Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 02 jun 2020 23:21

Ah! Tja dan hoef je zelf inderdaad geen mening te hebben en kun je lekker meeliften zonder zelf de tegenreacties te hoeven weerleggen met argumenten. Heel constructief :P
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16244
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 jun 2020 23:47

Ik vind het maar een rare redenatie. Ik hoop dat er bij NicoNB en Mao thuis alleen zo geredeneerd word als het op het werkwoord 'er toe doen' (to matter) aankomt. Het lijkt me nogal vermoeiend om altijd alles te moeten benoemen omdat je anders verweten wordt precies het tegenovergestelde te beweren.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 jun 2020 00:46

En de semantische paradox in de redenatie van NICONB is dat; indien je het begrip “Black Lives Matter” daadwerkelijk semantisch zou beschouwen, je juist uitkomt bij het feit dat het niet gaat over “het er toe doen van het leven van zwarte mensen” maar specifiek over het “er net zoveel toedoen” van die levens. En dat is precies de essentie van die Black Lives matter titel!
Semantiek is niet de leer van de absolute betekenis van woorden en symbolen maar juist de interpretatie van woorden zoals die geldig zijn binnen de context waarin ze gebruikt worden.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 jun 2020 08:50

Enzzo schreef: 02 jun 2020 21:41 Halsema moet als burgemeester boven haar partijpolitiek staan en boven de politieke kleur van de GemeenteRaad! Daarin heeft ze ernstig gefaald getuige haar latere verklaring. Dan heeft ze ook nog eens gefaald in haar handelen naar geldende verordeningen.
Er zijn strenge en duidelijke protocollen die Burgemeesters moeten volgen bij dit soort demonstraties en in dit specifieke geval ook nog eens de aanvullende protocollen van de coronaverordeningen
Dat vind ik persoonlijk zo ernstig dat wmb aftreden de enige optie is! Het gaat in die discussie niet over het recht op demonstratie noch over de toedracht van die demonstratie. Het gaat puur over hoe zij dit heeft aangepakt en vooral de voorbereidIng! Dat is in de huidige coronasituatie volstrekt onacceptabel en kan mogelijk zelfs ernstige gevolgen hebben voor heel veel mensen.
Stond vanmorgen in het AD een soort van reconstructie/terugblik. Daarin werd ook gemeld dat er 's morgens al op de verschillende socials overduidelijke signalen waren dat er veel mensen zouden komen. En elke ochtend worden de trending topics gedeeld met B&W in Amsterdam en volgens oud burgemeester Van Aartsen worden zeker bij aangekondigde demonstraties de socials zeer goed gevolgd.
Kortom, de smoes "wir haben es nicht gewusst" gaat hier echt niet op.
Door daar zelf ook nog eens met een button rond te paraderen helpt ook niet echt voor de positieve beeldvorming, evenals de halstarrige ontkenning dat ze iets verkeerd heeft gedaan. Een mea culpa maandagavond had een heel andere dynamiek opgeleverd.

Corona-wijs ben ik wel heel nieuwsgierig wat dit op gaat leveren. Hopelijk zien we er niets van terug, maar dan krijgt de politiek ook wel een aardig dillemma.
Zuid Korea laat helaas alweer zien dat het virus terug is voor je twee keer met je ogen knippert.
Less is bore

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 03 jun 2020 09:10

mao schreef: 02 jun 2020 22:29
Verder denk ik, als je semantisch naar de term blacklivesmatter kijkt, waarom kiezen ze bewust voor een racistische provocatie. De juiste term is immers humanlivesmatter als je wil dat mensen zich met elkaar verbonden voelen. Door het als blacklivesmatter te schrijven zeg je expliciet dat non black lives er niet toe doen.
[/quote]

+1
[/quote]

Dat is totale onzin. "Red de Bij" en "savethewhale" betekent toch ook niet dat alle andere insecten en zeedieren dood moeten? "Blacklivesmatter" sluit "humanlivesmatter" echt niet uit.

Waar ik me persoonlijk dan wel aan kan ergeren dat "Black lives" alleen lijken te "matteren" als blanken daarvan de schuld kunnen krijgen. Op exact de zelfde manier dat moslims alleen boos worden om dode moslims als ze Israel of het westen de schuld kunnen geven. Of dat extreem rechts alleen maar boos wordt over anti-homo geweld als de dader Mocrootjes zijn. enz enz enz.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 970
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 03 jun 2020 09:29

Ik vind het maar een rare redenatie. Ik hoop dat er bij NicoNB en Mao thuis alleen zo geredeneerd word als het op het werkwoord 'er toe doen' (to matter) aankomt. Het lijkt me nogal vermoeiend om altijd alles te moeten benoemen omdat je anders verweten wordt precies het tegenovergestelde te beweren.
Dit, en verder wat Ice-T zegt.

want dit
Door het als blacklivesmatter te schrijven zeg je expliciet dat non black lives er niet toe doen.

is echt hele grote onzin.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 jun 2020 09:48

Buiten de letterlijke discussie om: all lives matter klinkt toch een stuk beter?
Less is bore

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 03 jun 2020 09:51

Ja, dat vind ik ook ik heb sowieso al een hekel aan de term "black", werkt op zich al stigmatiserend, hoewel de gebruikers van "black"dat vaak niet wensen of bedoelen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 jun 2020 10:28

In Nederland is de nieuwe norm voor het benoemen; witte en zwarte mensen. Daarbij wordt geen verschil gemaakt in de toon van de huidskleur.
Hoe en door wie dit bepaald wordt is een beetje vaag en eerlijk gezegd kun je er ook niet blind op varen want het veranderd om de haverklap. (er zijn namelijk weer groepen die zich buitengesloten voelen aangezien ze zich niet in de ene, noch de andere categorie vinden passen...)

Feit is wel dat wit en zwart in de media, nieuws en kranten dan, de norm is om het verschil te duiden tussen blanke en niet blanke mensen.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 jun 2020 10:37

Die norm is er al (veel te) lang....
https://youtu.be/d8-mZ3lLQSw
Less is bore

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 03 jun 2020 10:45

daniel1975 schreef: 03 jun 2020 09:48 Buiten de letterlijke discussie om: all lives matter klinkt toch een stuk beter?
Ik vind dat dat voorbijgaat aan de essentie van de boodschap.
Afbeelding

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2029
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 03 jun 2020 11:04

@sulla, dat mag je niet hardop zeggen. Net zo min als dat gekleurde mensen onderling net zo hard discrimineren op afkomst.
Wat niet wegneemt dat de Amerikaans politie redelijk verziekt is waarbij een klein aantal racisten te veel ruimte heeft.

Geen idee trouwens hoe deze discussie zich verhoudt tot het topic..

On topic: is België (Achelse kluis) al weer open als ik daar doorheen wil fietsen?

Gesloten