Tja, ik zie niet in wat dat voor verschil gemaakt zou hebben.
Als zo'n kapje niet goed vastzit, wandelt niet het hele wiel ineens naar links....
Scheef wiel.... Giant Propel Advanced 2
Zo te zien een Fulcrum wiel.
Bedoelde "eindkap" is eigenlijk een stelring om de speling af te stellen.
Stelring te los = speling op wiel. Bij kracht zetten op de ketting (rechterkant) gaat voorkant wiel naar links.
Dus misschien toch geen hocus- pocus maar gewoon logica
Bedoelde "eindkap" is eigenlijk een stelring om de speling af te stellen.
Stelring te los = speling op wiel. Bij kracht zetten op de ketting (rechterkant) gaat voorkant wiel naar links.
Dus misschien toch geen hocus- pocus maar gewoon logica
Flauwekul, kan niet.! De wielas loopt door een tweetal kogellagers waarin zonder slijtage geen radiale speling ontstaat. De eindkapjes kun je aandraaien om de axiale speling naar die kogellagers toe te reduceren en heeft geen invloed op de radiale speling waar jij op doelt.!Raymond62 schreef: ↑16 jun 2020 19:30 Zo te zien een Fulcrum wiel.
Bedoelde "eindkap" is eigenlijk een stelring om de speling af te stellen.
Stelring te los = speling op wiel. Bij kracht zetten op de ketting (rechterkant) gaat voorkant wiel naar links.
Dus misschien toch geen hocus- pocus maar gewoon logica
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Tja, dan heb jij nog nooit een wiel met speling op de as vastgehad. Als jij dat flauwekul wil noemen, dat is je goed recht
Sommige (duurdere) Fulcrum wielsets hebben een cup-cone lagering en als daar speling opzit dan is dat wel degelijk radiaal (je kan de velg links-rechts bewegen). Trouwens bij ieder wiel dat speling heeft is dat zo maar ik moei er mij niet verder mee...
Sommige (duurdere) Fulcrum wielsets hebben een cup-cone lagering en als daar speling opzit dan is dat wel degelijk radiaal (je kan de velg links-rechts bewegen). Trouwens bij ieder wiel dat speling heeft is dat zo maar ik moei er mij niet verder mee...