hij bedoelt dat je de as aan de linkerkant los haalt en dan aan de rechterkant er uit trekt. Naar mijn ervaring klopt dat maar voor mij is het wel nieuw dat dat blijkbaar altijd zo is. Dus zo leer je nog eens wat
Freehub en as komt niet van bontrager wiel
Bedankt @Bart. Dit montageprincipe geldt voor de hele fiets, zowel voornaaf, trapas en achternaaf, ook versnellingsnaven. De fietsindustrie zit vol met tradities en (soms onlogische) standaarden. Door de introductie van draadloze alu naven is dit principe doorbroken, maar die Bontrager naaf is gewoon een cup and cone construktie. De rechter cone is door de fabrikant aangeknald op het einde van de schroefdraad op de as. Die krijg je niet los. Loshalen en afstellen doe je links. We leven al lang in de 21e eeuw, maar tradities in de fietsindustrie zijn heel sterk, want vaak meer dan een eeuw oud.. En de mythes zijn eveneens heel hardnekkig.
Hmm oke, ik heb daar andere ervaringen mee.
Vanaf links loshalen is tegenwoordig meer uitzondering dan regel.
Ook bij deze bontrager naaf is is de endcap niet gefixeerd en te lossen. Volgens mij is dit ook geen cup conus naaf, maa4 industrie gelagerd. Maar goed, je bent er uit, dus dit is water naar de zee
Vanaf links loshalen is tegenwoordig meer uitzondering dan regel.
Ook bij deze bontrager naaf is is de endcap niet gefixeerd en te lossen. Volgens mij is dit ook geen cup conus naaf, maa4 industrie gelagerd. Maar goed, je bent er uit, dus dit is water naar de zee
Ik heb > 50 jaar ervaring met het demonteren van fietsonderdelen en het zogenaamde "montageprincipe"van Sjef bestaat simpelweg niet, uit de dikke duim gezogen.
Zo wordt je permanent via dit forum geupdated......
Verkoopt er 1 nonsens, dan is er vaak wel iemand die het beter weet....ik ben zo iemand.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Oh ja, uit de dikke duim? zeer respectloos, Kees!
-
karstenkarsten
- Forum-lid
mee eens! voortdurend vervelend bezig op het forum.