Van mijn oude wiel is de naaf nog goed! Dus die heb ik al. Alleen de spaken en de velg zijn afgeschreven..Keezx schreef: ↑13 mei 2020 20:13
Tsja, het is incourant en er is weinig vraag naar, ik zou een oud frame meteen uitbuigen naar 130 en een wereld aan wielen wordt beschikbaar.
Bij b.v. defietsenmaker.nl vind je vast nog wel een oude NOS Shimano 126 mm/7 speed naaf, maar een compleet wiel niet, dat moet dan nog gespaakt worden met de velg nnaar wens.
Ik zal bij m'n ouwe rommel eens kijken of ik nog een 126 mm Shimano naaf heb, een velg heb ik zeker wel en mogelijk rolt er wat uit, ik woon niet ver NW van A'dam....
Ik had alleen vanmiddag al dat wiel van Gransier gekocht.. Dat wiel+vulring kost 23 euro ex verzending, wat mij betreft de meest voordelige optie (ik heb niet zo'n groot budget).
En als jij zegt dat uitbuigen van 126 naar 135 kan, is dit dan niet de meest voor de hand liggende optie? Als het uitbuigen gewoon kan, dan hoeven we zelfs niet eens meer te centreren?
En dan heb je een 23 euro nieuw wiel wat gewoon past in plaats van een nieuw wiel met 126 mm naaf, 7S en 14 mm velg te laten vlechten voor 100+ euro?
Of zie ik iets over het hoofd?
PS Dit is mijn eerste keer op dit forum en ik ben echt onder de indruk van de snelle expertise die wordt geboden..