In het verleden zijn er wel velen geweest die de conversie naar 50/39 gedaan hebben. De resultaten waren daarbij verschillend. De één had geen problemen, waarbij de ander af en toe last had van inderdaad de ketting die niet goed op het binnenblad viel. Nu gaat het hier over een 36, dus kan het prima zijn dat, dat wel prima zal werken. Kwestie van proberen, werkt het niet, kun je altijd nog een 34 er op schroeven.
Maar allereerst zou ik adviseren om gewoon eens te gaan fietsen met die 52/36. Zo groot is dat verschil echt niet. Mocht dat toch niet bevallen, kun je altijd nog wisselen. Je hebt alleen nieuwe kettingbladen dan nodig. Crankset zelf is hetzelfde bij Shimano voor alle combinaties (50/34, 52/36, 53/39).
Canyon
https://support.stagescycling.com/en/su ... wer-meter-
ik rijd nu drie jaar met de Aeroad en de nodig km's gemaakt.Einstein schreef: ↑30 mei 2020 07:23 Vraagje aan de Canyon rijders met een Aeroad
Voordat ik op de knop betalen druk wilde ik nog wat weten.
Normaal houd ik van een diepe zit, fiets altijd in de beugels . Dit model heeft een nog diepere houding van +1,5 cm. Zijn er ervaringen hier wat wennen betreft en heeft iemand problemen gekregen over de fietshouding?
Ik ben slechts 30 jaar oud en van nature redelijk lenig.
De Aeroad is lang, echt lang en diep (afhankelijk van het aantal spacers natuurlijk).
De geometrie tabelletjes goed nakijken. Ik weet niet met wat je nu fietst maar ik denk dat je waarschijnlijk even gaat moeten wennen.
Canyon Ultimate CF SL Disc Di2
Canyon Aeroad CF SLX
Canyon Inflite AL SLX
Canyon Aeroad CF SLX
Canyon Inflite AL SLX
bedankt voor je bericht maar deze had ik ook al gezien, en mijn 10mm inbus kan niet tussen kader DISC en cranck.JordyFr schreef: ↑02 jun 2020 10:50https://support.stagescycling.com/en/su ... wer-meter-
Maaaaar, canyon beweert dat het wel lukt... ze verkopen namelijk ook stages... vandaar dat ik zoek naar iemand die hem heeft gekocht en geinstalleerd heeft op de ultimate disc versie...
In mijn combinatie past een Stages Gen 3:
Ultimate CF SL Disc, maat M
Ultegra 8000 172,5mm crank
Stages Gen3 (alleen links)
Ruimte genoeg, wat mij doet vermoeden dat andere combinaties van frame maat/cranklengte ook zouden moeten passen.
Ultimate CF SL Disc, maat M
Ultegra 8000 172,5mm crank
Stages Gen3 (alleen links)
Ruimte genoeg, wat mij doet vermoeden dat andere combinaties van frame maat/cranklengte ook zouden moeten passen.
Ik heb ook een Ultimate CF SL Disc, maat M (8.0 uit 2018, misschien dat het jaar ook nog uitmaakt?). Ook met een 172,5 mm crank. Ik heb vorige maand een 4iiii besteld (en terugstuurd), want die paste niet.
Volgens Stages past die van hun ook niet (die 10 mm test). Ik heb contact gehad met Canyon (want die verkopen ze zelf ook) en zij dachten dat deze wel zou passen, maar konden dat niet bevestigen. Ik kon 'm bestellen en terugsturen als het niet zou passen.
(maar hun prijs is erg hoog)
Ik heb 'm zojuist (dankzij jou ) toch maar besteld (de Stages) en ik zal morgen melden of hij past of niet...
Wat ik wel raar vind, is dat jij het hebt over 'ruimte genoeg', maar dat Stages vindt van niet. Waarom zijn zij die mening toegedaan dat er 10 mm ruimte moet zijn, terwijl dat dus kennelijk niet nodig is?
Ik neem aan dat als er 1 mm tussen zit, dat het voldoende is, aangezien zo'n crank niet zal buigen (in ieder geval geen 1 mm).
Is het veel werk voor je om een foto te plaatsen?
Foto van mijn Stages 3.0, in de combinatie zoals boven beschreven:
https://share.icloud.com/photos/0nKozLa ... H5YfnzaJ9Q
https://share.icloud.com/photos/0nKozLa ... H5YfnzaJ9Q
Ook hier past de Stages goed! Met een vergelijkbare afstand als bij Amro.
(op een Ultimate CF SL 8.0 disc uit 2018)
De minimale afstand tussen sensor en crank is tussen de 2 en 3 mm (een 3 mm inbussleutel past er niet tussen op de plek met de minste ruimte en een 2 mm wel).
Aangezien Stages zelf een 'clearance' wil van 10 mm, zou deze afstand die dus over is (2-3 mm) in hun ogen te weinig zijn. Geen idee waarom eigenlijk, want de crank is stijf genoeg en gaat zeker geen 2 mm naar binnen bewegen.
Wat zou de reden zijn?
(op een Ultimate CF SL 8.0 disc uit 2018)
De minimale afstand tussen sensor en crank is tussen de 2 en 3 mm (een 3 mm inbussleutel past er niet tussen op de plek met de minste ruimte en een 2 mm wel).
Aangezien Stages zelf een 'clearance' wil van 10 mm, zou deze afstand die dus over is (2-3 mm) in hun ogen te weinig zijn. Geen idee waarom eigenlijk, want de crank is stijf genoeg en gaat zeker geen 2 mm naar binnen bewegen.
Wat zou de reden zijn?
Wil Stages niet een afstand van 10mm tussen frame en crank voordat de vermogensmeter geplaatst is? Als in, je moet een 10mm inbus sleutel tussen je crank en frame kunnen steken om te checken of je genoeg ruimte hebt.piethenk schreef: ↑03 jun 2020 11:44 Ook hier past de Stages goed! Met een vergelijkbare afstand als bij Amro.
(op een Ultimate CF SL 8.0 disc uit 2018)
De minimale afstand tussen sensor en crank is tussen de 2 en 3 mm (een 3 mm inbussleutel past er niet tussen op de plek met de minste ruimte en een 2 mm wel).
Aangezien Stages zelf een 'clearance' wil van 10 mm, zou deze afstand die dus over is (2-3 mm) in hun ogen te weinig zijn. Geen idee waarom eigenlijk, want de crank is stijf genoeg en gaat zeker geen 2 mm naar binnen bewegen.
Wat zou de reden zijn?