Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4534
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 17 jun 2020 17:47

Enzzo schreef: 17 jun 2020 15:49 Dus als je in een V6 diesel rijdt ben je een rechts populist?
Grappige aanname
Ja of een D66’er :lol:

Over D66 gesproken, ze willen een minimum van €35 invoeren voor een vliegticket... nau nau dat is een barricade.
Wat een prutsers zijn het toch, denken ze nu echt dat er daardoor minder word gevlogen? Wees dan zo flink en zeg op ze minste minimaal 21% btw.
En zet er dan meteen €50 Corona toeslag op , om de schulden terug te betalen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 jun 2020 18:00

Ik ben maandag de grens NL/BE en vervolgens BE/Fr over gegaan. Overdag en nergens controle gezien. BE was maastricht luik. Daar moest je wel door een sluis dus ik dacht daar gaan we... bleek dat ze weer eens aan de weg aant werk zijn in Vise. Je zou zeggen had dat in de drie voorgaande maanden gepland maar ja...

Verder trouwens ook wat werkzaamheden op de E25 door de Ardennen en veel Nederlanders met campers en caravans gezien.

Mondkapje op gehad in de Franse supermarkt omdat ik iedereen er mee zag lopen richting ingang. Eenmaal binnen was het ongeveer 70% met en 30 zonder kapjes op. Al het personeel draagt ze wel.
Karretje zelf pakken en bij binnenkomst staat er dan super luxe karren wasstraat waar je hem doorheen duwt terwijl je zelf je handen zonder contract reinigt met bijbehorend pompje met alcohol wat er op gespoten wordt zodra je de handen er onder houdt

Ik was zwaar onder de indruk! Dat loopt toch heel wat soepeler en deugdelijker dan dat geklungel met karretjes in NL supermarkten.

Overigens was een kar niet verplicht.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 jun 2020 18:06

mao schreef: 17 jun 2020 17:47
Enzzo schreef: 17 jun 2020 15:49 Dus als je in een V6 diesel rijdt ben je een rechts populist?
Grappige aanname
Ja of een D66’er :lol:

Over D66 gesproken, ze willen een minimum van €35 invoeren voor een vliegticket... nau nau dat is een barricade.
Wat een prutsers zijn het toch, denken ze nu echt dat er daardoor minder word gevlogen? Wees dan zo flink en zeg op ze minste minimaal 21% btw.
En zet er dan meteen €50 Corona toeslag op , om de schulden terug te betalen.
Geen van beide 😀

Tja dat getrut met die vliegtickets gaat nergens over. Een retourtje Amsterdam per trein vanuit Maastricht is duurder dan even op en neer naar Malaga. Hoezo totaal uit proportie?!
In Oostenrijk gaan ze voor een ondergrens van 40€
Gaat natuurlijk ook nergens over!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 jun 2020 22:19

53x11 schreef: 17 jun 2020 15:35

On topic: slechts een kwart van de mensen die zich eind vorig jaar hadden voorgenomen in het buitenland op vakantie te gaan gaat ook daadwerkelijk las ik van de week ergens. Dat wordt filevrij naar de plaats van bestemming en daar aangekomen in alle rust van het natuurschoon genieten :D .
En toch denk ik dat de campings gewoon helemaal vol zullen staan in juli en augustus in hele delen van Frankrijk. Maar paar % minder autos scheelt al veel in de doorstroom dus wie weet.
Wij hadden toch al om de zaterdagen heen gepland, dus zal goed te doen zijn op de Route du Soleil.
Ik zou nu gokken dat vooral de vliegvakanties fors minder zullen zijn.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 jun 2020 23:01

@Enzxo, het is niet zoals het in Frankrijk geregeld is, maar in jouw omgeving. In Vaison la Romaine één keer per dag karretjes gedesinfecteerd. Als het al gedaan werd.
Bij de Decathlon in Orange mag je niet passen.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3529
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 18 jun 2020 07:38

@jans: dat klinkt zoals ik de Fransen ken: lekker met de Franse slag :-).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 18 jun 2020 08:42

rikkert schreef: 18 jun 2020 07:38 @jans: dat klinkt zoals ik de Fransen ken: lekker met de Franse slag :-).
In dit geval is de Franse slag meer een Europese slag. Ik zie dit ook in Nederland en België gebeuren. De ene winkel(keten) pakt het nu eenmaal anders aan dan de andere.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 18 jun 2020 09:07

havana schreef: 17 jun 2020 17:07 In NL mag je nog altijd niet met vreemden in de auto.

Ik ga met 2 fietsmaatjes op 1 juli een paar dagen naar Zwitserland. Als we het legaal willen doen moeten we met 3 auto’s de Duitse grens over rijden en vanaf daar mogen we in 1 auto verder :D
Volgens mij mag je met twee personen (uit verschillende huishoudens) gewoon in één auto zitten? Tenminste, ik zit nu in Sauerland en we zijn met 2 auto's en 2 personen per auto deze kant op gegaan om niet de Nederlandse wetgeving te overtreden. Erg onhandig want 3 van ons wonen in Groningen en 1 komt uit Amsterdam. De Amsterdammer is dus via Groningen naar Sauerland gereden om mij op te pikken.

Verder is het wel een gedoe om op vakantie te gaan momenteel. In de omgeving Wintersberg is nog heel veel horeca dicht, overal mondkapjes (waar iedereen zich keurig aan lijkt te houden).

(En na 3 maand droogte is het echt heel erg nat hier. Maar dat heeft weinig met corona te maken.)

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3529
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 18 jun 2020 09:15

Slowracer schreef: 18 jun 2020 08:42
rikkert schreef: 18 jun 2020 07:38 @jans: dat klinkt zoals ik de Fransen ken: lekker met de Franse slag :-).
In dit geval is de Franse slag meer een Europese slag. Ik zie dit ook in Nederland en België gebeuren. De ene winkel(keten) pakt het nu eenmaal anders aan dan de andere.
Heb je inderdaad gelijk in. In Nederland neemt men het ook steeds minder serieus. Wat mij dan weer verbaasd. Als je gewoon desinfectie bij de ingang zet en iedereen maakt effe zijn karretje en zijn klauwtjes schoon, is dat niet veel moeite en snel verdiend.....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 18 jun 2020 11:16

rikkert schreef: 18 jun 2020 09:15
Slowracer schreef: 18 jun 2020 08:42
rikkert schreef: 18 jun 2020 07:38 @jans: dat klinkt zoals ik de Fransen ken: lekker met de Franse slag :-).
In dit geval is de Franse slag meer een Europese slag. Ik zie dit ook in Nederland en België gebeuren. De ene winkel(keten) pakt het nu eenmaal anders aan dan de andere.
Heb je inderdaad gelijk in. In Nederland neemt men het ook steeds minder serieus. Wat mij dan weer verbaasd. Als je gewoon desinfectie bij de ingang zet en iedereen maakt effe zijn karretje en zijn klauwtjes schoon, is dat niet veel moeite en snel verdiend.....
Ik wil niets goedpraten natuurlijk, je moet je gewoon aan de regels houden.

Maar dat gedoe met die karretjes levert vaak opstoppingen op bij de ingang van de supermarkt, waardoor er een rij ontstaat bij de ingang.
Publiek wat heeft afgerekend moet dan weer door die rij heen om buiten te komen, of om hun eigen karretje weer in te leveren. Als je naar de super gaat om alleen een pak yoghurt te halen is dat wel erg veel gedoe.

Het vergt discipline om dan karretjes te blijven gebruiken, en als er vijf man achter je staat te wachten ga je minder zorgvuldig schoonmaken. Bovendien zijn de karretjes slechts een hulpmiddel om afstand te houden, maar je zou ook kunnen zeggen dat ze juist mensen dwingen om met z'n allen dezelfde oppervlakten aan te raken.
En waarom zou het in de supermarkt niet werken om zonder karretje afstand te houden, zodat je voor je pak yoghurt alleen een pak yoghurt en een pinpas hoeft aan te raken? Bovendien ben je zonder karretje sneller weer buiten.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jun 2020 11:38

slugbait schreef: 18 jun 2020 09:07
havana schreef: 17 jun 2020 17:07 In NL mag je nog altijd niet met vreemden in de auto.

Ik ga met 2 fietsmaatjes op 1 juli een paar dagen naar Zwitserland. Als we het legaal willen doen moeten we met 3 auto’s de Duitse grens over rijden en vanaf daar mogen we in 1 auto verder :D
Volgens mij mag je met twee personen (uit verschillende huishoudens) gewoon in één auto zitten? Tenminste, ik zit nu in Sauerland en we zijn met 2 auto's en 2 personen per auto deze kant op gegaan om niet de Nederlandse wetgeving te overtreden. Erg onhandig want 3 van ons wonen in Groningen en 1 komt uit Amsterdam. De Amsterdammer is dus via Groningen naar Sauerland gereden om mij op te pikken.
Als je de blower in de auto op voluit zet is de luchtverversing gelijk aan die in een vliegtuig en is er geen enkele beperking nodig tav afstand en aantal personen.. :mrgreen:
Less is bore

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 18 jun 2020 12:21

vermeulen schreef: 18 jun 2020 11:16
rikkert schreef: 18 jun 2020 09:15
Slowracer schreef: 18 jun 2020 08:42

In dit geval is de Franse slag meer een Europese slag. Ik zie dit ook in Nederland en België gebeuren. De ene winkel(keten) pakt het nu eenmaal anders aan dan de andere.
Heb je inderdaad gelijk in. In Nederland neemt men het ook steeds minder serieus. Wat mij dan weer verbaasd. Als je gewoon desinfectie bij de ingang zet en iedereen maakt effe zijn karretje en zijn klauwtjes schoon, is dat niet veel moeite en snel verdiend.....
Ik wil niets goedpraten natuurlijk, je moet je gewoon aan de regels houden.

Maar dat gedoe met die karretjes levert vaak opstoppingen op bij de ingang van de supermarkt, waardoor er een rij ontstaat bij de ingang.
Publiek wat heeft afgerekend moet dan weer door die rij heen om buiten te komen, of om hun eigen karretje weer in te leveren. Als je naar de super gaat om alleen een pak yoghurt te halen is dat wel erg veel gedoe.

Het vergt discipline om dan karretjes te blijven gebruiken, en als er vijf man achter je staat te wachten ga je minder zorgvuldig schoonmaken. Bovendien zijn de karretjes slechts een hulpmiddel om afstand te houden, maar je zou ook kunnen zeggen dat ze juist mensen dwingen om met z'n allen dezelfde oppervlakten aan te raken.
En waarom zou het in de supermarkt niet werken om zonder karretje afstand te houden, zodat je voor je pak yoghurt alleen een pak yoghurt en een pinpas hoeft aan te raken? Bovendien ben je zonder karretje sneller weer buiten.
Dan moeten ze op een andere manier het aantal klanten dat tegelijk binnen is, gaan bijhouden. Nu wordt dat geregeld door niet meer karretjes beschikbaar te zetten.

Gesloten