Rijd je wedstrijden waar iedere seconde telt? En rijd je grote blokken van je ritten boven de 40km/u? Ja dan heb je een beetje snelheidswinst (als alle andere parameters dezelfde blijven incl je wattage). Dan heb je er wat aan.
Gaat het je om de looks? Dan heb je er wat aan.
Is het antwoord nee bij bovenstaande vragen, dan heb je er niets aan.
"Ikzelf rij redelijk veel, mijn vriendin iets minder, ook met minder regelmaat. Wat zou voor haar een goede investering zijn in velgen? Ook hoge velgen of toch maar eerder lage velgen?"
Gewoon een knappe set alu wielen rond de 30mm hoog, Ziet er leuk uit, rijdt prima en het hoeft geen aanslag te zijn op je bankrekening.
Mavic Ksyrium of Cosmic Carbon Disc
Ik doe het niet, dingen zien toch enorm af (op de manier dat ik ermee rij: MTB/veld toertochten in de winter)
Gewoon gravel: enkel voor de looks, geen problemen voor de rest
In onze club zijn er 2 die in de winter de toertochten wel doen met de carbon-wielen (dezelfde tochten die ik doe met de alu-wielen
) en ze hebben er in ieder geval geen problemen mee (het zijn wel 2 lichtgewichten, ik niet zo)
Sneller ga je er in ieder geval niet van rijden want ik kan toch volgen
(het ziet er wel leuk uit)
Gewoon gravel: enkel voor de looks, geen problemen voor de rest
In onze club zijn er 2 die in de winter de toertochten wel doen met de carbon-wielen (dezelfde tochten die ik doe met de alu-wielen
Sneller ga je er in ieder geval niet van rijden want ik kan toch volgen