Ik reed tot vorige week met een Canyon endurace mt S tot men mij overhoop reed met een auto. Fiets total loss. Dus nieuwe fiets komt er aan.
Het wordt TREK. Ik dacht eerst aan de DOMANE maar twijfel nu met de Emonda
Ik weet dat de Domane dichter aanleunt qua geometrie bij de Canyon endurace.
ik overloop de maten
Stack Reach
Canyon 55.7 37.6
Emonda 54.1 38.6
Domane 57.5 37.4
Wat denken de kenners omtrent deze verschillen? Zijn deze miniem ? Maw 1 cm verschil in reach is da erg voelbaar/ onoverkomelijk? Is 1.6 cm verschil in Stack teveel? Dank alvast
geometrische verschillen qua reach en stack
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15963
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Heel kort door de bocht.
Vergeleken met je Canyon moet op
De Emonda
- 1 cm kortere stuurpen
- 1,6 cm meer spacers
De Domane
- Zelfde lengte stuurpen
- 1,8 cm minder spacers
Vergeleken met je Canyon moet op
De Emonda
- 1 cm kortere stuurpen
- 1,6 cm meer spacers
De Domane
- Zelfde lengte stuurpen
- 1,8 cm minder spacers
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Dank u voor uw klare uitleg. Het lijkt me dus niet zo onoverkomelijk die aanpassingen. Ik zie dat jij zelf 2 Domane fietsen hebt. Ik twijfel beetje omtrent het gewicht alhoewel ik geen wedstrijden rij. De diverse filmpjes omtrent beide uitvoeringen lijken me verwarrend. Een Domane stellen ze voor grotendeels als fiets voor gravel en geaccidenteerd terrein terwijl een Emonda simplistisch gezegd enkel om te klimmen is.Geef jouw mening eens als Domane kenner.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15963
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik heb nu nog enkel een Domane model 2020.juniorke schreef: ↑30 jun 2020 19:32 ..........
Dank u voor uw klare uitleg. Het lijkt me dus niet zo onoverkomelijk die aanpassingen. Ik zie dat jij zelf 2 Domane fietsen hebt. Ik twijfel beetje omtrent het gewicht alhoewel ik geen wedstrijden rij. De diverse filmpjes omtrent beide uitvoeringen lijken me verwarrend. Een Domane stellen ze voor grotendeels als fiets voor gravel en geaccidenteerd terrein terwijl een Emonda simplistisch gezegd enkel om te klimmen is.Geef jouw mening eens als Domane kenner.
Met een Domane is niets mis, als ik er ons fietsgroepje wordt afgereden heeft dat echt niets te maken met mijn fiets.
Je moet dus vooral een fiets kopen die je past en als je die dan ook nog eens mooi vindt is dat meegenomen.
Maar ik maak mij wel de bedenking als de geometrie van een Emonda mij had gepast had ik een Emonda gekocht, of misschien wel een Scott Addict RCof een Cannondale Supersix Evo of een van de ontelbare andere mooie fietsen
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Het enige min punt vind ik misschien het gewicht. Maar idd voor de snelheid die wij fietsen ( gemiddeld zo'n 34 km/ u) zal dit wel lukken zeker? Oja Cancelara won ooit op een Domane zowel Parijs Roubaix als de Ronde van Vl.
Ja, maar dat was niet de Domane die jij en ik kopen (net zomin als de Roubaix van Tom Boonen)
Een Domane zonder spacers is altijd mooier dan een Emonda met alle spacers. Een fiets die past zal ook altijd sneller zijn en beter rijden dan fiets die passend is gemaakt.
Een Domane zonder spacers is altijd mooier dan een Emonda met alle spacers. Een fiets die past zal ook altijd sneller zijn en beter rijden dan fiets die passend is gemaakt.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15963
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Je staat er van versteld hoe weinig invloed een bredere band heeft op je snelheid.
Ik rij op mijn Domane, met de XXX wielen met 26 mm Specialized banden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
ja idd maar waarom veranderde jij van 32 naar 26? voor het uitzicht denk ik? Ik wil dat wel eens van dichtbij zien zo'n bandje van 32. Maar het lijkt zooooooo dik
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Meest waarschijnlijk ligt het aan de inderdaad aan de luchtvochtigheid, die 2 biertjes na het avondseten of drukke werkdag, maar ik vind dat je de fiets hier wel erg veel krediet geeft.
"Don't ride up grades, buy upgrades" zeggen ze bij GCN.