Kleine aanvulling: alle 8 speed cassettes zijn ok; maar je moet natuurlijk een shimano variant kopen (en niet een campagnolo variant). Dat zijn sowieso alles shimano en sram cassettes. Campagnolo 8 speed zal nooit passen. Bij andere merken (Bv miche) kijken of je idd de shimano variant neemt.
Je huidige ketting is de juiste maat; maar voor de nieuwe cassette vervang je de kettign beter ook ineens. Oude ketting en nieuwe cassette is niet altijd een succes.
En fietsenmakers; zijn helaas dikwijls te bang om buiten het boekje te gaan. Al is het wel bizar dat hij een bijna 40 jaar oude Koga nog Koga wielen wil geven.
Walter
Nieuwe Wielen vinden!
Geen constructieve opmerking maar ik zou op zoek gaan naar een andere fietsenmaker voor toekomstige vragen.
Je weet wel zeker dat de derailleur en shifters wel origineel zijn? Misschien is daar ook mee geprutst en kun je geen 8 speed meer schakelen...
In the end denk ik toch dat ik er vanaf zie om aan de fiets te sleutelen.
Het budget loopt zo hoog op, dat ik net zo goed een nieuwe tweedehands kan kopen
Ik kwam er vanochtend achter dat er een Compagnolo "double crank 52x42' op zit. Het is net Frankenstein, overal verschillende onderdelen. Ik weet nu namelijk niet of, wat ik nu in gedachten heb, wel uit gaat komen met betrekking tot compatibility.
wat ik in gedachten had:
Shimano WH-R500 wielen
Nieuwe binnen- en buitenbandjes
Een Shimano HG50 8sp
KMC 8sp ketting
En dan hopen dat die crank prima functioneert met die upgrade. Wat denken jullie

Het budget loopt zo hoog op, dat ik net zo goed een nieuwe tweedehands kan kopen
Ik kwam er vanochtend achter dat er een Compagnolo "double crank 52x42' op zit. Het is net Frankenstein, overal verschillende onderdelen. Ik weet nu namelijk niet of, wat ik nu in gedachten heb, wel uit gaat komen met betrekking tot compatibility.
wat ik in gedachten had:
Shimano WH-R500 wielen
Nieuwe binnen- en buitenbandjes
Een Shimano HG50 8sp
KMC 8sp ketting
En dan hopen dat die crank prima functioneert met die upgrade. Wat denken jullie
Ja zit in Rotterdam, denk dat alle fietsenmakers hier niet echt de passie meer hebben van de fiets, maar eerder denken aan tijd/geld wat wel begrijpelijk is =p
De derailleurs zijn prima en ook de shifters zijn orgineel.
De wielen, banden, crank, cassette en waarschijnlijk de crank zijn allemaal vervangen. Nu lees ik ook weer dat de crank vs ketting compatibility wat soepeler is tussen de merken Shimano SRAM en Campagnolo..
Met de huidige upgrade ben ik 180 euro kwijt, ervanuitgaand dat de crank geen probleem zal zijn.. Op zich zo slecht nog niet
De derailleurs zijn prima en ook de shifters zijn orgineel.
De wielen, banden, crank, cassette en waarschijnlijk de crank zijn allemaal vervangen. Nu lees ik ook weer dat de crank vs ketting compatibility wat soepeler is tussen de merken Shimano SRAM en Campagnolo..
Met de huidige upgrade ben ik 180 euro kwijt, ervanuitgaand dat de crank geen probleem zal zijn.. Op zich zo slecht nog niet