Een Rudy Project zonnebril met meekleurende (bijna) transparante glazen . Ze geven een mininieme verkleuring(in donkerheid zeg maar) en passen zich automatisch aan het licht buiten.
Ik heb altijd een hekel aan zonnebrillen gehad.Zelfs toen ik chauffeur, was nooit opgehad.Ik had al een eerdere Rudy Project(gekocht tegen de vele vliegjes bij de rietkragen die je hier veel hebt natuurlijk bij al dat water).... maar daar kon ik niet goed aan wennen.(roze glazen) en dat was me zelfs, nog te veel qua lichtdemping en te donker op.
Een paar weken terug knalde me een grote vlieg

ofzo iets? in in mijn oog. Ik heb wel een minuut of 20 niets meer kunnen zien. Ook kreeg ik de laatste tijd meer last van traanogen bij harde wind.(ik denk de leeftijd waarschijnlijk).
Nu een paar ritjes gemaakt met de nieuwe Rudy Project bril en ik had dat echt veel eerder moeten doen. Super.

Geen traanogen door de wind meer en goede bescherming tegen vliegen en vliegjes en ook een stuk helderder/scherper zicht.
Nu begrijp ik ook (pas!) waarom profwielrenners bijna altijd een bril op hebben.Want als je een dikke vlieg ik je oog knalt is je wedstrijd ook voorbij.