Aanbevelingen warmere windstopper die tegen een bui kan
Hallo,
Gisteravond wezen fietsen met een gewoon shirt met lange mouwen. Maar dat was me al snel te koud. Nu zoek ik al langer een beter en warmer shirt wat wind tegenhoud, tegen een kleine bui kan maar die ook niet teveel zweet vasthoud.
Nu zie ik echter door de bomen het bos niet meer welk shirt nu goed past bij het huidige weer van Castelli, Agu, Sportful, craft, Gore of Nalini.
Groet
Gisteravond wezen fietsen met een gewoon shirt met lange mouwen. Maar dat was me al snel te koud. Nu zoek ik al langer een beter en warmer shirt wat wind tegenhoud, tegen een kleine bui kan maar die ook niet teveel zweet vasthoud.
Nu zie ik echter door de bomen het bos niet meer welk shirt nu goed past bij het huidige weer van Castelli, Agu, Sportful, craft, Gore of Nalini.
Groet
Laatst gewijzigd door Menn_o2 op 01 mei 2020 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
twee dagen geleden heb ik 200 kilometer gefietst met de Castelli Perfetto Light in combinatie met armstukken. onder de Perfetto Light had ik een superdun zomerzweethemdje zonder mouwen aan.
de temperatuur schomelde tussen de 20°C en 8°C, er stond een matige wind en de laatste twee uur en half had ik lichte regen, laatste halfuur was het zware regen.
ik kan je vertellen dat ik uitermate blij was dat ik toch maar de Perfetto Light had aangetrokken in combinatie met dat licht hemdje en armstukken. ik heb niet echt gemerkt dat ik aan het zweten was tijdens het fietsen, te warm heb ik het niet gehad en te koud ook niet. zeiknat ben ik ook niet geworden.
ik hoop dat je met deze info iets bent. ik kan je de Perfetto Light aanraden, anderen hier op het forum waarschijnlijk ook. er zullen wel nog merken/producten zijn die dezelfde eigenschappen vertonen.
de temperatuur schomelde tussen de 20°C en 8°C, er stond een matige wind en de laatste twee uur en half had ik lichte regen, laatste halfuur was het zware regen.
ik kan je vertellen dat ik uitermate blij was dat ik toch maar de Perfetto Light had aangetrokken in combinatie met dat licht hemdje en armstukken. ik heb niet echt gemerkt dat ik aan het zweten was tijdens het fietsen, te warm heb ik het niet gehad en te koud ook niet. zeiknat ben ik ook niet geworden.
ik hoop dat je met deze info iets bent. ik kan je de Perfetto Light aanraden, anderen hier op het forum waarschijnlijk ook. er zullen wel nog merken/producten zijn die dezelfde eigenschappen vertonen.
-
Swedish Chef
- Forum-lid
+1 voor de Perfetto.
Alternatief is misschien de Endura pro sl classics Jersey.
Alternatief is misschien de Endura pro sl classics Jersey.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik heb zowel de Castelli Perfetto, de Perfetto light en de Northwave Extreme H2O allen met korte mouw.
Zowel de Northwave Extreme H2O als de Castelli Perfetto light zijn redelijk breed inzetbaar.
De "gewone" Perfetto is echt wel te dik als als het meer dan 10-12° is en het droog blijft.
De Northwave Extreme H2O staat erg dikwijls in de aanbieding. Ik heb mijn deze de voorbije winter kunnen aanschaffen voor 24,95 Euro bij Math Salden.
Zowel de Northwave Extreme H2O als de Castelli Perfetto light zijn redelijk breed inzetbaar.
De "gewone" Perfetto is echt wel te dik als als het meer dan 10-12° is en het droog blijft.
De Northwave Extreme H2O staat erg dikwijls in de aanbieding. Ik heb mijn deze de voorbije winter kunnen aanschaffen voor 24,95 Euro bij Math Salden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Perfetto light is een fijn shirt.
Ik vind persoonlijk deze ook fijn.
https://www.futurumshop.nl/craft-be-act ... eren.phtml
(Is goedkoper te krijgen en ook met korte mouwen.)
Ik vind persoonlijk deze ook fijn.
https://www.futurumshop.nl/craft-be-act ... eren.phtml
(Is goedkoper te krijgen en ook met korte mouwen.)
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
-
Swedish Chef
- Forum-lid
Doe ik (vaak) wel omdat de omstandigheden gedurende de rit nogal anders kunnen zijn in deze tijd van het jaar.
Bij de perfetto (light) de castelli no rain armstukken. Bij de Endura die ik in mijn eerdere reactie noemde, zitten de armstukken al bij.
Ik rijd in de vroege ochtend en late avond (waarbij temperatuur begin en einde rit flink kunnen verschillen) met een vestje/gillet: winddichte voorkant en vaak waterafstotend, met ademend mesh aan de achterkant. Mijn inziens een perfecte manier om je warmte goed te reguleren.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Ik heb een merino ondershirt (korte mouwen) en een merino shirt lange mouwen er over heen. Die twee zijn bijzonder goed in het regulieren van de temperatuur en hebben samen een groot bereik qua min max. Ik heb een shakedry jasje bij me voor als het echt guur is in de vroege ochtend/late avond of voor als ik een regenbui krijg onderweg.
Als het bij vertrek in de vroege ochtend zo koud is als nu, trek ik een winter bib aan (voorbeeld: https://www.lapassione.cc/collections/m ... horts-blue). Korte broek, maar wel wat dikker. Daar onder beenwarmers. Als het later warmer wordt, kunnen de beenwarmers uit. En andersom in de avond weer aan.
Als het bij vertrek in de vroege ochtend zo koud is als nu, trek ik een winter bib aan (voorbeeld: https://www.lapassione.cc/collections/m ... horts-blue). Korte broek, maar wel wat dikker. Daar onder beenwarmers. Als het later warmer wordt, kunnen de beenwarmers uit. En andersom in de avond weer aan.
Ik heb stapels kleding liggen. Waar ik altijd last van heb is een snerpende koude wind. Het kan heerlijk zonnetje zijn, maar de wind kan het toch koud maken omdat hij overal doorheen gaat.Philippos schreef: ↑07 mei 2020 08:56 Ik heb een merino ondershirt (korte mouwen) en een merino shirt lange mouwen er over heen. Die twee zijn bijzonder goed in het regulieren van de temperatuur en hebben samen een groot bereik qua min max. Ik heb een shakedry jasje bij me voor als het echt guur is in de vroege ochtend/late avond of voor als ik een regenbui krijg onderweg.
Dan lijkt mij de simpelste oplossing om een winddichte (aan de voorkant) gillet te gebruiken. Met een mesh achterkant zodat je niet overkookt verder.
Zoals welk merk?