Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

JelleDtje
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 okt 2017 13:57

JelleDtje 24 jun 2020 08:19

Enzzo, ik begrijp dat jij in Frankrijk zit / woont? Hoe zijn de regels daar? Wij hebben voor over een paar week een fietsvakantietje met 4 man gepland in en rondom Morzine (L). Is dat allemaal prima te doen?

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3529
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 24 jun 2020 08:53

JelleDtje schreef: 24 jun 2020 08:19 Enzzo, ik begrijp dat jij in Frankrijk zit / woont? Hoe zijn de regels daar? Wij hebben voor over een paar week een fietsvakantietje met 4 man gepland in en rondom Morzine (L). Is dat allemaal prima te doen?
Ik lees mee. Ben ik ook benieuwd naar. Ik lees veel mondkapjes maar vraag me af of dat in heel Frankrijk zo is. En voor mijn sta-caravan en op de fiets hoef ik die niet op. Ik had gepland vandaag even te bellen met de camping. Zal dat ook hier effe posten. Is overigens het uiterste zuidwestelijk deel van Frankrijk.

Maar Jans en Enzzo ondervinden het dagelijks denk ik dus ik ben wel benieuwd hoe hun dagelijkse ervaringen er uit zien.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 24 jun 2020 10:36

JelleDtje schreef: 24 jun 2020 08:19 ............ Is dat allemaal prima te doen?
rikkert schreef: 24 jun 2020 08:53 .......... Ik lees veel mondkapjes maar vraag me af of dat in heel Frankrijk zo is. ........
In Frankrijk, meer bepaald Nice, lijkt Corona wel echt voorbij :)
Nice viert begin van zomer: "Plezant dat we ons eindelijk wat kunnen ontspannen ondanks coronavirus"
Bron: VRTnews
I know myself like no one else
Nothing to defend

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3529
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 24 jun 2020 11:34

rikkert schreef: 24 jun 2020 08:53
JelleDtje schreef: 24 jun 2020 08:19 Enzzo, ik begrijp dat jij in Frankrijk zit / woont? Hoe zijn de regels daar? Wij hebben voor over een paar week een fietsvakantietje met 4 man gepland in en rondom Morzine (L). Is dat allemaal prima te doen?
Ik lees mee. Ben ik ook benieuwd naar. Ik lees veel mondkapjes maar vraag me af of dat in heel Frankrijk zo is. En voor mijn sta-caravan en op de fiets hoef ik die niet op. Ik had gepland vandaag even te bellen met de camping. Zal dat ook hier effe posten. Is overigens het uiterste zuidwestelijk deel van Frankrijk.

Maar Jans en Enzzo ondervinden het dagelijks denk ik dus ik ben wel benieuwd hoe hun dagelijkse ervaringen er uit zien.
Net een belletje naar mijn camping gedaan. Alles is gewoon open. Alles is op 1 meter, warme douche nemen als je het zwembad-deel binnen gaat, terras is open, als je dan het restaurant ingaat moet je een mondkapje voor (bijzonder, maar goed). Verder is alles (stranden ed) open. Dus ik ben bang dat het er toch van komt en we op vakantie kunnen.

Eerlijk gezegd had ik al in januari geboekt, dus nu het kan gaan we. Maar ik weet niet of ik nu nog zou boeken. Aan de andere kant, of je nou NL uitkijkt of in Frankrijk. Maakt ook niet zoveel uit.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 24 jun 2020 11:52

JelleDtje schreef: 24 jun 2020 08:19 Enzzo, ik begrijp dat jij in Frankrijk zit / woont? Hoe zijn de regels daar? Wij hebben voor over een paar week een fietsvakantietje met 4 man gepland in en rondom Morzine (L). Is dat allemaal prima te doen?
Mijn eerste indruk is dat men het allemaal niet zo nauw neemt met alle regels. In winkels zie je een willekeur aan regels. Mondkapjes zie je erg veel maar onduidelijk is wanneer en waar dit nu verplicht is.

In de dorpen op het platteland kent iedereen elkaar en weet dus ook of en zo ja wie er evt ziek (geweest) zijn. Bij ons is dat nul dus niemand doet moeilijk over afstand houden of samenkomsten in het dorp.

In steden schijnt het allemaal wat consequenter te gaan maar dat heb ik van horen zeggen.

Zorg in elk geval dat je een stapel mondmaskers mee neemt en altijd bij je hebt! In elk geval als je naar een restaurant gaat wan daar zijn ze verplicht bij sommige bewegingen. Je mag wel met de hele familie aan dezelfde tafel (ongeacht zelfde huishouden)

En verder inderdaad dezelfde voorzichtigheid betrachten als in NL.
In de regio Normandie schijnt trouwens alweer een flinke uitbraak te zijn. Maar voor zover ik heb begrepen nog zonder consequenties voor reizen of recreëren

Fijne vakantie!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 24 jun 2020 13:52

Ik ben het helemaal met Enzzo eens, alleen die "stapel" mondkapjes lijkt me er overdreven.
Vorige week naar restaurant geweest, mondkapjes mee. Bij de ingang een fles desinfectie, een instructie A4tje. Dat was het. Het personeel had mondkapjes voor, maar de gasten hoefden het voor die paar stappen niet.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 24 jun 2020 14:17

Met stapeltje bedoelde ik eigenlijk dat als je met het hele gezin op restaurant gaat je ze maar beter bij je kunt hebben voor allemaal. Je weet het nooit en als je nu net dat leuke restaurant moet missen omdat ze daar wel staan op het dragen van die dingen zou dat jammer zijn ;)

Verder is en blijft het lekker willekeur. Maar ik kan me voorstellen dat men in toeristische gebieden net weer een ander aanpak verzint
Het blijven “rare jongens die Fransen”
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 24 jun 2020 14:49

Vorige week in de Decathlon in Orange geweest. Daar mocht je niet passen. :o

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 24 jun 2020 18:04

Voor de “officiële” Regels kun je trouwens op deze website terecht: https://www.google.nl/amp/s/nl.france.f ... nkrijk/amp

Maar zoals Jans ook al aangaf en hoe ik het ook ervaar; het is maar net afhankelijk van de plaatselijke tendensen en hoe de baretten van de plaatselijke horeca uitbaters staan ;)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 jun 2020 18:51

Strand van Castricum vandaag afgesloten ivm drukte....
die strandgangers hadden het gewoon een protestbijeenkomst moeten noemen.
Dit soort berichten kan ik echt heel boos over worden. Het is meten met 2 maten en gewoon te belachelijk voor woorden.
Less is bore

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 24 jun 2020 19:29

Vandaag met de camping bij st tropez gebeld.
De camping is gewoon open. Het sanitair ook.
Op de camping moet je bij binnenkomst je handen desinfecteren.
In restaurants moet je bij binnenkomst een mondkapje dragen. Zodra je zit mag het mondkapje af. Het personeel van het restaurant dat ze hebben draagt wel mondkapjes.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 24 jun 2020 20:29

@Daniël, al meegekregen dat er in Lissabon vooral 30-ers besmet raken op dit moment? En dat omdat ze zich nergens iets van aantrekken.

Gesloten