Ik wil graag mijn smartphone als fietscomputer gebruiken. Welke app combineert de integratie van sensoren en kan turn-by-turn navigeren op basis van een geimporteerde route?
Tot dusver heb ik Ride with GPS gevonden en hiervoor heb je een maandelijkse abo nodig. Kent iemand alternatieven?
- BikeGPX is geniaal, maar doet alleen maar navigatie en snelheid.
- Cyclemeter is dan weer top als computer, met goede sensorintegratie maar kan niet navigeren(?).
- Wahoo Fitness: fietscomputer met alleen sensorintegratie?
- Komoot lijkt ook vooral op maps gericht te zijn.
Alvast bedankt
Menno
Welke App met sensor integratie en turn-by-turn navigatie
Ik heb een iphone, maar het gaat me om het koppelen van hartslag, cadence en speed sensor via BT. Dus Android of iPhone is een beetje om het even.
Bikecomputer lijkt geen turn by turn navigation te geven. Daarnaast verbuikt deze app heel veel data, ook als het niet aanstaat om zo de "find your friends" functionaliteit te kunnen bieden.
Opvallend dat er maar zo weinig apps zijn die dit lijken te doen.
Bikecomputer lijkt geen turn by turn navigation te geven. Daarnaast verbuikt deze app heel veel data, ook als het niet aanstaat om zo de "find your friends" functionaliteit te kunnen bieden.
Opvallend dat er maar zo weinig apps zijn die dit lijken te doen.
Het is niet voor niks dat Garmin, Wahoo, enz een businessmodel hebben.
Uiteindelijk is een smartphone zeker voor de gevorderde fietser gewoon een halve oplossing. De batterijduur is een probleem, de afleesbaarheid in de zon is matig, veel smartphones hebben geen barometrische hoogtemeting, er zijn weinig apps waarmee je echt álles kan, je hebt bovendien geen backup meer als ie uitvalt, waterdichtheid is soms een probleem, je moet flink investeren als je een goede houder wil, het apparaat is behoorlijk groot en de schokbestendigheid is ook niet je van het.
Kortom: uiteindelijk wil je toch een fietscomputer. Het is stukken goedkoper die gewoon meteen te kopen, je spaart dure Quadlocks enzo uit.
Uiteindelijk is een smartphone zeker voor de gevorderde fietser gewoon een halve oplossing. De batterijduur is een probleem, de afleesbaarheid in de zon is matig, veel smartphones hebben geen barometrische hoogtemeting, er zijn weinig apps waarmee je echt álles kan, je hebt bovendien geen backup meer als ie uitvalt, waterdichtheid is soms een probleem, je moet flink investeren als je een goede houder wil, het apparaat is behoorlijk groot en de schokbestendigheid is ook niet je van het.
Kortom: uiteindelijk wil je toch een fietscomputer. Het is stukken goedkoper die gewoon meteen te kopen, je spaart dure Quadlocks enzo uit.
Volgens specificatie van BikeComputerPro (betaalde versie € 6,99)
BikeComputer Pro is door zijn reeks van functies een van de beste apps voor de wielersport . De Pro-versie breidt de gratis versie met de volgende kenmerken :
✓ Nieuw: Ondersteuning voor Ant+ en Bluetooth vermogensmeters
✓ Ondersteuning voor Ant + sensoren
✓ Gemakkelijk locaties Maak door het invoeren van start en de bestemming
✓ Gebruik meerdere bestanden tegelijkertijd offline kaarten
✓ Ondersteuning voor Android Wear
✓ Ondersteuning voor Bluetooth 4.0 (lage energie) cadans / snelheidssensor
✓ Load turn by turn navigatie voor geïmporteerde GPX
✓ Ondersteuning voor bluetooth 4.0 ( lage energie ) hartslag riemen
✓ Synchronisatie - een route plannen op uw tablet , synchroniseren en volg deze op je telefoon
✓ Turn aanwijzingen: de app geeft aan wanneer u een bocht te maken
✓ Roterende kaart : de kaart volgt u richting aan de opkomst is altijd op de top
✓ Audio Feedback - BikeComputer Pro informeert u over uw gemiddelde snelheid , de huidige hoogte , de resterende afstand op pad , je klimmen snelheid , uw hartslag en training zone , wanneer u de werkelijke route en andere informatie verloren
✓ Import GPX titels of POI's en volg het spoor van een vriend op de kaart
✓ Navigeren naar huis ! Wanneer u een nieuwe omgeving te verkennen of zijn in de vakantie gebruiken deze functie om direct een route berekend die je thuis leidt krijgen
✓ Maak foto's of een reeks van tussenpunten tijdens je rit
✓ Zoek en locaties toe te voegen aan uw route
✓ Gebruik de barometrische sensor om de exacte hoogte change data te bereiken ( of uw apparaten voorzien van het )
✓ Pas de lettergrootte van de offline kaart en de lettergrootte van de drijvende waarden
✓ elke sessie voort te zetten , ook na een reboot / vervangen van de batterij
✓ offline routing - u kunt uw sessie ook offline te plannen
✓ Verbind met Polar bluetooth bandjes en ervaar uw hartslag tijdens het rijden
✓ Plan uw route! Tik op de kaart waar je naar toe wilt . BikeComputer Pro zal een route met de afstand , hoogte en hoogteprofiel voor u berekenen en zal de route op te slaan om het te volgen tijdens het rijden
✓ Pas de GPS gevoeligheid als je wilt, wat betekent dat u kunt bepalen in welke intervallen de GPS- waarden worden vernieuwd
✓ Schik en het opzetten van je sessie waarden als je wilt en de app slaat deze volgorde
✓ Extra rij waarden aantal thans gebruikte satellieten nauwkeurigheid van het GPS -signaal en de richting volgens GPS positie
✓ BikeComputer Pro is natuurlijk ad-free
U kunt uw sessies importeren uit de gratis versie ook.
Als u uw telefoon , backup verander je sessie op SD - kaart en ze te herstellen op de nieuwe telefoon of gebruik de synchronisatie !
BikeComputer Pro is door zijn reeks van functies een van de beste apps voor de wielersport . De Pro-versie breidt de gratis versie met de volgende kenmerken :
✓ Nieuw: Ondersteuning voor Ant+ en Bluetooth vermogensmeters
✓ Ondersteuning voor Ant + sensoren
✓ Gemakkelijk locaties Maak door het invoeren van start en de bestemming
✓ Gebruik meerdere bestanden tegelijkertijd offline kaarten
✓ Ondersteuning voor Android Wear
✓ Ondersteuning voor Bluetooth 4.0 (lage energie) cadans / snelheidssensor
✓ Load turn by turn navigatie voor geïmporteerde GPX
✓ Ondersteuning voor bluetooth 4.0 ( lage energie ) hartslag riemen
✓ Synchronisatie - een route plannen op uw tablet , synchroniseren en volg deze op je telefoon
✓ Turn aanwijzingen: de app geeft aan wanneer u een bocht te maken
✓ Roterende kaart : de kaart volgt u richting aan de opkomst is altijd op de top
✓ Audio Feedback - BikeComputer Pro informeert u over uw gemiddelde snelheid , de huidige hoogte , de resterende afstand op pad , je klimmen snelheid , uw hartslag en training zone , wanneer u de werkelijke route en andere informatie verloren
✓ Import GPX titels of POI's en volg het spoor van een vriend op de kaart
✓ Navigeren naar huis ! Wanneer u een nieuwe omgeving te verkennen of zijn in de vakantie gebruiken deze functie om direct een route berekend die je thuis leidt krijgen
✓ Maak foto's of een reeks van tussenpunten tijdens je rit
✓ Zoek en locaties toe te voegen aan uw route
✓ Gebruik de barometrische sensor om de exacte hoogte change data te bereiken ( of uw apparaten voorzien van het )
✓ Pas de lettergrootte van de offline kaart en de lettergrootte van de drijvende waarden
✓ elke sessie voort te zetten , ook na een reboot / vervangen van de batterij
✓ offline routing - u kunt uw sessie ook offline te plannen
✓ Verbind met Polar bluetooth bandjes en ervaar uw hartslag tijdens het rijden
✓ Plan uw route! Tik op de kaart waar je naar toe wilt . BikeComputer Pro zal een route met de afstand , hoogte en hoogteprofiel voor u berekenen en zal de route op te slaan om het te volgen tijdens het rijden
✓ Pas de GPS gevoeligheid als je wilt, wat betekent dat u kunt bepalen in welke intervallen de GPS- waarden worden vernieuwd
✓ Schik en het opzetten van je sessie waarden als je wilt en de app slaat deze volgorde
✓ Extra rij waarden aantal thans gebruikte satellieten nauwkeurigheid van het GPS -signaal en de richting volgens GPS positie
✓ BikeComputer Pro is natuurlijk ad-free
U kunt uw sessies importeren uit de gratis versie ook.
Als u uw telefoon , backup verander je sessie op SD - kaart en ze te herstellen op de nieuwe telefoon of gebruik de synchronisatie !
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
CyclingGeorge
- Forum-lid
Ik kwam deze vraag tegen, ik worstelde ook al een tijdje met de vraag "welke app vervangt een fietscomputer". Al geruime tijd maak ik gebruik van mijn Samsung telefoon op mijn stuur met een degelijke mount.
Samsung Health is een erg handige/fijne app om mee te fietsen. Je kunt zowel bluetooth (en bij Samsung toestellen) ook ANT+ sensoren koppelen.
Ik maak ook gebruik van een Samsung smartwatch, deze praat met dezelfde Health App. Hierdoor is een fietsritje zonder hartslagband en sensoren ook te doen via mijn horloge en komt in hetzelfde dashboard te staan. Pak ik mijn racefiets met snelheids-, cadansmeter en harslagband heb ik betere en completere fiets cijfers.
Samsung Health kun je weer koppelen met Strava, hierdoor wordt de fietsrit automatisch geupload naar het Stravadashboard.
Navigatie werkt, je kunt GPX bestanden inlezen en deze fietsen, Het is een vrij beperkte navigatiefunctie, met helaas één vreemd euvel: fiets je nét niet over start, dan blijft hij je naar het startpunt navigeren, heel irritant.
Wil ik écht navigeren, zet ik een route uit via Komoot en gebruik ik ook die app. Samsung Health draait op de achtergrond wel door. Batterij houdt het enkele uren uit, zonder problemen. Het scherm wordt ook zwart met witte lettertjes, dus dat verbruikt veel minder stroom.
Ik heb verschillende apps getest en trok bovenstaande conclusie.
Samsung Health is een erg handige/fijne app om mee te fietsen. Je kunt zowel bluetooth (en bij Samsung toestellen) ook ANT+ sensoren koppelen.
Ik maak ook gebruik van een Samsung smartwatch, deze praat met dezelfde Health App. Hierdoor is een fietsritje zonder hartslagband en sensoren ook te doen via mijn horloge en komt in hetzelfde dashboard te staan. Pak ik mijn racefiets met snelheids-, cadansmeter en harslagband heb ik betere en completere fiets cijfers.
Samsung Health kun je weer koppelen met Strava, hierdoor wordt de fietsrit automatisch geupload naar het Stravadashboard.
Navigatie werkt, je kunt GPX bestanden inlezen en deze fietsen, Het is een vrij beperkte navigatiefunctie, met helaas één vreemd euvel: fiets je nét niet over start, dan blijft hij je naar het startpunt navigeren, heel irritant.
Wil ik écht navigeren, zet ik een route uit via Komoot en gebruik ik ook die app. Samsung Health draait op de achtergrond wel door. Batterij houdt het enkele uren uit, zonder problemen. Het scherm wordt ook zwart met witte lettertjes, dus dat verbruikt veel minder stroom.
Ik heb verschillende apps getest en trok bovenstaande conclusie.