ik heb een Ultegra R8000 crank, wat moet ik dan allemaal aanschaffen om deze powermeter toe te passen?
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Niet helemaal. P2M kan ook een P2M vermogensmeter leveren met een Rotor spider/crank en een 24mm as. Daar kun je je Shimano bladen op hergebruiken en je hoeft ook geen bracket lagers te wisselen. Er is een "Edition Set" obv van een Rotor Vegast crank of een ALDHU24 set obv een Rotor ALDHU24 crank. De laatste is iets van 100gr lichter en stijver dan de eerste zegt Rotor, en duurder. Speciaal gereedschap is niet nodig maar een momentsleutel voor 40Nm en 10mm inbus is handig.
Jijbuis: https://www.youtube.com/watch?v=-964hfOcA88
Jijbuis: https://www.youtube.com/watch?v=-964hfOcA88
Ik heb mijn R8000 crank vervangen door de Rotor ALDHU24. Ik heb de 5-bolt ALDHU genomen en dan ROTOR bladen omdat ik vind dat dat er beter uitzag (en de bladen op Gravelracer toch ook aan vervanging toe waren, dan kon het volledige trapstel naar die fiets)
BB moest niet vervangen worden, past perfect. Die momentsleutel is wel nodig, 40Nm is veel
BB moest niet vervangen worden, past perfect. Die momentsleutel is wel nodig, 40Nm is veel

Mbt momentsleutel voor 40Nm, als je een momentsleutel hebt liggen voor de winterwielen van je auto ben je met een bitdop voor 10mm inbus klaar voor een tientje. Ik geloof onmiddellijk dat 40Nm niet de sweetspot van die momentsleutel is, maar bruikbaar. Anders op gevoel met een stuk gaspijp op een inbus.