Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Newman sl r.32 vs. Giant P-A2 tubeless

sanger
Forum-lid

sanger 22 mei 2020 21:23

Ik ben aan het oriënteren voor een nieuwe fiets en heb een shortlist waar nog twee fietsen op staan: Giant Propel Advanced 2 disc en de Cube Agree c62 disc.

Twee toch wel iets verschillende fietsen maar vergelijkbaar in prijsklasse en beide kwamen uit het bikefit rapport als geschikt naar voren.

De Cube heeft de Newman Evolution sl r.32 wielen. De Giant heeft eigen merk P-A2 tubeless wielen.

Wat is nu de betere wielset?
#willeniskunnen, de podcast van en voor talentbeperkte athleten!
Check willeniskunnen.cc!

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 22 mei 2020 21:49

sanger schreef: 22 mei 2020 21:23 Ik ben aan het oriënteren voor een nieuwe fiets en heb een shortlist waar nog twee fietsen op staan: Giant Propel Advanced 2 disc en de Cube Agree c62 disc.

Twee toch wel iets verschillende fietsen maar vergelijkbaar in prijsklasse en beide kwamen uit het bikefit rapport als geschikt naar voren.

De Cube heeft de Newman Evolution sl r.32 wielen. De Giant heeft eigen merk P-A2 tubeless wielen.

Wat is nu de betere wielset?
Wat is je gewicht.
Rij je voorzichtig of onbenullig.
Rij je op een biljart laken of slecht wegdek.
Maak je goed schoon of laat je de boel smerig.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

sanger
Forum-lid

sanger 22 mei 2020 22:04

Mijn gewicht is nu 90 kg, maar daar gaat nog steeds vanaf. Zal zo rond de 78 eindigen qua gewicht.

Ik fiets in principe in het kader van triatlons. Maar ik wil wellicht ook af en toe een keer een langere toer doen, of een keer wat bergen doen. Bv op vakantie of een trainingsweekendje ofzo. Dat is ook de reden dat ik geen TT fiets wil, maar iets allrounder. De Propel zit meer richting echte aero, de Agree is iets meer endurance racer.

Ik rij voornamelijk asfaltwegen in NL. Hoewel ik wel eens wat laks kan zijn is het de bedoeling dat ik het onderhoud goed bij ga houden.
#willeniskunnen, de podcast van en voor talentbeperkte athleten!
Check willeniskunnen.cc!

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 22 mei 2020 22:58

sanger schreef: 22 mei 2020 22:04 Mijn gewicht is nu 90 kg, maar daar gaat nog steeds vanaf. Zal zo rond de 78 eindigen qua gewicht.

Ik fiets in principe in het kader van triatlons. Maar ik wil wellicht ook af en toe een keer een langere toer doen, of een keer wat bergen doen. Bv op vakantie of een trainingsweekendje ofzo. Dat is ook de reden dat ik geen TT fiets wil, maar iets allrounder. De Propel zit meer richting echte aero, de Agree is iets meer endurance racer.

Ik rij voornamelijk asfaltwegen in NL. Hoewel ik wel eens wat laks kan zijn is het de bedoeling dat ik het onderhoud goed bij ga houden.
2 fietsmaten van mij rijden er mee,beide dezelfde Cube ook.
1 is 74kg maakt goed schoon heeft 1x spaak er uit gehad.
2 is 87 kg en zeer krachtig 2x de body defect en 2x spaakbreuk maar maakt slecht schoon.
Wordt wel door de dealer goed opgelost,maar je moet er wel weer heen.
Beide hebben ook de wielset in het begin moeten terug brengen ivm modificatie,maar dat is nu niet meer van toepassing.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

Philippos
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Philippos 22 mei 2020 23:13

Fiets kopen die je het mooiste vind/het beste zit. Heb je een eventuele wielset upgrade met de verkoper besproken? Misschien kun je daar korting op krijgen?
Anders: Wielset direct als ongebruikt verkopen en een setje laten maken voor je?

Plaats reactie