Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Nieuwe Wielen vinden!

walter-
Forum-lid HC

walter- 26 apr 2020 08:23

Kleine aanvulling: alle 8 speed cassettes zijn ok; maar je moet natuurlijk een shimano variant kopen (en niet een campagnolo variant). Dat zijn sowieso alles shimano en sram cassettes. Campagnolo 8 speed zal nooit passen. Bij andere merken (Bv miche) kijken of je idd de shimano variant neemt.

Je huidige ketting is de juiste maat; maar voor de nieuwe cassette vervang je de kettign beter ook ineens. Oude ketting en nieuwe cassette is niet altijd een succes.

En fietsenmakers; zijn helaas dikwijls te bang om buiten het boekje te gaan. Al is het wel bizar dat hij een bijna 40 jaar oude Koga nog Koga wielen wil geven.

Walter

Philippos
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Philippos 26 apr 2020 08:33

Geen constructieve opmerking maar ik zou op zoek gaan naar een andere fietsenmaker voor toekomstige vragen.

buddo
Forum-lid

buddo 26 apr 2020 13:59

hnnssyy schreef: 25 apr 2020 16:14 Na het zoeken van mijn fiets in de Koga brochures had ik mijn fiets gevonden. Daar las ik terug dat het een 16sp STI was.
Je weet wel zeker dat de derailleur en shifters wel origineel zijn? Misschien is daar ook mee geprutst en kun je geen 8 speed meer schakelen...

hnnssyy
Forum-lid

hnnssyy 26 apr 2020 17:16

In the end denk ik toch dat ik er vanaf zie om aan de fiets te sleutelen.
Het budget loopt zo hoog op, dat ik net zo goed een nieuwe tweedehands kan kopen :o

Ik kwam er vanochtend achter dat er een Compagnolo "double crank 52x42' op zit. Het is net Frankenstein, overal verschillende onderdelen. Ik weet nu namelijk niet of, wat ik nu in gedachten heb, wel uit gaat komen met betrekking tot compatibility.

wat ik in gedachten had:
Shimano WH-R500 wielen
Nieuwe binnen- en buitenbandjes
Een Shimano HG50 8sp
KMC 8sp ketting

En dan hopen dat die crank prima functioneert met die upgrade. Wat denken jullie :?: :?:

hnnssyy
Forum-lid

hnnssyy 26 apr 2020 17:38

Ja zit in Rotterdam, denk dat alle fietsenmakers hier niet echt de passie meer hebben van de fiets, maar eerder denken aan tijd/geld wat wel begrijpelijk is =p

De derailleurs zijn prima en ook de shifters zijn orgineel.
De wielen, banden, crank, cassette en waarschijnlijk de crank zijn allemaal vervangen. Nu lees ik ook weer dat de crank vs ketting compatibility wat soepeler is tussen de merken Shimano SRAM en Campagnolo..

Met de huidige upgrade ben ik 180 euro kwijt, ervanuitgaand dat de crank geen probleem zal zijn.. Op zich zo slecht nog niet

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 26 apr 2020 17:44

Crank zal geen probleem zijn, zolang de shifters en derailleurs maar van hetzelfde merk en 8sp zijn.

Plaats reactie