Beste Mede fietsers,
Gisteren een klein ongelukje gehad waardoor nu een slag in mijn wiel zit. ik kon wel gelukkig terug rijden op een rustige tempo.
Wat zijn jullie ervaringen? zal ik gewoon naar FFWD in zwolle brengen of hebben jullie andere alternatieven?
Het is mijn eerste keer en ik ben behoorlijk geschrokken.
alle informatie is welkom.
Bijvoorbaat dank.
QT78
Slag in mijn voor wiel F6R
Gewoon langs gaan bij je fietsenmaker.
Kan gewoon een slagje zijn in je wiel dat iedere fietsenmaker kan repareren. Maar eventueel is er meer aan de hand (spaakbreuk, barst in de velg...).
Dat zal je dan ook te horen krijgen.
Een wiel is geen rocketscience; iedereen kan er aan werken.
Walter
Kan gewoon een slagje zijn in je wiel dat iedere fietsenmaker kan repareren. Maar eventueel is er meer aan de hand (spaakbreuk, barst in de velg...).
Walter
Haha, grap jurk. Je zou niet de eerste zijn waarbij na het uithalen van een slag bij de FM om de hoek de ellende pas begint. Een aantal hebben nog nooit een spaakspanningsmeter in de hand gehad en gebruikt. Een beetje draaien aan een nippel kan ik ook wel, ik krijg de slag er ook nog wel uit maar of dan het wiel nog 100% op spanning is dat zou een gok zijn. Even luisteren naar de toon en opgelost?walter- schreef: ↑06 mei 2020 13:18 Gewoon langs gaan bij je fietsenmaker.
Walter
Spaakspanning dient toch wel binnen bepaalde waarden te liggen en redelijk gelijk te zijn voor een goede balans.
Ik zou er voor naar een goede FM. wielbouwer of FFWD gaan.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!